Skip to main content
Vraag

Om de 10 minuten melding 'verbinding verbroken' in Citrix Workspace

• 1 april 2025
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

Thuis heb ik geen bijzonder speciale netwerkinrichting. Een glasvezelverbinding naar de buitenwereld en een KPN box 12. Al enkele maanden heb ik problemen met de internetconnectie. Voor mijn werk gebruik ik Citrix Workspace. Regelmatig, maar willekeurig verschijnt er dan de melding ‘Verbinding verbroken’ in de Citrix app. Of soms nog erger, de app loopt vast en ik moet deze opnieuw opstarten (en vervolgens inloggen).

Ik heb nu al enige weken contact met de helpdesk van mijn werk, maar zij kunnen niets ontdekken aan de serverzijde in hun logging. Ik heb inmiddels getest met 2 verschillende pc’s (met Win11) en 1 Chromebook. Ook of er verschil is met bekabeld zijn of via wifi. Bij de pc’s is de willekeur en de impact het ernstigst. De problemen treden zowel bekabeld als via wifi op. Met de Chromebook is de storing het minst ernstig maar wel opmerkelijk. Het Citrix venster bevriest voor een enkele seconde (soms), en dan verschijnt een enkele seconde de foutmelding.

Het opmerkelijke is de regelmaat van de tijdstippen. Soms willekeurig, maar soms om de 10 minuten. Vandaag eens bijgehouden. De Chromebook was verbonden via wifi.

11:02, 11:10, 11:38, 11:41, 11:51, 12:01, 12:11. Maar 12:21 en 12:31 weer niet.

14:41, 14:45, 14:55, 15:05, 15:15, 15:36, 15:46.

Bij andere programma’s merk je hier niets van. En dat is wel te verklaren, denk ik. Met browsen merk je zo’n hikje niet. Bij streaming wordt er gebufferd.

Heeft iemand een verklaring voor deze eigenaardige storing?

9 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 2 april 2025

Nog een aanvulling. De Chromebook gebruik ik ook op mijn werk en is daar ook verbonden via wifi. Daar treden deze problemen niet op.

En vandaag nog eens een tijdje de onderbrekingen bijgehouden.

11:28, 11:47, 11:56/57, 12:06, 12:16, 12:19, 12:34/35, 12:44, 12:50/51.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 4 april 2025

Dat is inderdaad vreemd. Er is op het moment van wegvallen geen enkele andere indicatie dat de verbinding wegvalt? Ik zou sowieso het modem en het glasvezelpunt in de meterkast eens een herstart geven om te kijken of dat verschil maakt.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 15 april 2025

Slecht advies. Niet alleen bestaat mijn probleem nog. Nu heeft mij tv moeite om een wifi verbinding te maken en te behouden.

Tijd voor een nieuwe provider...☹️

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 16 april 2025

Het probleem met de tv is opgelost. Door de herstart waren wifi settings van de box gewijzigd… Het is nu afwachten of de Citrix app het correct blijft doen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 16 april 2025
Ex-Telfort schreef:

Het probleem met de tv is opgelost. Door de herstart waren wifi settings van de box gewijzigd… Het is nu afwachten of de Citrix app het correct blijft doen.

Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn!

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 6 mei 2025

Helaas….

Nog steeds onderbrekingen. De helpdesk van mijn werk heeft de melding moeten sluiten omdat zij verder niets voor mij kunnen betekenen. 

• 5791 reacties
  • 6 mei 2025

Kun je eens 1 pc bekabeld rechtstreeks op de Experiabox aansluiten en verder alle andere apparaten uit zetten? Ook de SuperWiFi's? 

Heb je een draadloze verbindingset in huis? DVS? Powerline? Moca?

Kees Luijt
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 juni 2025

Hi, alhoewel wat oudere topic, benieuwd of het probleem is verholpen. 

Bij mij zelfde sinds medio vorig jaar. Volgens ICT ligt het waarschijnlijk bij Citrix zelf. 
Heb thuis Apple laptop, KPN glasvezel, en op werk gebruiken ze Vodafone.

Aangezien probleem zich zowel thuis als op werk voordoet, lijkt het eerder bij Citrix te zitten. Al is KPN thuis veel vaker problematisch dan Vodafone op kantoor. 

Van Citrix helaas nul reactie tot nu toe. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1036 reacties
  • 19 juni 2025

Eerste waar ik aan dacht: is dit ook bij LTSR versie van Citrix? Ik heb afgelopen jaren wel eens moeten downgraden vanwege andere issues. 

Zelf heb ik ook vermoedens dat dit eerder aan Citrix ligt of de server. Vreemd dat de ict afdeling dat zo afwimpeld naar mijn idee. 

Misschien compleet off topic, maar begintijden van thuis werken had ik veel graphics issues bij games. Bleek Citrix daar de oorzaker van te zijn. Alle graphics drivers enz up to date? 

En is tijdens install die isolatie beveiliging aan of uit?

Reageer