Skip to main content
Antwoord

Onduidelijkheden met betrekking tot abonnement

• July 14, 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

1. In het huidige abonnement kan ik de individuele kosten van elk onderdeel niet zien, dat wordt als een collectief bedrag neer gezet. Dus als ik op het dashboard bijvoorbeeld internet aan klik dan zie ik het totale maanbedrag staan van alles bij elkaar. Op het factuur is het zelfde probleem. Er staat tevens een mobiel nummer abonnement in verrekend waarvan de kosten ook niet individueel te bekijken vallen en staat het nummer waarvoor dat abonnement is ook nergens. Kan iemand bij KPN mij de individuele kosten van internet, tv, en telefoon laten zien?

2. Als ik een nieuw abonnement neem via een van de acties, wordt de huidige dan automatisch stopgezet of moet ik dat zelf doen? Voor het geval dat ik straks potentieel twee maal facturen opgestuurd krijg. 

3. Wij hebben netwerkadapters ivm tv boxen in kamers waar geen kabel naartoe kan, werken de nieuwe tv boxen met de DVS netwerkadapters? Zo niet, werkt de superwifi dan wel voor de nieuwe tv boxen?

Dit zijn een aantal specifieke issues en vragen die onduidelijk zijn op de website. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@ClausJ. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hier je vragen komt stellen, want daarvoor is de Community uitermate geschikt. ​@Noordzee is al aardig bezig geweest en heeft je van antwoorden kunnen voorzien. Heel fijn. 

Hallo ​@ClausJ ,

1/ Bij de modernere abonnementen kun je op pagina twee van de factuur wel een specificatie zien staan. Bij hele oude alles-in-één-abonnementen kan dat inderdaad onduidelijk zijn. 

2/ Je hebt het over een nieuw abonnement. Realiseer je dat je geen nieuw abonnement moet afsluiten, maar dat je jouw bestaande abonnement wel kunt verlengen, eventueel in combinatie met een overgang naar de huidige propositie. 

3/ Netwerkadapters en SuperWifi werken op oude- en nieuwe TV-ontvangers. 

Nog een aanvulling op vraag 1: Voor zowel je Internet en TV-abonnement als voor je mobiel abonnement kun je het beste de factuur erbij pakken. Zoals gezegd vind je dan een overzicht op bladzijde twee wat je abonnement inhoud en wat voor diensten er allemaal bij horen of in rekening worden gebracht. Bij de Alles-in-Één abonnementen wordt niet gespecificeerd bijvoorbeeld wat een HD-ontvanger kost of Spotify Premium. Via de link hieronder kun je als je kiest voor ‘zelf samenstellen’ je pakket wel zo samenstellen dat elk individueel onderdeel een prijs heeft. 

Als bestaande klant kun je niet een nieuw abonnement kiezen. Je kunt dan alleen verlengen. Kijk daarvoor in de MijnKPN app wat de mogelijkheden zijn of ga https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet 

Kun je hier zo mee verder of heb je hier nog vragen over? Laat het vooral weten!

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2025

Hallo ​@ClausJ ,

1/ Bij de modernere abonnementen kun je op pagina twee van de factuur wel een specificatie zien staan. Bij hele oude alles-in-één-abonnementen kan dat inderdaad onduidelijk zijn. 

2/ Je hebt het over een nieuw abonnement. Realiseer je dat je geen nieuw abonnement moet afsluiten, maar dat je jouw bestaande abonnement wel kunt verlengen, eventueel in combinatie met een overgang naar de huidige propositie. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hoi ​@ClausJ. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hier je vragen komt stellen, want daarvoor is de Community uitermate geschikt. ​@Noordzee is al aardig bezig geweest en heeft je van antwoorden kunnen voorzien. Heel fijn. 

Hallo ​@ClausJ ,

Nog een aanvulling op vraag 1: Voor zowel je Internet en TV-abonnement als voor je mobiel abonnement kun je het beste de factuur erbij pakken. Zoals gezegd vind je dan een overzicht op bladzijde twee wat je abonnement inhoud en wat voor diensten er allemaal bij horen of in rekening worden gebracht. Bij de Alles-in-Één abonnementen wordt niet gespecificeerd bijvoorbeeld wat een HD-ontvanger kost of Spotify Premium. Via de link hieronder kun je als je kiest voor ‘zelf samenstellen’ je pakket wel zo samenstellen dat elk individueel onderdeel een prijs heeft. 

Als bestaande klant kun je niet een nieuw abonnement kiezen. Je kunt dan alleen verlengen. Kijk daarvoor in de MijnKPN app wat de mogelijkheden zijn of ga https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet 

Kun je hier zo mee verder of heb je hier nog vragen over? Laat het vooral weten!