Skip to main content
Beantwoord

Ondanks 1 Gbit/s internet regelmatig 21 Mb download 4,6 Mb upload

• June 7, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Ondanks dat ik een 1Gb internetaansluiting heb, loop ik regelmatig tegen een zéér traag bekabeld internet aan. Een download ”snelheid” van 21 Mb en een upload “snelheid” van 4,6 Mb kan je dit toch niet echt snel internet noemen. Computer uitzetten en opnieuw opstarten, maakt geen verandering. Het enige dat help is het hele modem hardware matig of via de KPN app laten resetten. Je zou zeggen; ‘nou probleem opgelost, niet zo zeuren'. Maar als je dat maandelijks een aantal keren moet doen, vind ik dat KPN geen stabiel internet kan garanderen. Als ze dat niet kunnen garanderen, dan kan ik net zo goed een veel trager internet abonnement afsluiten als het toch niets uitmaakt.

Beste antwoord door Denise van KPN

Wanneer je een abonnement met 1 Gbit/s internetsnelheid hebt, hoop je toch ook zeker dat je deze snelheid kunt halen. Dat snap ik heel goed, ​@GevaVi. Jammer dat jij dit niet zo ervaart.

Zoals ​@Joep1965 zegt, kan het helpen om het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken.

Daarnaast kan ik je ook aanraden om het artikel dat ​@JanD deelt, door te nemen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 7, 2025

Is je pc wel geschikt voor die snelheid? Heb je wel bekabeling die een hoge snelheid aankan? Sowieso is het verstandig om jezelf af te vragen of je die snelheid nodig hebt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 7, 2025

Is je pc wel geschikt voor die snelheid? Heb je wel bekabeling die een hoge snelheid aankan? Sowieso is het verstandig om jezelf af te vragen of je die snelheid nodig hebt. 

Heb de nieuwste Surface en het netwerk is prima. Na het resetten ga ik wel richting de 1 Gb snelheid toe, maar om onverklaarbare redenen zakt hij naar een paar dagen weer naar zeer lage snelheid toe. Zo laag dat er bij het downloaden soms een time out optreedt. Door de week wanneer het 'spitstijd' is snap ik dat hij soms teruggaat naar bijvoorbeeld 700 Mb, maar op rustige tijden moet hij toch wel naar de 800/900 Mb kunnen gaan lijkt mij. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 8, 2025

Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 8, 2025

Beste ​@GevaVi zie onderstaande link voor hulp en info:

Succes

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Wanneer je een abonnement met 1 Gbit/s internetsnelheid hebt, hoop je toch ook zeker dat je deze snelheid kunt halen. Dat snap ik heel goed, ​@GevaVi. Jammer dat jij dit niet zo ervaart.

Zoals ​@Joep1965 zegt, kan het helpen om het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken.

Daarnaast kan ik je ook aanraden om het artikel dat ​@JanD deelt, door te nemen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 13, 2025

Dat behrijp ik. Dat doe ik dan ook regelmatig, maar ik vind dat dat niet nodig zou moeten zijn. Meestal merk ik het dat het doen- of uploaden weet verschrikkelijk lang duurt of een time-out optreedt. Waar ligt dar dan aan?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is lastig te zeggen, ​@GevaVi. Met de Glasvezel check kan je hier hopelijk achter komen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!. Lukt dit niet, plan dan een belafspraak in. Mijn collega aan de telefoon kan één en ander met je doorlopen om zo hopelijk het probleem en een oplossing te vinden.