Skip to main content

Hoe kan dit bet beste uitleggen? Ongelooflijke frustratie, belofte voor een soepele overstap niet nagekomen. Diensten van Ziggo zijn al opgezegd en nog steeds geen internet. Constant achter KPN aan zitten, zonder enige (vanuit hen komende) fatsoenlijke oplossingen.

 

05-01-2020 KPN Hussel (glas 500 mb) aangevraagd met overstapservice. 

14-01-2020 Mail van Ziggo ontvangen, op 10-02-2020 worden al mijn diensten opgezegd. 

22-01-2020 Eerste factuur gekregen, om te betalen voor diensten van 20 -01-2020 t/m 20-01-2020?? En van 21-01-2020 t/m 20-02-2020 al voor een volledige maand. Let op, heb nog geen enkel gebruik kunnen maken van enige diensten…

24-01-2020 Gebeld met KPN voor uitleg. N. Terpstra gesproken, dit is in alle keren dat ik contact heb gehad. , de enige medewerker die echt zijn best voor me had gedaan. Hij heeft enkele credits in het systeem verwerkt en zijn welgemeende excuses aangeboden. Ook heeft hij een afspraak voor me gepland (wat tot dan niet mogelijk was) voor 05-02-2020. 

27-01-2020 Mail van KPN ontvangen om een afspraak te maken voor een monteur... Deze mail genegeerd omdat ik ervan uitging dat ik op 5 feb 2020 een afspraak zou hebben.

29-01-2020 Mail van KPN ontvangen met daarin een herinnering om een afspraak te maken..

29-01-2020 KPN gebeld om verhaal te halen, want ik had een afspraak. medewerker geeft aan dat het niet gelukt zou zijn, anders zou ik een bevestiging ontvangen per mail. Ik kon ook geen afspraak meer maken voor 5 februari (ik had notabene vrij genomen, wat best lastig is voor mij). Op dit punt was ik het zat en wilde ik de bestelling annuleren en gaf dit ook aan. De medewerker kon en wilde me niet helpen. Ik werd doorverbonden met een collega van annuleren. Deze gaf aan dat ik nog net kon annuleren viel namelijk binnen 2 weken bedenk tijd, wat heel raar was 05-01-2020 + 14... Enfin nog een praatje gehouden met hem en toch maar een kans gegeven. 

29-01-2020 Online een afspraak gemaakt voor 10-02-2020. Bevestiging direct erna per mail ontvangen. 

05-02-2020 KPN gebeld om te checken of alles nog goed verliep. Dubbel check of de afspraak door zou gaan. "Ja, niks aan de hand meneer, alles is in orde", zei de dame aan de andere kant van de lijn. 

 

06-02-2020 Gemiste oproep ontvangen van KPN. Vervolgens een sms erachteraan: Beste klant, uw internetverbinding is niet op tijd gereed voor installatie. Hierdoor kan de afspraak met onze monteur niet doorgaan. 
Onze excuses hiervoor. Helaas kunnen wij u telefonisch niet bereiken. Wilt u ons bellen op 0800-0201557 (gratis)?
Uw toegangscode is 4466332.
Kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08.00 tot 18.00 uur). Mvg, KPN

Mijn agenda was zo vol die dag en zou niet voor 18:00 uur kunnen bellen. Ik had het niet meer. Jullie hadden meer dan een maand om dit te regelen en 2 werkdagen van tevoren zeggen jullie de afspraak af. WTF?! Daar nog eens bovenop dat als ik de afspraak had afgezegd, dan zou ik de kosten voor een monteur wel moeten betalen... werkelijk waar ongeloof…

06-02-2020 Klantenservice gebeld om wederom verhaal te halen. De medewerkster kon niks in het systeem zien. Volgens haar zou de afspraak door moeten gaan. Ze zag wel een notitie in het systeem dat de afspraak niet door zou gaan. Voor mij dus de bevestiging dat de afspraak geannuleerd was. Ze zou het nog uitzoeken en mij de dag erna bellen. 

07-02-2020 Zoals afgesproken ben ik terug gebeld door de medewerkster van de klantenservice. De afspraak van 10-02-2020 gaat inderdaad niet door. Ze weten niet wat er aan de hand is... maar zodra ze meer weten hoor ik het. 

09-02-2020 Sms ontvangen van KPN: Beste klant, u hebt morgen (10 februari 2020) een afspraak met onze monteur tussen 14:00 en 16:00 uur bij u thuis. Groet, KPN

Serieus???

10-02-2020 Ik kom thuis aan en er ligt een briefje in de brievenbus. Ongelooflijk…

11-02-2020 KPN belt mij en verzoekt mij om geduld te hebben. Ze komen niet met oplossingen en ik moet zelf een noodoplossing met spoed eisen. In een huishouden waar dat nodig is... Na echt aandringen kon er een mobiele hot spot verstuurd worden (direct online pakket). Met een limiet van 50gb. In de mail stond o.a.:  50 GB is ruim voldoende om met meerdere personen te e-mailen en internetpagina's te bekijken. Wij adviseren u om geen video's te bekijken, muziek te beluisteren of grote bestanden te downloaden.

 

Daar moest ik hard om lachen, omdat ik het zo triest vond. Werkelijk waar ongeloof…

17-02-2020 Door de limiet heen en gebeld voor opwaardering. Dat zou 1 werkdag duren... Really?! Vervolgens gevraagd naar de status, konden ze niet vermelden maar ik kon al wel een afspraak maken met een monteur, die zou beter geïnstrueerd zijn. Gemaakt voor 27-02-2020 tussen 14:00 - 16:00 uur. 

 

27-02-2020 om 15:21 uur: Mail van KPN met daarin bevestiging van een afspraak met een monteur voor 27-02-2020 tussen 15:00 - 17:00 uur???

 

27-02-2020 Monteur arriveert na 16:00 uur. Vriendelijke kerel, maar die kon niks uitvoeren. Hij heeft serieus zijn best gedaan om te achterhalen wat er aan de hand is. Blijkt dat Reggefiber, nu ook onderdeel van KPN, nog geen aansluiting in de meterkast heeft gemaakt. Reggefiber beweert dat ik eind januari een afspraak met ze had en dat ze 3! keer langs zijn geweest. 

Ik heb nooit met iemand van Reggefiber gesproken (tot vandaag), ik heb nooit geweten dat dit via een derde partij geregeld moest worden. Daarnaast is Reggefiber van KPN, hoezo weet niemand dit binnen KPN. Ook niet al die keren dat ik heb gebeld met hen. Enfin de monteur van KPN verzocht of ze me binnenkort konden aansluiten. Vanwege wachttijden etc. Kon dat niet maar ze zouden hun best doen. 

 

De monteur bedankt voor de aandacht, tijd en service. Petje af. Maar helaas nog steeds geen internet. Vervolgens Reggefiber gebeld, om ook daar verhaal te halen en het maken van een afspraak. Dit kon niet omdat ik belde na 16:30 uur. 

 

Na het typen van dit bericht heerst er naast alle andere emoties heel veel ONGELOOF... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat klinkt allemaal niet best en ik begrijp je boosheid en ongeloof.

Op dit forum zijn, naast klanten, ook medewerkers van KPN actief (moderatoren). Zij reageren meestal binnen 24 uur kunnen wellicht achter de schermen wat voor je betekenen. Ik heb op dit forum echter vaker dit soort problemen/verhalen gelezen en daar wordt je niet vrolijk van. Meestal is wordt het een langlopend kastje/muur-verhaal. Ik hoop dat dit bij jou niet het geval is.

Heb dus even geduld totdat een moderator zich meldt. Je kunt wel al je privé profielgegevens zover mogelijk vullen. Die zijn alleen inzichtelijk voor de moderatoren en blijven dus privé.


Edwin bedankt voor je reactie. Ik heb de hoop opgegeven, maar wellicht dat er nog een wonder plaatsvindt..

 

Mijn gegevens heb ik al aangevuld. 


Hoi @WR88. Welkom op het KPN Forum. Wat een verhaal. Ik begrijp dat je de hoop inmiddels hebt opgegeven. Onze excuses hiervoor. Ik hoop dat wij jou in ieder geval wat meer duidelijkheid kunnen geven en er voor zorgen dat je zo snel mogelijk gebruik kan maken van onze diensten. Ik heb jouw aanvraag bekeken en zie dat Reggefiber is aangestuurd door KPN Netwerk NL om jouw aansluiting in orde te maken. Wij (moderators) willen geen valse beloftes doen en ik ben daarom een beetje voorzichtig met het noemen van een datum, maar we verwachten voor 04 maart een terugkoppeling van Reggefiber. Hebben ze inmiddels al contact met jouw opgenomen? Zodra we een terugkoppeling hebben gekregen van Reggefiber kunnen we opnieuw een afspraak inplannen met één van onze installatiemonteur. Helaas kan ik het op dit moment niet mooier maken. We moeten wachten totdat het aansluitpunt in orde is gemaakt, zodat wij onze diensten hierover kunnen gaan leveren. 

Je zie dat de facturatie inderdaad al is gestart. Het lijkt mij meer dan logisch dat je niet hoeft te betalen voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Zodra je gebruik kan maken van onze diensten komen we hierop terug. 


@WR88 Is er inmiddels al contact met jou opgenomen en kan je al gebruik maken van onze diensten?


Hoi @Vikash, allereerst bedankt voor je reactie. Niemand heeft contact met mij opgenomen, behalve jij. Bedankt hiervoor. Ik heb zelf Reggefiber gebeld op maandag. Van Gelder verzorgt de aansluiting hier in de wijk, maar die zijn al geweest zeggen ze. Hier werd mij bevestigd dat ze inderdaad geen afspraak met mij hadden gemaakt en ook hebben nagelaten om 3x in contact te treden met mij (of persoonlijk, of per mail, of per telefoon). 

Omdat ze werkzaam zijn in een ander gebied zou de dame aan de lijn uitzoeken wanneer de uitvoerder wel het zou kunnen regelen. Ik zou uiterlijk dinsdag hierover bericht krijgen. Niks gehoord, zelf op woensdag gebeld. Ja we moeten echt de reactie afwachten van de uitvoerder. Tot die tijd kunnen ze niks en weten ze niks. Echt waardeloos. Verwachtingen...

 

Afgelopen zondag heb ik gebeld om mijn hotspot weer op te waarderen. 10 minuten later zou het geregeld moeten zijn...vervolgens na 30 minuten nog steeds niks. Weer gebeld, ja het wordt niet verwerkt op zondag, dan weet u dat voor de volgende keer meneer. Nee mevrouw, zorgen jullie ervoor dat jullie de klanten juist informeren. Er worden steeds verwachtingen gecreëerd, die niet plaatsvinden. Het stapelt zich alsmaar op... 


Wat vervelend dat Van Gelder nog steeds geen aansluiting heeft gemaakt en dat er nog steeds geen duidelijkheid is. Ik zie in onze systemen terug mijn collega's ook navraag hebben gedaan bij de uitvoerder, waarom de aansluiting nog niet gereed is. De datum is opgeschoven naar 11 maart. Ik kan mij voorstellen dat je hier erg van baalt en hoop dat er zo snel mogelijk een aansluitpunt bij jou in huis wordt gemaakt. 


…..Meestal is wordt het een langlopend kastje/muur-verhaal. Ik hoop dat dit bij jou niet het geval is.

 

 

Helaas wel dus..


Hoi @WR88. Ik heb al een aantal dagen niets meer van je gehoord. Heb je inmiddels al een afspraak voor jouw aansluiting in huis? Ik zie dat contact hebt gehad met mijn collega's, maar nog geen gebruik maakt van onze diensten. 


Reageer