Skip to main content

Bij fling zie twee namen van apparaten die ik niet herken staan in me WiFi verbindingen wie kan mij vertellen wat deze inhouden of zijn? STB_1.       En.   WFADevice. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

STB_1  is waarschijnlijk je itv ontvanger. WFADevice is wel heel breed. Zo'n beetje elk product dat met wifi verbinding kan maken kan hier onder vallen. IP camera, wifi versterker noem maar op. 


Zou dat ook een product kunnen zijn dat niet van mijzelf is? Ik ben een leek in de computerwereld en alle benamingen . Hoe zou ik erachter kunnen komen welk product het precies is?


Mijn iPhone staat er ook tussen en het enige wat hier in huis nog eer gebruik maakt van WiFi is mijn tv


 


Druk er anders even op, dan krijg je soms meer informatie te zien. 

(tip, ipv 3 berichten kun je je bestaande bericht altijd nog aanpassen met behulp van de bewerk optie, rechts onderin je post op 3 puntjes klikken)


Als ik het ip adres invoer komt eruit dat het generiek is 

 


Hi @Brrrrrrr!

STB_1 zal inderdaad je tv-ontvanger zijn. Je geeft aan dat je verder geen apparaten gebruikt, behalve je iPhone en de tv die ook verbonden is met de wifi. STB_1 is niet je tv zelf, maar de interactieve ontvanger die daar op aan is gesloten. Het zou dus kunnen zijn, dat dit onbekende apparaat je tv zelf is :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Ik heb een mail ontvangen van kpn forum dat ik hier een nieuw privebericht heb ontvangen.maar ik kan hier niks vinden? Wat houd dat in?


Hallo @Brrrrr , in het mailtje staat een link, klik daar op en je komt bij jouw privé berichten.

Deze link werkt ook: https://forum.kpn.com/inbox/overview

Gebruik wel de juiste inlognaam!! Ik zie twee verschillende namen Brrrrr en Brrrrrrr :nerd:  ??


Ja die heb ik geopend en dan staat er geen priveberichten ontvangen als ik op deze site kom


Je bent nu ingelogd als @Brrrrr , maar het bericht staat bij je andere forumuser @Brrrrrrr denk ik.


Ik login via me Facebook en kom bij de juiste formuser uit ? 


Met inloggen via Facebook heb ik geen ervaring, ik gebruik zelf mijn KPN ID. Maar nu ben je met de originele user ingelogd, kan je nu wel het privébericht zien ?


Nee geen priveberichten ontvangen staat er? Onder jou antwoord staat in licht grijs getypt:

Groet,Ruud. Tevreden KPN klant met VDSL (100/30 Mbps) wat houd dit in ?mijn naam is Ruud


Wat de prive berichten betreft, weet ik het dan even niet. In het mailtje stond ook de afzender genoemd, wss van een KPN moderator. Even afwachten dan.

Die tekst is mijn “handtekening”. Staat automatisch onder elke reactie van mij. Ik heet (ook) Ruud.


Ik word beetje zenuwachtig van dit gedoe .. maar ik heb niks te vrezen toch? Wat zou iemand nu kunnen met me gegevens op dit forum? Mocht het gecompromitteerd zijn


Jouw gegevens zijn veilig opgeslagen in jouw forum profiel. Dat is alleen zichtbaar voor jou en KPN. Voor de rest ben je alleen bekend als  Brrrrr en/of Brrrrrrr :sunglasses:


Plaats hier eens het MAC adres van dat WFA device, dan kunnen we eens kijken of we het merk van dat apparaat kunnen achterhalen. Het MAC adres wordt als het goed is vermeld bij de details van het apparaat.

Je hoeft je overigens geen zorgen te maken over die gegevens die je in jouw profiel hebt geplaatst, KPN houdt zich keurig aan de AVG regeltjes.


Hoi de Mac gegevens zijn niet beschikbaar staat erbij 

 


Haha, dat WFA device is dus jouw Experia Box V10a.

Staat UPnP aan op jouw Experia Box?


Maar iedereen kan hier meekijken wat ik typ of plaats dat staat ook hier in het vakje als ik een bericht type?ik heb wel gezocht naar open poorten op dat device dat zijn er 5

.als ik die https-alt indruk zeg het gelijk dat ik hem moet sluiten omdat me gegevens worden gestolen


Bedoel die zonder alt… alleen https

 


Maak je geen zorgen, zolang je jouw publieke IP adres maar niet vermeld is er niets aan de hand.

Staat UPnP aan op jouw Experia Box V10a?