Skip to main content

Ik ben sinds een week in het bezit van de experia V10 en 1 wifi 2 punt wat inmiddels aangesloten is op het modem. Op mijn slaapkamer verdieping heb ik geen mogelijkheid een utp kabel voor het 2e wifi punt te trekken.

Ik wil graag mijn Experia V10 omruilen voor een Experia V10a omdat er in de handleiding is vermeld dat hiermee wel een 2e Wifi 2 punt draadloos is te configureren.

Helaas is dat geen optie. Het modem is in bruikleen en h krijgt een modem van KPN wat ondersteunt wordt. De V10A is er 1 van. Tenzij deze defect is zal hij niet worden vervangen.


Ik ben sinds een week in het bezit van de experia V10 ...

Hoe bent u daar aan gekomen? Bent u nieuwe klant? Of heeft u het modem omgeruild? Was de vorige kapot? 


Ik ben sinds een week in het bezit van de experia V10 ...

Hoe bent u daar aan gekomen? Bent u nieuwe klant? Of heeft u het modem omgeruild? Was de vorige kapot? 

Mijn dochter is sinds twee weken een nieuwe klant. Zij woont in een dijkhuis van 1917 waar het gezien de bouwstijl onmogelijk is om op de slaapkamer bekabeld internet aan te leggen. Vandaar dat ik de vraag stelde.


Helaas is dat geen optie. Het modem is in bruikleen en h krijgt een modem van KPN wat ondersteunt wordt. De V10A is er 1 van. Tenzij deze defect is zal hij niet worden vervangen.

Er werd in de handleiding van het Wifi punt verwezen naar de V10A dus niet zo verwonderlijk dat daar een vraag over wordt gesteld. Je verwacht als klant eigenlijk het meest recente product wat in dit geval de meest ideale thuisoplossing zou zijn geweest voor een woonsituatie waar geen bekabeld internet naar de slaapverdieping kan worden gerealiseerd.


Hoi @Greeny3361 , er kan een reden zijn waarom een Experia Box v10 geleverd is.

Heb je wellicht een aansluiting met pairbonding om meer snelheid te krijgen? Die optie is alleen beschikbaar op de v10. Dat geldt volgens mij ook voor Sneller Internet Buitengebied.


Ik ben sinds een week in het bezit van de experia V10 ...

Hoe bent u daar aan gekomen? Bent u nieuwe klant? Of heeft u het modem omgeruild? Was de vorige kapot? 

Mijn dochter is sinds twee weken een nieuwe klant. Zij woont in een dijkhuis van 1917 waar het gezien de bouwstijl onmogelijk is om op de slaapkamer bekabeld internet aan te leggen. Vandaar dat ik de vraag stelde.

Dat kan natuurlijk wel. Gewoon met klemmetjes over de muur timmeren. Toen er elektriciteit kwam gebeurde dat ook. En toen er centrale verwarming kwam werden de leidingen ook gewoon op de muur geschroefd. Waarom is dat nu een utp kabeltje van een halve cm een probleem? 

Heeft ze glasvezel of een verbinding over de telefoonlijn? Als ze een verbinding over de telefoonlijn heeft, dan heeft ze misschien pairbonding. De v10 is het enige model wat da ondersteund. 


Ik ben sinds een week in het bezit van de experia V10 ...

Hoe bent u daar aan gekomen? Bent u nieuwe klant? Of heeft u het modem omgeruild? Was de vorige kapot? 

Mijn dochter is sinds twee weken een nieuwe klant. Zij woont in een dijkhuis van 1917 waar het gezien de bouwstijl onmogelijk is om op de slaapkamer bekabeld internet aan te leggen. Vandaar dat ik de vraag stelde.

Dat kan natuurlijk wel. Gewoon met klemmetjes over de muur timmeren. Toen er elektriciteit kwam gebeurde dat ook. En toen er centrale verwarming kwam werden de leidingen ook gewoon op de muur geschroefd. Waarom is dat nu een utp kabeltje van een halve cm een probleem? 

Heeft ze glasvezel of een verbinding over de telefoonlijn? Als ze een verbinding over de telefoonlijn heeft, dan heeft ze misschien pairbonding. De v10 is het enige model wat da ondersteund. 

Beste, Ik hoef hier echt geen uitleg over hoe er volgens u wel een utp kabeltje gelegd kan worden.  De optie welke nog open ligt zou via het pvc van de electra zijn. Trouwens ik spijker klemmetjes op een muur en niet over een muur bv. Het enige waar ik naar op zoek ben is een draadloze oplossing zoals u zelf terug kunt lezen. Maar toch bedankt.


Zomaar uit belangstelling, wilt u het wifipunt gebruiken om een tv ontvanger op aan te sluiten? De v10 heeft juist nog een sterk wifisignaal en zou ruim voldoende zijn voor het hele huis. Nieuwe klanten krijgen in principe altijd de box 12 tenzij de verbinding daar niet voor is geschikt. Het lijkt erop dat u een dubbele lijn heeft en dat kan alleen met de v10.


Zomaar uit belangstelling, wilt u het wifipunt gebruiken om een tv ontvanger op aan te sluiten? De v10 heeft juist nog een sterk wifisignaal en zou ruim voldoende zijn voor het hele huis. Nieuwe klanten krijgen in principe altijd de box 12 tenzij de verbinding daar niet voor is geschikt. Het lijkt erop dat u een dubbele lijn heeft en dat kan alleen met de v10.

Joep, Het enige wifipunt heeft te weinig bereik om de slaapkamer, welke behoorlijk ver weg zit, te voorzien van een sterk genoeg signaal.


U kunt hier nog een extra Wifi punt bij bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/

Maar verwacht geen wonderen...


U kunt hier nog een extra Wifi punt bij bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/

Maar verwacht geen wonderen...

Daar is uiteraard al naar gekeken, maar als u de vraag goed heeft gelezen kan het tweede wifi-punt niet draadloos geplaatst worden als er een Experia V10 geleverd is.


Jazeker kan dat wel. Er moet één wifipunt bekabeld zijn maar de tweede of derde kan draadloos gebruikt worden.


1 kan niet draadloos, een tweede, derde of vierde wel. De 1e zet u dan bij het modem. Verder bent u een nieuwe klant en de enige reden voor een V10 is dan pairbonding of 4g SIB en dat zou u verliezen met een V10A of box12 dus dat zijn geen oplossingen want dan raakt u uw snelheid kwijt. Dan zult u toch echt een extra punt moeten aanschaffen/huren.


Reageer