Skip to main content
Beantwoord

Onderbreking internet, bekabeld en via wifi

• August 20, 2025
  • 13 reacties
  • 127 keer bekeken

Hi allemaal,

Sinds kort hebben wij KPN als provider. Het valt me op dat de internetverbinding, zowel bekabeld als via wifi, meerdere keren per dag ongeveer een halve minuut volledig wegvalt. Dit is erg storend. Het laatste uitvalmoment was vandaag rond 20:41.

Wij maken gebruik van de KPN Box 12. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de KPN diagnosetool en het opnieuw opstarten van de modem, maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@fsdf324, wat enorm onhandig dat je internet steeds wegvalt 😕

Ik begrijp uit je verhaal dat je lijn al is doorgemeten door 1 van mijn collega's en dat de verbrekingen niet terug te vinden zijn. Dat houdt in dat de verbinding tot aan je modem in ieder geval goed blijft en we ons dus moeten richten op het modem en wat er precies allemaal aan is gesloten.

Je hebt het over internet via de kabel en via wifi, ik hoor je nog niet over tv. Heb je ook TV via KPN? Zo ja, blijft die goed functioneren op het moment dat je internet er uit ligt?

Zou je ook eens kunnen testen of het vanavond goed blijft als je -tijdelijk, en puur om het testen- de wifiversterker helemaal loskoppelt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• August 20, 2025

Ik weet dat er een aantal Boxen 12 is waarvan de netspanningsadapter buggy is. Die worden proactief vervangen maar niet overal tegelijk. De verschijnselen lijken op wat jij beschrijft. Wellicht dat bij jouw ook die adapter de boosdoener is. Neem contact op met 0800-0402 en vraag om een nieuwe adapter. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Klopt inderdaad, dat heb ik vandaag ook van de klantenservice vernomen. Wel gaf zij aan dat bij een storing met de netspanningadapter de modem volledig zou uitvallen. Dat is hier niet het geval. Zij kon op afstand ook bevestigen dat dit niet zo was. Bovendien valt de verbinding maar kort weg (maximaal 30 seconden). Bij een volledige reboot zou dit aanzienlijk langer moeten duren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 23, 2025

Gisteren de nieuwe stroomadapter ontvangen en direct vervangen. Ook het modem en het extra wifi-punt gereset, maar helaas zonder resultaat. Het probleem blijft bestaan en het is echt enorm frustrerend omdat online bijna niets meer fatsoenlijk werkt.

Volgens de klantenservice is er op de lijn geen afwijking te zien. Heeft iemand misschien een idee of ervaring met dit probleem?

Hierbij de momenten waarop de storing optrad:

• Vrijdag 22-08 om 22:45

• Zaterdag 23-08 om 20:02

• Zaterdag 23-08 om 20:30

• Zaterdag 23-08 om 20:34

Leen59
Wijsgeer
  • August 23, 2025

Als je glasvezel hebt kun je eens proberen om het glasvezelkastje een paar minuten stroomloos te maken. Soms helpt dat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 23, 2025

Betreft koper verbinding

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Hi ​@fsdf324, wat enorm onhandig dat je internet steeds wegvalt 😕

Ik begrijp uit je verhaal dat je lijn al is doorgemeten door 1 van mijn collega's en dat de verbrekingen niet terug te vinden zijn. Dat houdt in dat de verbinding tot aan je modem in ieder geval goed blijft en we ons dus moeten richten op het modem en wat er precies allemaal aan is gesloten.

Je hebt het over internet via de kabel en via wifi, ik hoor je nog niet over tv. Heb je ook TV via KPN? Zo ja, blijft die goed functioneren op het moment dat je internet er uit ligt?

Zou je ook eens kunnen testen of het vanavond goed blijft als je -tijdelijk, en puur om het testen- de wifiversterker helemaal loskoppelt?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 29, 2025

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Hi,

Wij hebben tv enkel om te streamen. Maar ik heb niet getest of streamen dan ook werkt op de tv. 

Onze modem wordt vervangen. Hopelijk gaat dat het probleem oplossen!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2025

Ik hoop met je mee ​@fsdf324! Laat je even weten of het allemaal weer goed gaat met het nieuwe modem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Bedraad gaat het inmiddels wel goed, al heb ik niet uitbundig getest. Wifi werd ik helaas wel weer eruit gegooid. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2025

Ah, dat klinkt toch wel voorzichtig positief ​@fsdf324! Dat het bekabeld goed is, geeft in iedere geval aan dat de verbinding zelf nu stabiel is. Wat de wifi betreft; is dat tot nu toe 1 keer voorgekomen en daarna niet weer?
Ik hoor over een paar dagen graag hoe het verder is gegaan met de wifi! Het kan ook zijn dat de versterker de veroorzaker van problemen met je wifi is, dus mochten er vaker problemen optreden, zou je dan alsnog eens willen testen of de wifi van het modem zelf wél goed is, als je de versterker losgekoppeld hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Ga ik doen! Het is wel zo dat ik laatste dagen niet veel thuis was om te testen. Daarnaast is het zo dat de PS5 in de woonkamer met wifi is verbonden. Afstand tussen de PS5 en modem is bijna nihil. Versterker (eth bedraad) is op verdieping 1. 

To be continued.. :)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 3, 2025

Helemaal prima, ik hoor het wel als je het hebt kunnen testen 😊