Skip to main content

Ik ben sinds een maand het ouderlijk huis uit en heb dus nieuw internet. Ik heb een Experia Box V10A. Alles aangesloten en het werkt prima, het enige is dat ik niet online kan gamen (Alles op PC). Ik las dat ik UPNP aan moet zetten en dat heb ik gedaan, geen succes. Las dat je bepaalde poorten open moet zetten en heb diverse poorten gevonden, (3074 etc.). Ook hiermee geen succes gehad. Ik ben radeloos en ik kom er zelf echt niet meer uit.

 

Omschrijving van probleem in praktijk:

Forza Horizon 4, kan geen online servers vinden om online te spelen. (PC)

Modern Warfare 2, kan geen server maken om met een vriend van mij samen te spelen, door Nat Type Strict (PC)

 

Ik hoop dat iemand de juiste doorslag kan geven

 

Ruben

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

En in jouw ouderlijk huis werkte dat allemaal wel goed?

Bij welke provider zitten jouw ouders?


@wjb 

Ja, mijn ouders hebben Ziggo en daar heb ik nooit problemen gehad.


Zet op jouw PC of opde V10a de ondersteuning van IPv6 eens uit.

Lukt het dan wel?


@wjb 

Klink ik stom als ik geen idee heb waar ik dat moet doen?


@wjb

Klink ik stom als ik geen idee heb waar ik dat moet doen?

Inloggen op http://192.168.2.254, lukt je dat?


@Nick83 Jazeker, heb daar al gekeken maar kon het niet terug vinden.

 


Dus je hebt geen IPv6 tabblad?

 


@wjb Nee die staat er bij mij niet in


@wjb Tevens staat er bij mij ook geen KPN maar hun dochterbedrijf Telfort


Heb je dan al een mail gehad wanneer jouw aansluiting technisch omgezet wordt van Telfort naar KPN.


@wjb Tevens staat er bij mij ook geen KPN maar hun dochterbedrijf Telfort

Dat kan toch helemaal niet? Je hebt dit abonnement nu een maand? Nieuw afgesloten? Een maand geleden? En toen de v10a gekregen met Telfort logo er in? Dat lijkt me onmogelijk. 


@wjb Tevens staat er bij mij ook geen KPN maar hun dochterbedrijf Telfort

Dat kan toch helemaal niet? Je hebt dit abonnement nu een maand? Nieuw afgesloten? Een maand geleden? En toen de v10a gekregen met Telfort logo er in? Dat lijkt me onmogelijk. 

Hallo @Nick83 , niets is natuurlijk onmogelijk, er is gewoon een modem van de plank gepakt die nog het TFT-logo heeft en de TFT-software, dat draait immers ook nog gewoon. Het kan zijn dat in de regio waar @WitchKing woont IPv6 nog niet uitgerold is. TFT had sowieso nog geen IPv6, daarom is het wel te verklaren dat hij dat menu niet in zijn modem terug kan vinden.

 


@wjb Tevens staat er bij mij ook geen KPN maar hun dochterbedrijf Telfort

Dat kan toch helemaal niet? Je hebt dit abonnement nu een maand? Nieuw afgesloten? Een maand geleden? En toen de v10a gekregen met Telfort logo er in? Dat lijkt me onmogelijk. 

Hallo @Nick83 , niets is natuurlijk onmogelijk, er is gewoon een modem van de plank gepakt die nog het TFT-logo heeft en de TFT-software, dat draait immers ook nog gewoon.

Bij een nieuw KPN abonnement lijkt me dat het TFT signaal niet actief is. Dus een modem met TFT software lijkt me niet te werken.


@WitchKing had toch een TFT-logo binnen zijn modem, het kan theoretisch dan wel niet maar het is toch wel zo.