Skip to main content

Sinds gister heb een Fritz!box 7590 versie 7.13 aangesloten.

Ik heb alleen glasvezel 500/500 Dus dat ging vrij gemakkelijk.


kies kpn als provider. Kies dan kpn glasvezel en de snelheid instelling had de fritz zelf op 1000 up en down ingevuld.
 

Wat is me afvroeg is waarom bij de NTU het lampje van internet oranje knippert.

Na de installatie de stroom eraf gehaald en toen werd die groen en haalde ik netjes tussen de 400 en 500mbit.

Vanmorgen checkte ik de NTU nog eens en was weer oranje lampje bij internet.

stroom eraf en erop en toen had ik weer me snelheid.

 

Iemand hier ervaring mee? Waarom de NTU zelf die instelling lijkt te vergeten? 
Het is natuurlijk niet handig om iedere dag stroom eraf en op te moeten doen.

 

Uiteraard zit de rode netwerkkabel van KPN in de NTU en de WAN poort van de fritz.

Ter aanvulling tot nu toe hele dag gewoon groen lampje bij internet op de NTU en tussen de 400 en 500 down/up. Bekabeld bijna 500 met meerdere metingen constant.

 

Ik zal het morgenvroeg ook weer even checken en vanavond. 
 

 


Hi Guido, welkom op het forum. 

Allereerst fijn dat alles goed werkt. Dat lampje meet een bepaald signaal wat uiteindelijk de kleur bepaalt van het lampje. Zolang alles goed en snel werkt zou ik me hier geen zorgen om maken. Zo heb ik op de oude Experiabox een paar jaar lang een oranje servicelampje gehad terwijl mijn verbinding 100% op orde was. 

Met andere woorden, zolang alles stabiel en snel draait is er geen reden om ongerust te zijn. Nog een laatste tip: voor de betrouwbaarste meting kun je bij deze snelheden het beste de desktop app gebruiken van Speedtest.net in plaats van de webversie.  


Sorry voor de late reactie. Alles loopt als een trein weer.


Geen enkel probleem. Fijn om te lezen. Je weet ons hier te vinden mocht het nodig zijn. :relaxed: