Skip to main content

Ivm met slecht wifi op zolder van KPN de Wifi Experia box toegestuurd gekregen. Vervolgens 2 dagen bezig geweest om met halsbrekende toeren op het dak een ethernetkabel naar zolder door te trekken.

Helaas was hier niet bij vermeld dat de Experia v10 zijn wifi signaal uitzet zodra de Wifi box wordt aangekoppeld met als gevolg nu een goed signaal op zolder maar geen tot slecht signaal in de woonkamer.

Gezien de uitleg op het kpn-forum: https://forum.kpn.com/internet-9/v10-vervangen-door-een-v10a-i-v-m-problemen-wifi-495073
waarin wordt gesteld dat het Experia v10a modem wel roaming ondersteund en daardoor wifi kan blijven uitzenden gebeld met de helpdesk en gevraagd om dit nieuwe modem.

Nadat dit modem was toegezegd werd echter wederom een Experia wifi box afgeleverd (die ik dus al had). Hierop weer gebeld met KPN waarin alsnog werd beloofd de v10a op te sturen en deze om te ruilen met de v10.

De teleurstelling was dan ook groot toen na het openen van de doos bleek dat hier weer gewoon een Experia v10 modem in zat.

Uiteraard weer gebeld met KPN waarin mij verteld werd dat zij geen invloed hebben op het type modem wat wordt toegestuurd.
Mij werd geadviseerd om een 2e Wifi Box naast mijn modem aan te sluiten. Ik zou hierdoor ook een netwerk-switch moeten aanschaffen aangezien alle ethernetpoorten al bezet zijn met 2 extra stroomverbruikers tot gevolgd.

Helaas leidde het indienen van een klacht en en spreken van een technisch medewerker (die bevestigde dat de v10a de oplossing zou zijn) niet tot het alsnog opsturen van een gewenste modem. Ik kreeg namelijk ongevraagd nog een 3e Experia Wifi Box opgestuurd.

Ik overweeg nu een v10a via Markplaats aan te schaffen of over te stappen naar een andere provider. Heel jammer dat je als trouwe klant na 10 jaar zo wordt behandeld met een bureaucratisch verhaal met een hoog "paarse krokodillen gehalte".

Als je via Marktplaats een V10a aanschaft moet het wel eentje zijn die via KPN is verstrekt en weet je wel zeker dat je dat wil dit modem heeft namelijk maar 3 LAN poorten en het klopt dat als je experiawifi's installeerd dan wordt inderdaad de wifi van de V10 uitgezet.

Op marktplaats wordt ook vaak de KPN Arcadian duo band  Wifi Versterker aangeboden  die ik zelf ook gebruik en als je al een Lan kabel hebt aangelegd boven zoals je omschrijft zou ik daar voor gaan en de experia wifi retourneren indien mogelijk


Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de v10a nooit door een andere provider dan KPN uitgegeven. Dus elke v10a zou denk ik goed zijn. Maar ik weet niet of je er wat mee opschiet. Voor 50 euro heb je ook een 2de Experia WiFi. Dus waarom niet daar je geld aan uit geven?


Bedankt voor jullie antwoorden en tips. Experia is toch altijd van KPN?

Heb er in ieder geval voor 15 euro een via Marktplaats besteld. Daar zou je bijna geen miskoop aan kunnen hebben lijkt me. Misschien verkoop ik de Wifi Box wel (heb ik er inmiddels 3 van), dan speel ik quitte :-) Scheelt in ieder geval weer een stroomverbruiker.

Wel jammer dat het zo moet en dat KPN niet gewoon over de brug komt met de juiste spullen.


Hallo @Paarse Krokodil , Experia Modems van KPN zijn officieel niet te koop, daar deze uitsluitend in bruikleen verstrekt worden door KPN, je bevindt je dus in een grijs gebied en KPN ondersteunt geen modems die ‘illegaal’ verkregen zijn.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

 


Hoi @JanD bedankt voor je reactie.

Het doel heiligt de middelen wat mij betreft. Als KPN het modem niet wil omruilen doe ik dit maar onderhands door de Wifi Box te verkopen en daar een V10a voor terug te kopen. 

Zelf had ik dit natuurlijk ook liever via de geëigende weg gedaan maar dit soort acties van KPN werkt dit in de hand.


Experia is toch altijd van KPN?

Nee. De klanten van bijvoorbeeld Telfort (inmiddels geschiedenis), Youfone, NLE of budget hebben ook een Experiabox. Deze heeft alleen wel andere firmware aan boord en zal daarom niet zomaar werken bij iemand met een KPN abonnement.