Skip to main content

Onmogelijk om nieuwe afspraak voor aanleg glasvezel te maken

• 2 april 2025
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

In november 2024 hadden wij een afspraak met contractor VolkerWessels om de glasvezelkabel naar binnen te brengen. Dat kon toen niet doorgaan omdat VolkerWessels geen tijd meer had door vertraging gedurende de dag.

Nu probeer ik een nieuwe afspraak te maken maar dat lukt niet. Het betreffende onderdeel van VolkerWessels heet ondertussen Hanab en die willen van mij een ticket nummer. KPN zegt je moet bij KPN netwerk zijn. KPN netwerk linkt meteen door naar Hanab en zo gaat dat de hele tijd.

Hoe moet ik nu in vredesnaam een nieuwe afspraak maken?

En waarom kan ik bij KPN netwerk niet gewoon iemand aan de telefoon krijgen om dit op te lossen?

Wij zijn klant bij KPN. KPN wil mij aan de glasvezel hebben. Waarom geeft KPN niet thuis?

4 reacties

• 3831 reacties
  • 2 april 2025

Je bent klant bij KPN provider. Die heeft niets te maken met de aanleg van glasvezel. Ze leveren er alleen over. Met de aanleg bemoeien ze zich niet.

KPN netwerk verzorgt de aanleg van glasvezel. Maar daar ben jij geen klant. Dus die nemen van jouw geen opdrachten aan ofzo. Je kunt er alleen terecht voor vragen tijdens de aanleg. Maar daar houd het wel zo ongeveer op. 

Ik denk dat je gewoon af moet wachten.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@Mart58. Wat vervelend dat het niet lukt om een nieuwe afspraak te maken. Marlon92 heeft gelijk: voor dit soort zaken moet je bij KPN Netwerk NL zijn, omdat zij verantwoordelijk zijn voor het glasvezelnetwerk. KPN is één bedrijf, maar bestaat uit twee onderdelen: KPN als provider en KPN als netwerkbeheerder.

KPN als provider komt pas aan bod in de laatste fase, nadat de monteurs van KPN of Glaspoort hun werk hebben afgerond en het is afgemeld. In het topic hieronder lees je meer over de stappen die je kunt volgen om verder geholpen te worden.

Hopelijk is het nu wat duidelijker en kun je snel verder!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

Sorry ​@Vikash van KPN  maar zo is dit niet begonnen. Na het geven van toestemming kregen we gelegenheid om een afspraak te maken, vorig jaar met VolkerWessels, nu blijkbaar Hanab, en zonder tussenkomst van wie dan ook. En wij hadden een afspraak maar VolkerWessels is die afspraak niet nagekomen. Van Glaspoort heb ik nog nooit gehoord. En die afspraak was puur en alleen voor het naar binnen brengen van de glasvezel. Dat is nu blijkbaar veranderd. Communiceer dat dan.

Afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt veranderd het verhaal.

KPN zegt je moet eerst een glasvezelabonnement afsluiten en dan komen we het regelen. Maar vorig jaar was het verhaal: we sluiten je aan en dan kun je zelf een abonnement bij een provider afsluiten. Ik vind het allemaal niet erg vertrouwenwekkend.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In sommige gebieden geldt inderdaad dat je pas een aansluiting kunt krijgen als je al klant bent bij KPN, of als je ervoor kiest een abonnement bij KPN af te sluiten. Hopelijk kan er binnenkort een nieuwe afspraak worden gemaakt. Helaas kan ik je daar zelf niet verder bij helpen.

Reageer