Skip to main content

Kan ik mijn modem omruilen voor een nieuwe? (v8)

Dit in verband dat ik bij mijn ouders veel sneller internet heb, en een betere verbinding.

 

MVG,

Frank

Als de V8 niets mankeert dan wordt die niet omgeruild. Hij doet wat ij moet doen (ook al is dat minder dan bij de meer recentere). Alleen als de box kapot is wordt er geruild. 

Wat bedoel je met sneller internet en een betere verbinding bij je ouders? Dat kan veel oorzaken hebben: ander abonnement, beter wifi-bereik door andere plaatsing van het modem, bouwaard en bouwjaar van het huis etc. Welke snelheid zou je volgens je abonnement kunnen krijgen en wat haal je daadwerkelijk?

 


Hallo,

Mijn snelheid zou 50 Mbit/s moeten zijn, en ik meet 24.7 Mbit/s.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/2ced7550-53f3-11eb-b6bb-6fffc34c72a2


@Frankhoo1976  En wat zou volgens deze site de snelheid maximaal kunnen zijn op jouw adres?

 

Als er via de draad die je huis in komt überhaupt geen 50 Mbit mogelijk is, dan zal een ander modem dat niet verbeteren.


Er staat Koper/DSL 201 Mbit/s


Hi @Frankhoo1976, ik lees dat jouw snelheid lager uit valt. Goed dat je het aankaart, ik zie dat je al een stukje op weg geholpen bent. Door drukte zijn we niet sneller bij je topic aangekomen, ik help ook alsnog graag een handje.

Zoals hier al aangegeven is, vervangen we een modem natuurlijk als deze niet goed meer werkt. Een lagere snelheid kan verschillende oorzaken hebben, daarom is het belangrijk om een en ander goed na te kijken. Hoe staat het er nu voor met de verbinding? Op welke plek in huis is de Experia Box aangesloten, en is dat meteen bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de Experia Box en de aansluiting zit? Vooral de lengte van de kabel is van grote invloed op de verbinding, vandaar dat dit heel belangrijk is.