Skip to main content

Van experiabox 9 naar KPN Box 12: gevolg nummerherkenning vaste telefoon werkt niet meer. Als oplossing wordt gegeven herstart modem… Mijn vraag is nu moet ik de gewijzigde SSID en wachtwoorden nu ook opnieuw instellen???

Hi @willem vG , welkom op het forum.

Het probleem met de nummerweergave met de Box 12 is een bekend probleem.

Vooral met een Philips of een Panasonic telefoon. Een Gigaset schijnt wel te werken. Over andere merken weet ik het niet. Ik geloof ooit een keer een klacht m.b.t. een Fysic gelezen te hebben op het forum.

Een fix schijnt bekend te zijn. Is echter nog niet uitgerold.

 


Hoi @willem vG . Welkom op het forum.

Ik herken het probleem ook. Bij sommige box12's lijkt het niet goed te werken. Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

Vooralsnog wil ik je adviseren om geen nieuw toestel te kopen. Laten we eerst even verder analyseren. 


Profiel aan vullen???? volgens mij is dat al compleet.  Ik weet niet wat er ontbreekt, meldt dit aub! Ik koop zeker geen nieuw toestel  ter vervanging van mijn Philips huistelefoonset. Daar deze onder de Experiabox 9 en reeds daarvoor PRIMA werkte! Het ligt m.i. dus aan de Box 12 en/of de omschakeling naar glasvezel!! Als de nummerherkenning niet opgelost kan worden wil ik weer terug naar de Experiabox 9 welke door de monteur is meegenomen. Als dat ook niet meer kan lijkt mij een verlaging van de maandelijkse kosten de enige oplossing.


@willem vG : Ik ga proberen om een nieuwe experiabox te regelen. Ik heb wel een mobiel nummer nodig.

Heb jij die? Zo ja, zou je die ook in je profiel kunnen zetten en mij dan een seintje geven?


Het mobielnummer is van mijn echtgenote. Mijn vaste telefoonnummer is: ****

 

Admin: nummer verborgen i.v.m. privacy


Dankjewel, @willem vG . Ik heb een verzoek ingediend. Zodra ik meer weet, hoor je het van mij. 


Erwin,

Vandaag bericht ontvangen dat er een pakketje kon worden opgehaald. Nou, de verrassing was groot… Een Experiabox 10. E.e.a. aangesloten…… alles werkt weer prima. Zoek alleen nu nog een handleiding voor de verschillende menu's en het formulier voor het retour zenden van de Box12. Dank is groot
ps, vond het moeilijk om in het forum daar mijn berichten te komen om jou te bedanken voor de moeite!!!


Hi @willem vG , welkom op het forum.

Het probleem met de nummerweergave met de Box 12 is een bekend probleem.

Vooral met een Philips of een Panasonic telefoon. Een Gigaset schijnt wel te werken. Over andere merken weet ik het niet. Ik geloof ooit een keer een klacht m.b.t. een Fysic gelezen te hebben op het forum.

Een fix schijnt bekend te zijn. Is echter nog niet uitgerold.

 

Hoi @willem vG . Welkom op het forum.

Ik herken het probleem ook. Bij sommige box12's lijkt het niet goed te werken. Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven?

Vooralsnog wil ik je adviseren om geen nieuw toestel te kopen. Laten we eerst even verder analyseren. 

 

@willem vG  : Fijn dat het is opgelost. Als je het op prijs stelt, stuur ik jou een retourdoos. Daar staat alles al op en kun je zo inleveren bij een PostNL punt. Geef maar een seintje als je dat graag wil. 

Mocht je zelf een doosje hebben is dit wat er op moet komen te staan:

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 

Meer informatie over terugsturen staat hier.


Retour-doos sturen niet nodig,……. de doos van experiaboax v10 is door mij gebruikt om de box12 terug te sturen!

Bedankt voor de bemiddeling.