Skip to main content
Antwoord

Onderaannemer niet verschenen op afgesproken datum. Hoe krijg ik nu glasvezel?

• September 26, 2025
  • 6 reacties
  • 98 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

ik ben al een tijd bezig met het laten installeren van glasvezel. Naar meerdere afspraken en vaak bellen omdat er al van alles mis ging in de aanvraag zou vandaag eindelijk de glasvezel worden aangelegd door de onderaannemer. Deze is echter niet komen opdagen en ik heb niets gehoord. Ik kan hen ook niet bereiken en weet niet hoe ik hen moet bereiken. Ik heb nu weer een hele dag thuis voor niks zitten wachten (en de buren zijn daarvoor ook thuis gebleven) en geen idee wanneer het nu wordt aangesloten?

dus vraag; welke onderaannemer gaat hier over en hoe kan ik hen bereiken? Of kan kon hierin iets betekenen? Ik wacht inmiddels als erg lang dus hoop dat iemand snel iets kan betekenen.

Beste antwoord door Flitsend

Goedenavond ​@D vH 

Wat een ontzettend naar verhaal. Je hebt dus geen idee wie de onderaannemer is?

Ik denk dat je voor deze casus het beste contact kunt opnemen met KPN Netwerk, de netwerk beheer tak van KPN. Die gaan over de kabel en de aanleg daarvan. KPN de provider in principe niet. KPN Netwerk staat ook in contact met de onderaannemer, mits zij natuurlijk de kabeleigenaar zijn in jouw regio. 

Je kunt KPN Netwerk bereiken op het nummer 0880 06 37 44. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. 

6 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Goedenavond ​@D vH 

Wat een ontzettend naar verhaal. Je hebt dus geen idee wie de onderaannemer is?

Ik denk dat je voor deze casus het beste contact kunt opnemen met KPN Netwerk, de netwerk beheer tak van KPN. Die gaan over de kabel en de aanleg daarvan. KPN de provider in principe niet. KPN Netwerk staat ook in contact met de onderaannemer, mits zij natuurlijk de kabeleigenaar zijn in jouw regio. 

Je kunt KPN Netwerk bereiken op het nummer 0880 06 37 44. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.00.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom in onze community ​@D vH.

Wat rot deze situatie, ik snap dat je hier je ei kwijt wil. We denken hier in onze community graag met je mee, en ik zie dat ​@Flitsend al toegesneld is. 

Deze community is van KPN als provider, wij zorgen voor het signaal op de lijn zo gauw de (glasvezel) aansluiting klaar is. Netwerk is inderdaad de tak van KPN die voor de aanleg van de verbinding zorgt, zoals Flitsend hierboven al mooi uitgelegd heeft. Ben je met de tips hierboven en het telefoonnummer verder te komen? 

Ook ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! We horen graag hoe het verder is verlopen, of als we met je mee kunnen denken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Ik heb inmiddels contact kunnen maken en als het goed is komen ze volgende week langs! De monteur had geen tijd meer die dag, maar dat hebben ze niet gecommuniceerd naar mij.. dank voor het meedenken!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Och, wel zo fijn dat je op de hoogte bent natuurlijk. Fijn dat je contact gehad hebt en er meer duidelijkheid is ​@D vH! Dankjewel voor de update :) we horen graag hoe het verder is afgelopen volgende week.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Hallo,

ik zou graag horen waar ik een klacht kan indienen, want ze zouden vandaag weer langskomen en er is weer niemand komen opdagen. Er wordt hier niets mee gedaan, behalve dat we nu weer een nieuwe afspraak is ingepland waar ik geen vertrouwen in heb. Ik vind dit onacceptabel en hoop dat hier iets mee gedaan kan worden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah nee ​@D vH 😥 Dat is niet de bedoeling.. Er kan een keer iets tussen komen, maar 't is niet de bedoeling dat je voor niks thuis wacht als er een afspraak is gemaakt.

Je kunt op deze pagina een klacht doorgeven. Laat je weten of dat is gelukt?