Skip to main content
Vraag

Onderhoud deze nacht, wat doet KPN precies?

• February 7, 2025
  • 6 reacties
  • 279 keer bekeken

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik kreeg een SMS en een pushbericht van KPN dat er deze nacht onderhoud is. Toen ik nog op DSL zat was er ook weleens onderhoud, maar ik heb het idee dat dit sinds de overgang naar glasvezel wel is toegenomen.

Wat doet KPN eigenlijk tijdens dit geplande onderhoud? Kan je ergens zien wat de reden is (een website a la fourstack bijv.)?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 7, 2025

Die informatie is (helaas) niet openbaar en ook de klantenservice kan je daar niet mee helpen.

Forum|alt.badge.img+1

Een antwoord op je vraag heb ik helaas evenmin…..

Maar ik kan je wel het resultaat van ons nachtelijk onderhoud (PC: 1444) geven:

De ping is daarnee teruggebracht naar 1 ms….

(ter vergelijking: ten tijde van de glasvezelstart in jan ‘24 bedroeg die nog 8)

Nu nog een einde aan de uiterst vervelende audiostoring (hakkelen en beeld loopt door) en ook wij zijn tevreden KPN-gebruikers

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Ik had afgelopen nacht opnieuw onderhoud. Maar goed, we zullen dus nooit weten wat de reden is. Wordt er een tap gezet bij iemand in de straat wellicht? 😉

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 11, 2025

Hier hetzelfde ​@XS4-Arjan , dus niet alleen bij jou in de straat 😉.

Eerst op 7 februari van 02.00 tot 07.00 uur en nu afgelopen nacht van 02.00 tot 07.00 uur weer. Toen ik vanochtend opstond was alles weer groen. Ik zag in de modem webinterface dat de verbinding rond 02.15 uur opnieuw is gestart. Op 7 februari heeft de verbinding er hier langer uitgelegen. Toen was de lijn rond 06.00 uur terug.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Als het 's nachts is, zijn het vaak gewoon softwareupgrades aan de straat- en antennekasten. Niet zo heel spannend voor de particuliere gebruiker. 

Jasper van KPN
Moderator

Wat het onderhoud precies is weten we niet in detail inderdaad. Ik had deze week zelf ook 2x de sms dat er onderhoud werd gedaan, dus aan alle kanten werd er aan gewerkt 🙂