Skip to main content
Beantwoord

Omoda ER8411 modem werkt niet meer sinds werkzaamheden aan het KPN netwerk

• April 22, 2026
  • 7 reacties
  • 126 keer bekeken

Vannacht 21-22 april 2026 waren er werkzaamheden bij KPN in Houten. Vanochtend kon mijn Omoda ER8411 modem niet meer connecten met glas-WAN. De oude Experiabox V10 er tussen gezetm en die kan dat wel. IPTV leek het wel via de Omoda te doen. Wat is er veranderd?

Beste antwoord door djdehaan

Ik heb het probleem opgelost! De priority van de WAN verbinding stond op 0, en nu ik die op 1 heb gezet, werkt het weer als voorheen. Dank iedereen voor het meedenken.

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 22, 2026

Misschien een nieuw IP-adres gekregen? ​@djdehaan 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

​@JanD Dat zou kunnen, heb ik nog niet gecheckt maar dat zou voor het connecten niets uit moeten maken. 

rvk01
Slimmerik
  • April 22, 2026

Misschien even controleren of alle andere dingen goed staan (zoals VLAN en PPPoE) maar ik neem eigenlijk aan dat je dit al gedaan hebt.

Uiterste is de Omoda een fabrieksreset geven.

(O, ik neem ook aan dat je de ONT al gerestart hebt)

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 22, 2026

Hi ​@rvk01 Nee de ONT heb ik nog niet gerestart, dat zal ik zeker proberen. Hoewel het dan wel raar is dat de Experiabox het wel doet toch? De instellingen in de Omoda zijn niet veranderd, die staan nog steeds op PPPoE en VLAN6 (uit mijn hoofd) en nog wat instellingen. Ik heb de Omoda wel gereboot. Maar dat levert niks op. De virtual WAN voor VLAN4 (IPTV) connect wel!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@djdehaan, welkom op onze community! Ik zie dat er al wel goed meegedacht wordt. Ik heb er zelf zo geen verklaring voor.  Ben je in de tussentijd nog iets verder gekomen?

We hebben over dit algemene onderwerp nog wel een kennisbankartikel:

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 24, 2026

Ik heb het probleem opgelost! De priority van de WAN verbinding stond op 0, en nu ik die op 1 heb gezet, werkt het weer als voorheen. Dank iedereen voor het meedenken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah mooi opgelost, bedankt voor het delen!