Skip to main content
Beantwoord

Omzetten koper naar glasvezel heeft maanden geduurd

  • 5 September 2024
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Heeft van april 2024 tot 29-08-24 geduurd voordat we het signaal van glasvezel goed "binnenkwam" .Heeft vele uren en dagen telefoongesprekken en IRRITATIE gekost. Zijn wel 8 (acht!!!) "monteurs" geweest en waren elk binnen 5 minuten weer weg omdat ze niets in orde kregen. Fout bleek, na zo'n lange tijd (!!!!!) in een fout te zitten in een "kast". Door KPN netwerk/Selecta. Zou van coulance getuigen als KPN de verdere  afwerking van deze "ramp" aansluiting omniet (zonder kosten)
 uitvoerde.

Zou van coulance getuigen als KPN de verdere  afwerking van deze "ramp" aansluiting omniet (zonder kosten) uitvoerde.

Omzetting van koper naar glas kost niets @Frank Slager 

 


De omzetting is sowieso kosteloos. 

En hier duurde het 6 maanden en diverse bezoeken. En € 0.


Hi Frank. 
Allereerst: ontzettend naar dat het zo lang heeft moeten duren, mijn excuses. Soms zijn zaken toch complexer of lastiger te achterhalen. Ik kan in ieder geval ook bevestigen dat er geen kosten in rekening worden gebracht bij het omzetten naar glasvezel, er wordt dus niets in rekening gebracht. 


Oh joh, dat is niets. De mail van KPN met de tekst...

Dit is wat u kunt verwachten van de aanleg van glasvezel

 

Geachte heer/mevrouw Jansen,

Goed nieuws: uw buurt krijgt glasvezel! Onlangs hebben we uw toestemming in goede orde ontvangen. We sluiten uw woning kosteloos aan en binnenkort beginnen de voorbereidingen.


...kreeg ik binnen op 17 september 2021.

Ik had me meteen aangemeld en actief achter KPN (en de gemeente) aangezeten voor de aanleg om er zo snel mogelijk gebruik van te kunnen maken. Ook hier meerdere monteurs voorbij zien komen.

Ik heb nu (Sept 2024) inmiddels 2 maanden glasvezel 😂


Heeft dus 3 jaar geduurd. Valt me nog mee gezien het tekort aan mensen die willen graven, glasvezellassers en monteurs. En laten we eerlijk zijn...glasvezel is gewoon de vervanging van de koperkabel. Zo bijzonder is het nou ook weer niet.


Bij ons duurde het na de brief van aankondiging ook nog 1.5 jaar voordat het glasvezel punt werkte, inmiddels gebruiken we glasvezel al een jaar zonder problemen!


Reageer