Skip to main content
Beantwoord

Onjuiste factuur na opzeggen abonnement.

  • May 18, 2019
  • 15 reacties
  • 479 keer bekeken

Goedemorgen.
Ik heb een factuur van jullie ontvangen maar deze factuur is onjuist. De factuur gaat over de hele maand mei, ik ben echter sinds 3 mei geen klant meer bij jullie.
Nu wordt er verwacht dat ik eerst een hele maand betaal, terwijl KPN al sinds 5 april op de hoogte is van mijn opzegging.
Ik wil graag een juiste factuur ontvangen zodat ik die kan betalen.

Het advies om eerst de hele maand te betalen en KPN het restbedrag terug te laten storten is geen wenselijke oplossing. Ik betaal niet graag voor iets wat niet geleverd is. Volgens een medewerker van de klantenservice zou dit in de voorwaarden staan. Ik heb het echter niet kunnen vinden, en de medewerker wilde niet zeggen waar het stond.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Joël

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik kan bevestigen dat het abonnement per 5-1 is opgezegd. Dat betekent dat alles wat je daarna nog aan ons hebt betaald verrekend wordt op de slotfactuur. 

Jouw facturen werden/worden telkens rond de vijftiende gepubliceerd. Dus ik verwacht dat jij de creditering rond dat moment binnen hebt. :-)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Erwin van KPN
Moderator
Hoi Joël. Welkom op het forum!
Ik kan me goed voorstellen dat je hier van schrikt. De verklaring is dat je bij KPN altijd één maand vooruit betaald. Bij opzegging is het dus vaak praktijk dat je betaalt voor een (deel van ) een maand waar je al geen diensten meer gebruikt. Deze wordt dan altijd opgevolgd door de slotfactuur waarin het vooruitbetaalde bedrag gecrediteerd wordt.
Ik snap uiteraard je wens om te betalen tot de dag waarop je bij ons weg ging maar die optie is er helaas niet. Ik hoop dat ik het hiermee duidelijker heb kunnen maken.

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 20, 2019
Dag Erwin,

Ik ben niet geschrokken hoor. Weet ook niet waar je dat vandaan haalt.
Je uitleg is verder helder. Om een juiste factuur te ontvangen moet ik eerst teveel betalen om daarna iets terug te krijgen.

Ik snap niet dat er van mij verwacht wordt dat ik moet betalen voor een dienst die niet geleverd is.
Bij de Albert Heijn betaal ik ook geen €50 voor een pak melk om daarna bij de servicebalie het teveel betaalde terug te vragen.

Ik wil graag betalen voor hetgeen wel geleverd is, echter omdat KPN geen correcte factuur stuurt lukt dit nu niet.

Wil je mij in contact brengen met de afdeling die over de facturen gaat?

Groet Joël

Erwin van KPN
Moderator
Hoi Joël, ik ben blij dat je er niet van geschrokken bent. Excuus dat ik die aanname deed.
Je kunt proberen om contact te leggen met de afdeling collections. Zij zijn telefonisch bereikbaar door 0800-0402 te bellen en 'betalingen' in te spreken.

Erwin van KPN
Moderator
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Mocht ik bij iets anders kunnen helpen, stel gerust je vraag.

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 28, 2019
Dag Erwin,
Het wederom bellen heeft me geen juiste factuur of een andere oplossing opgeleverd.

Voor mij is het probleem dus niet opgelost.

Wel kreeg ik te horen dat formeel bezwaar indienen niet mogelijk is. Dat is spijtig.

Groet Joël

Erwin van KPN
Moderator
Jammer om te lezen, Joël. Helaas heb ik dan geen opties meer.

  • Deelnemer
  • February 5, 2020

Hallo Joël,

Heb je je geld uiteindelijk wel in een slotfactuur teruggekregen? Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben per 5 januari geen klant meer, maar heb wel voor heel januari 2020 moeten betalen. Dit heb ik ook maar gedaan, want ik zit niet op incasso  procedures te wachten. Ik vind het heel slecht van KPN en ben het ook volledig met je eens dat je dit niet van klanten kunt eisen, maar ja…

Ben benieuwd of het uiteindelijk wel goed is verwerkt bij KPN, waar ik helaas ook niet altijd de jusite ervaring mee heb.

Gr. Dennis


  • February 5, 2020

Hallo Joël,

Heb je je geld uiteindelijk wel in een slotfactuur teruggekregen? Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben per 5 januari geen klant meer, maar heb wel voor heel januari 2020 moeten betalen. Dit heb ik ook maar gedaan, want ik zit niet op incasso  procedures te wachten. Ik vind het heel slecht van KPN en ben het ook volledig met je eens dat je dit niet van klanten kunt eisen, maar ja…

Ben benieuwd of het uiteindelijk wel goed is verwerkt bij KPN, waar ik helaas ook niet altijd de jusite ervaring mee heb.

Gr. Dennis

Hallo @JoelvdM , een abo betaal je vooraf en de variabele kosten achteraf, je zult in de loop van februari dus nog een slotfactuur (eindafrekening) krijgen waarmee je het te weinig gefactureerde nog bij moet betalen of het teveel betaalde weer terug krijgt.

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2020

Hallo Joël,

Heb je je geld uiteindelijk wel in een slotfactuur teruggekregen? Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben per 5 januari geen klant meer, maar heb wel voor heel januari 2020 moeten betalen. Dit heb ik ook maar gedaan, want ik zit niet op incasso  procedures te wachten. Ik vind het heel slecht van KPN en ben het ook volledig met je eens dat je dit niet van klanten kunt eisen, maar ja…

Ben benieuwd of het uiteindelijk wel goed is verwerkt bij KPN, waar ik helaas ook niet altijd de jusite ervaring mee heb.

Gr. Dennis

Hoi Dennis, 

Ja ik heb mijn geld gekregen. 

 


  • Deelnemer
  • February 5, 2020

Hallo Joël,

Heb je je geld uiteindelijk wel in een slotfactuur teruggekregen? Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben per 5 januari geen klant meer, maar heb wel voor heel januari 2020 moeten betalen. Dit heb ik ook maar gedaan, want ik zit niet op incasso  procedures te wachten. Ik vind het heel slecht van KPN en ben het ook volledig met je eens dat je dit niet van klanten kunt eisen, maar ja…

Ben benieuwd of het uiteindelijk wel goed is verwerkt bij KPN, waar ik helaas ook niet altijd de jusite ervaring mee heb.

Gr. Dennis

Hoi Dennis, 

Ja ik heb mijn geld gekregen. 

 

Dat is fijn om te horen. Hopelijk gaat het bij mij ook goed dan 😁.

Fijne avond. 


Erwin van KPN
Moderator

Hoi  @Godjira . Ik wil best voor je kijken. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 


  • Deelnemer
  • February 6, 2020

Hoi  @Godjira . Ik wil best voor je kijken. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Bij dezen gedaan. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 6, 2020

Ik kan bevestigen dat het abonnement per 5-1 is opgezegd. Dat betekent dat alles wat je daarna nog aan ons hebt betaald verrekend wordt op de slotfactuur. 

Jouw facturen werden/worden telkens rond de vijftiende gepubliceerd. Dus ik verwacht dat jij de creditering rond dat moment binnen hebt. :-)


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!


  • Deelnemer
  • February 14, 2020

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Het is inderdaad goed gekomen. Bedankt.