Skip to main content
Antwoord

Onlangs Alcatel dongel aangeschaft en deze vraagt nu om een wachtwoord

• August 30, 2025
  • 4 reacties
  • 92 keer bekeken

Heb onlangs een Alcatel dongel gekocht voor wifi en internet.

Nu wordt er een wachtwoord gevraagd en admin of 123456 werkt niet wat nu?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Dieseltrein64, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Ik zie dat onze community je al een aantal tips heeft gegeven voor het inloggen op jouw nieuwe alcatel dongle:

Wat ik kan vinden zou het standaard wachtwoord niets moeten zijn, dus inloggen zonder wachtwoord.

Ik kocht vorige week via Bol een naamloze dongel en daar was de inlog admin/admin en wifiwachtwoord 1234567890, dit uiteraard meteen aangepast.

Verder staan de gegevens op de dongel onder het kapje dat je moet verwijderen om de datasim te plaatsen en in de handleiding.

Je gebruikt toch wel een datasim met een 097 nummer, anders gaat het ook niet werken.

Kom je er zo uit? Als je nog hulp nodig hebt, laat het gerust weten. We denken graag met je mee.

4 reacties

HeidiV
Topper
  • August 30, 2025

Hi ​@Dieseltrein64 

Zit er geen handleiding bij?

Wat ik kan vinden zou het standaard wachtwoord niets moeten zijn, dus inloggen zonder wachtwoord.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 31, 2025

Beste ​@Dieseltrein64 wel merk/type precies???

Ik kocht vorige week via Bol een naamloze dongel en daar was de inlog admin/admin en wifiwachtwoord 1234567890, dit uiteraard meteen aangepast.

Verder staan de gegevens op de dongel onder het kapje dat je moet verwijderen om de datasim te plaatsen en in de handleiding.

Je gebruikt toch wel een datasim met een 097 nummer, anders gaat het ook niet werken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 31, 2025

Beste ​@Dieseltrein64 ik zie onderstaand een link om toegang te krijgen tot de dongel, maar inderdaad geen toegangsgegevens:

• If the connection failed, access http://192.168.1.1 to check the status.

• If you cannot access http://192.168.1.1, disconnect other network, remove the modem and re-insert it, or restart your computer

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Hi ​@Dieseltrein64, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Ik zie dat onze community je al een aantal tips heeft gegeven voor het inloggen op jouw nieuwe alcatel dongle:

Kom je er zo uit? Als je nog hulp nodig hebt, laat het gerust weten. We denken graag met je mee.