Skip to main content
Vraag

Ondanks belofte nog steeds geen glasvezel aanwezig op nieuw adres

• May 25, 2025
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

In November 2024 heb ik een KPN internet en TV abonnement aangeschaft voor mijn nieuwe appartement. Hiervoor heb ik eerst telefonisch contact gehad met de KPN om informatie te vragen. Tijdens dit gesprek is mij uitdrukkelijk verteld dat er op mijn nieuwe adres nog geen glasvezel licht, maar dat deze in de periode van Januari tot Februari 2025 gelegd zou worden. Zodoende heb ik dus en abonnement van 2 jaar afgesloten met deze verwachting in gedachte.

Nu is het bijna Juni en niet alleen heb ik nog steeds geen glasvezel, maar ik heb ook veel slechter internet dan dat er voor mijn locatie geadverteerd wordt zonder glasvezelverbinding. Vrijwel alles wat ik probeer de downloaden heeft een maximum snelheid van slechts 3.5 MB/s, en ik kan doodnormale websites zoals Google en Youtube regelmatig slechts bepekt gebruiken omdat de verbinding zo traag is. Afgelopen maand in April heb ik telefonisch contact gehad met de KPN, maar die hebben mij eigenlijk afgescheept en beweren dat er van dergelijke telefonische gesprekken niets bewaard wordt. Ook is er een monteur bij mij langs geweest die ook heeft geconstateerd dat mijn verbinding gewoon extreem slecht is, maar er is niets aan te doen omdat er geen glasvezel is. Zodoende betaal ik nu al ruim een half jaar voor een verbinding waar ik steeds meer en meer ongelukkig mee ben, maar omdat ik met leugens een abonnement van 2 jaar ben verkocht zou ik een afkoopsom van ruim €700 moeten betalen als ik nu zou overstappen.

Het is simpelweg een schandaal dat de KPN dit soort dingen zomaar kan doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• May 25, 2025

Welke snelheid haalde de monteur bij een speedtest? Als dat daadwerkelijk 3,5 mbit is, dan kan het contract volgens mij wel ontbonden worden.

Verder ... glasvezel... dat loopt altijd uit. Bijna overal. Een jaar is niks.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2025

Vorige maand stond op de app dat op mijn locatie een downloadsnelheid van 40 MB/s mogelijk zou moeten zijn. Dit is ondertussen al gezakt naar 33 MB/s. Dit is echter nog steeds niet de snelheid die de monteur haalde, want tijdens zijn speedtest kreeg hij slechts 25 MB/s. Desondanks keldert deze snelheid nog steeds naar beneden als ik zelf iets probeer te downloaden. Dit heeft ook niets te maken met mijn internetkabel, gezien ik al meerdere internetkabels heb uitgeprobeerd die allemaal hetzelfde probleem geven.

Uitloop of niet, het is ronduit crimineel dat ze mensen via de telefoon kunnen vertellen dat ze in een korte tijd glasvezel kunnen krijgen om ze een abonnement te verkopen, en vervolgens hun beloften niet na komen. Had ik er het geld voor gehad, dan had ik al lang juridische stappen genomen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 25, 2025

In je contract welke je toen der tijd hebt ontvangen staat de verwachte downloadsnelheid. Wat stond hier in? Een monteur moet aantoonbaar minimaal 75% van deze snelheid kunnen halen, anders kan het contract kosteloos worden ontbonden. Als een monteur dus 25 haalt en het contract zegt 40 dan is dit niet toereikend. 

• May 25, 2025

Had ik er het geld voor gehad, dan had ik al lang juridische stappen genomen.

Dat is nutteloos als je niets kunt bewijzen. Als je het gesprek niet opgenomen hebt, dan heb je geen poot om op te staan.

• Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Juli 2023 werd ik gebeld door KPN: “We komen binnenkort glasvezel aanleggen in uw buurt en daarom doen wij u een speciale aanbieding. De glasvezel zou over 2 maanden, en tenminste voor het einde van het jaar zijn aangesloten. Heel verhaal erbij dat je toch echt glasvezel moest hebben want sneller en stabieler etc etc. Contract afgesloten, de eerste tijd zou het dus nog even via de koperdraad gaan maar binnen 6 maanden zou ik aangesloten zijn op glasvezel, zonder extra kosten en de snelheid zou dan van 200 naar 400 gaan.

MAAR LET OP! In je contract vermeld men deze toezegging/afspraak dus niet. 
Glasvezel was er niet in december 2023, ook niet in december 2024. Meerdere keren gebeld met de vraag wanneer dan?
Vorige week was ik het zat. Gebeld met klantenservice dat ik me bedrogen voel. Overstappen vanwege glasvezel en na 2 jaar nog geen glasvezel hebben.
Vandaag werd ik terug gebeld. Aan mijn hele verhaal, dat mij binnen 6 maanden glasvezel was toegezegd en ik daarom was overgestapt, had men geen boodschap. “Wij leveren keurig 200mb snelheid volgens het contract. Of dat via koper of glasvezel gaat daar heeft u niets over te zeggen.”
“Maar om die reden ben ik door u overgehaald en overgestapt naar KPN. En het glasvezel ligt hier al anderhalf jaar in de straat maar het is nog steeds niet aangesloten.”
“Dat ligt aan de drukte meneer”
“Ja, maar dat is niet mijn probleem. U heeft toegezegd dat ik voor eind 2023 glasvezel zou hebben”

“Daar staat niets over in het contract”
“Klopt, maar met dat argument ben ik wel overgehaald om over te stappen. Ik voel me besodemieterd!”

Ik stelde een korting voor, of anders zou ik het abonnement eerder opzeggen dan de 3 jaar. Dat was niet mogelijk, zowel de korting als het opzeggen. U bent er ingetuind, wij houden ons aan het contract, jammer dan, was de strekking van het betoog.

Ik ga dus nooit meer in zee met KPN. Nota bene ook veel gedoe met  TV terugkijken gehad , wat steeds vastliep. Maar vooral het besodemieteren, het onder valse voorwendselen een tv/internet pakket verkopen, dat vind ik onverkwikkelijk, zeker voor een bedrijf als KPN, wat vroeger ergens voor stond maar nu geen haar beter is dan de woekeraars en oplichters waarover de site van Kassa vol staat.

Mijn vrienden, kennissen en familie zal ik hiervoor waarschuwen en ik zal ze KPN ontraden.

Wat een k*tbedrijf...