Skip to main content

Wat voor up-/download snelheid wordt er nu geleverd?

Contract is nogal dubbelzinnig! Is het nu 1Gb of 300Mbit/s down en 20Mbit/s up?

 

Er wordt geleverd wat in het contract staat.

 

je screenshot zijn de algemene voorwaarden en gaan over thuis (minimaal 75% van gecontracteerde snelheid) en over mobiel (maximaal 300Mb, zie dekkingskaart) 

 

Op glasvezel haal je eigenlijk altijd 100% of meer van je abonnement. Behalve bij een 1000mb lijn waar je zo'n 930 mb krijgt.


Heb je een thuisabo of een mobiel abo afgesloten @Er Frans , dat is mij niet duidelijk @Ik_Combineer 


Sorry, had ik even moeten vermelden.

Het gaat om een nieuwe glasvezel internet aansluiting met TV.

Normaal gesproken 1Gb maar in de bevestigingsmail staat op de onderste regel (zie eerste bericht; "de verwachte maximale downloadsnelheid is tot 300 Mb/s en een verwachte  uploadsnelheid tot 20 Mb/s"!


Als de verwachte snelheid ‘slechts’ 300Mbit/s is, had je beter een 200Mbit/s abo af kunnen sluiten.

300/20Mbit/s lijkt meer op een kopersnelheid. Glasvezel is altijd synchroon , dus 100/100, 200/200, 1.000/1.000 of 4.000/4.000Mbit/s bij KPN @Nomen Nominandum 

Wat vind jij er van @Ik_Combineer 


Ja dat dacht ik ook, Nomen Nominandum. Dank voor je snelle reply.

Het betreft een nieuwbouwwoning waar glasvezel tot in de meterkast wordt gelegd. Had trouwens ook de glasvezel check gedaan bij aanmelding.


Welkom op de community @Er Frans, als je 1GB hebt aan kunnen vragen op glasvezel moet dat ook haalbaar zijn. Dat je een andere maximaal haalbare snelheid ziet staan is dan wel gek. Het kan zijn dat het verkeerd staat in deze brief. Heb je ons hier al eens over gebeld om dit na te vragen? We zijn bereikbaar op 0800-0402.


Dank je Jasper!

Zit momenteel in het buitenland maar zal ze bij terugkeer even bellen.

Gr. Frans


Zoals eerder vermeld; die onderste regel verwijst ook naar de dekkingskaart. Dit gaat dus wat je op je mobiel kan ontvangen op deze locatie. Deze algemene voorwaarden worden volgens mij gebruikt voor zowel mobiele klanten als vaste klanten en daarom staan beide snelheden vermeld.

 

Als je een glasvezel 1000mb abonnement hebt aangevraagd krijg je zo'n 930mb bekabeld.