Skip to main content

sinds kort heb ik de kpn expedia box moeten uitbreiden omdat 4 poorten niet genoeg is met 2 tv boxen, alarm installatie, spelcomputer en extra wifi punt in huis . heb ik problemen met de v 10 box regelmatig valt het netwerk uit of is er wel een apparaat die geen ontvamgst heeft ik word zo moedeloos van onstabiel internet de wifi extender valt soms weg en de wifi van de v10 is ook vaak niet meer beschikbaar als er een laptop gekoppelt moet worden dan lukt dit na 10 x connecten en soms ben je langer bezig om verbinding te maken de wifi in huis is erg slecht op de 2e verdieping is er geen wifi van de v10 box ik heb zovaak de kpn tool gebruikt maar het schiet niet op ook verplaatsen van de v10 werkt niet als ik de netgear shift er uit haal heb ik nirt genoeg uitgangs poorten, graag jullie advies. 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Toch nog een paar vragen. Heb je glasvezel of koper? Welke snelheid haal je bekabeld? Is hekabeld internet wel stabiel? Je gebruikt een accespoint maar welke? Je gebruikt switch maar ondersteunt die igmp snooping?


We hebben helaas koper,bekabeld is het ook niet stabiel het alarm kastje bv verliest regelmatig verbinding. De tv kast van kpn moet je ook zeker 2 X per dag opnieuw opstarten.  Netgear pro safe gs108 ik heb de reviews gelezen voor dat ik het aanschafte die waren goed met v10 van kpn.voor de rest heb ik er niet zo veel verstand van . Moet ik iets aan passen? Wi-Fi extended is de tp link


En welke snelheid haal je bekabeld?


Door een storing kan ik het niet meten,  

Technische storing bij kpn


De netgear switch heeft geen igmp snooping


Ok daar kunnen de tv ontvangers dus niet op aangesloten worden! Verder ben ik benieuwd wat er gebeurt als je helemaal terug gaat naar de basis. Dus puur alleen de v10 verder er niet op. Even terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan testen. Zowel bekabeld als Wi-Fi. Wat gebeurt er met de stabiliteit van zowel bekabeld als Wi-Fi. En wat meet je qua snelheid met deze speedtest https://kpn-itns.speedtestcustom.com ik vraag dit allemaal omdat ik me bijna niet voor kan stellen dat er iets mis is met die v10.


Beste joep, het ligt niet aan de v10 denk ik maar ik heb te weinig uitgangen om alles op het internet aan te sluiten , de wifi slecht is altijd al zo geweest, vandaar de wifiextender.

Ik vraag me af wat ik kan doen om meer uitgangen te creëren blijkbaar dus een andere switch ? 


Helder! Voor de tv ontvangers heb je dus sowieso ondersteuning van igmp snooping nodig.https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=661 dit is een goeie.


Dank je wel , ik ga meteen een nieuwe bestellen . 


Wat kan ik doen met de slechte wifi ?


Op iedere etage bekabeld een accespoint neerzetten. Als je de wifimanager doet krijg vaak 2 experia wifi's gratis. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hallo @Edwinb100 Welkom hier op het Forum en goed om te zien dat Joep je al fantastisch heeft geholpen. Je vraag over de switch is volgens mij volledig afgerond. Qua wifi in huis raad Joep je heel terecht de wifi manager aan. Heb je deze al gedaan? Lees hier trouwens wat meer handige tips. 


Beste Bart ik heb de slechte wifi niet kunnen oplossen ik heb de helpdesk gebeld en 3 wifi punten gekocht ik wist niet dat je ze gratis kon krijgen. Kan ik ze als nog kosteloos krijgen of hoe kunnen we dit oplossen ?


Dag @Edwinb100 Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Als je de wifi manager doet kan één van de uitkomsten zijn dat je kosteloos Experia wifi's kunt krijgen, precies zoals Joep hierboven al aangeeft. Dan zijn er daarnaast de Super Wifi's: deze zijn niét gratis en je zult ze zelf moeten aanschaffen. Ze zijn wel onderdeel van een welkomstaanbieding: als nieuwe klant kun je kiezen voor een eenmalige korting óf twee van deze wifipunten. 


Reageer