Skip to main content

Ik heb een nieuwe box 12 (met wifi 6 technologie) gekregen. Als ik nu 2 bekabelde Experia WiFi aansluit heb ik dan overal wifi 6? 

En als volgend jaar de update komt voor mesh technologie? 

 

 

 

Hoi @Wouterkabouter. De Experia Wifi ondersteunt geen wifi 6 helaas. Nu hoef je de wifi van de box 12 niet uit te schakelen, dus rondom het modem kun je wel gebruik maken van wifi 6. De Experia Wifi's maken momenteel wel al gebruik van mesh technologie, maar kunnen dus alsnog geen wifi 6 ondersteunen. 


Kreeg gisteren een onderhoud SMS en vanaf vandaag geven mijn Xperia Wifi een wifi 6 icoontje aan


Kreeg gisteren een onderhoud SMS en vanaf vandaag geven mijn Xperia Wifi een wifi 6 icoontje aan

Hallo @AZalkmaar je bedoelt de zwarte vierkante Experia Wifi?

Kun je daar eens een screenshot van maken?

Welke firmwareversie heeft de Experia Wifi?

 


Hallo @AZalkmaar kan ik vandaag nog een reactie van je verwachten s.v.p.?

 


Hallo @AZalkmaar ik heb helaas nog geen reactie van je mogen verwachten.

Zelf heb ik ook een Experia Wifi en ben daarom belangstellend.

 

 


@JanD  de zwarte vierkante Experia wifi punten zullen nooit geen wifi 6 kunnen of gaan ondersteunen. de chips die hierin verwerkt zijn ondersteunen namelijk helemaal geen wifi 6. hetzelfde geld voor de Superwifi 1 (ronde witte schijf).


Hallo @joey92 , dat weet ik zelf ook heel goed, daarom vroeg ik aan @AZalkmaar om een screenshot hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, maar hij reageert helaas niet meer.

Maar met 'nooit geen' = 'altijd' zul je bedoelen 'nooit'.


waarschijnlijk omdat @AZalkmaar een box12 heeft staan. waarschijnlijk zal het apparaat nog verbonden zijn met de wifi van de box12.