Skip to main content
Vraag

Omzetten naar glasvezel zonder abonnement aanpassen

• July 5, 2026
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Beste moderator,

Via MijnKPN kan ik mijn verbinding alleen omzetten naar glasvezel als ik kies voor een nieuw (en sneller) abonnement. Dat wil ik niet.

Ik wil graag mijn huidige abonnement, snelheid en prijs exact zo behouden, maar puur de drager laten omzetten van koper naar glasvezel. Het plastic aansluitpunt (FTU) zit al in mijn meterkast.

Mijn klantnummer staat ingevuld in mijn forumprofiel. Alvast bedankt voor de hulp!

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 5, 2026

Hallo ​@Joni10 ,

KPN verkoopt tegenwoordig bij glasvezel alleen nog maar abonnementen vanaf 200 Mbit/s. 

Heb je nu nog 100 Mbit/s?, dan moet jouw abonnement inderdaad bijgesteld worden. 

Je kunt per direct voor 57,75 klaar zijn voor 200 Mbit/s internet en eventueel het aanvullende TV-abonnement. (45,00 zonder TV+)

Hoe dan? 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2026

Hoi ​@Noordzee ,

Er wordt gezegd dat ze je huidige abonnement kunnen overzetten op glasvezel. Maar als hun de snelheid verhogen betekent het dus gewoon dat je dan toch gewoon meer kwijt ben? 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

@Joni10 

Wat zegt de postcode check ? Is een KPN glasvezelabonnement op jouw adres al mogelijk ? Het hebben van glasvezel betekent niet automatisch dat je ook op glasvezel kan worden aangesloten.

Als meerdere van jouw buren bij jou in de straat ook glasvezel willen hebben dan moeten ook zij eens “flink lawaai maken". Op die manier krijgt de hele straat (waarschijnlijk) ook sneller een aansluiting bij de KPN.

Als het goed is wordt je gewoon omgezet naar glasvezel als het beschikbaar is op jouw adres en behoud je hetzelfde abonnement met dezelfde snelheid. Alleen krijg je een ander IP adres van de KPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 5, 2026

Hoi ​@Noordzee ,

Er wordt gezegd dat ze je huidige abonnement kunnen overzetten op glasvezel. Maar als hun de snelheid verhogen betekent het dus gewoon dat je dan toch gewoon meer kwijt ben? 

Als je nu 100 Mbit/s hebt, dan klopt dat. Alleen is het verschil tussen 100 Mbit/s en 200 Mbit/s momenteel maar 1,00 per maand. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • July 5, 2026

Even bellen met de klantenservice of belafspraak maken en dan vragen om een glasvezelupgrade. Heb ik ook wel eens gedaan. Dan komt het glasvezeltraject op gang. Bij mij destijds met dezelfde snelheid(100 Mbit/s.