Daarmee kan je de netwerknaam van de adapters wijzigen.
Model is een TP-PA4010P.
Deze heb ik in een setje van 3 stuks gekocht.
In de handleiding staat dat deze adapters een beveligd netwerk creëren door ze te pairen.
Dat betekent dat jouw adapters nu alleen nog maar onderling met elkaar kunnen babbelen en daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn.
Ook ik ben benieuwd of die onbekende apparaten nu wegblijven want dan kunnen we definitief concluderen dat jij te maken had met het zeldzame fenomeen van de "netwerkbrug".
Aangezien die apparaten een IP adres van de Experia Box krijgen zullen ze dus op het netwerk van de Experia Box aangesloten moeten zijn geweest. Dat kan via de wifi van de V10 geweest zijn of via die 2e router mits deze als wifi accesspoint geconfigureerd was.
Als die telefoons niet van bekenden van jullie zijn dan zou ik de V10 een keer uit en weer aan zetten en even in de gaten houden of deze apparaten weer verbonden worden.
@peter-keetfm, heb jij dan ook een "Chromecast" met een MAC adres van Google Inc. tussen de aangesloten apparaten staan of is dat bij jou gewoon de Philips TV?
@peter-keetfm, laten we even terugkeren naar het issue waar het om gaat namelijk ...
RobertVL1971 schreef:
Ik zie in mijn ip-lijst een chromecast staan.
Ik zelf heb geen chromecast, of is dit tegenwoordig een product van KPN, omdat we kunnen steamen via de TV ontvangertjes.
Als het MAC adres dan aangeeft dat het een apparaat van Google Inc. betreft dan blijven er weinig apparaten over en daar valt een Philips televisie in ieder geval niet onder.
Dan moet je denken aan een echte Chromecast of wellicht een Google Nest device.
Als @RobertVL1971 dan aangeeft geen Chromecast te hebben dan is de kans reëel dat er toch sprake is van een inbreuk op de wifi van zijn thuisnetwerk. Vandaar mijn advies om het wachtwoord te veranderen.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.