Skip to main content

Vorig jaar heeft Glaspoort dan eindelijk de glasvezel tot de deur gelegd. Eind oktober is er een man langsgekomen om de boel naar binnen te zetten, maar helaas, het ONT geeft een rood alarm. Na veel wachten en contact met Glaspoort zouden ze 18 december iemand langssturen om het op te lossen. Niemand gekomen, maar het kon dan de volgende dag wel. Weer niemand langsgekomen, dus maar maar weer contact gehad, en dan kon het 8 januari. Gelukkig kwam er toen wel een monteur langs, maar die kon niks want hij kon niet in de wijkkast komen (had ik al aangegeven met de afspraak, want dat zei de eerste installateur ook al).

Na verder contact met Glaspoort werd duidelijk dat ik bij KPN moest zijn zodat zij de juiste persoon aan kunnen sturen. KPN kon dan wel iemand sturen op 15 januari. ('s ochtends) Je raadt het al, weer een monteur die niet bij de wijkkast kan. De monteur heeft het ONT nog vervangen door één van Nokia, maar dat had ook geen effect. Hij zou een storing doorgeven aan KPN en dan zouden ze ons binnen 24 uur terugbellen. Later in de middag werd ineens de telefoon overgezet omdat de glasvezelverbinding moest werken (niet dus!). Dus nu hebben we geen vaste telefoon meer omdat die is overgezet is naar KPN (inmiddels maar weer teruggezet naar Ziggo). Terugbellen binnen 24 uur kwam er ook niet van, dus dinsdagmiddag maar weer contact opgenomen met KPN; er zou een notitie van gemaakt worden en ze zouden weer binnen 24 uur bellen. Woensdag hebben ze weer niet contact opgenomen, dus ik heb er maar weer achteraan gebeld, en weer hetzelfde verhaal. Nu zijn we inmiddels meer dan een week verder, en heeft er nog steeds niemand contact opgenomen 😕 Intussen is al wel de eerste factuur afgeschreven, terwijl nog helemaal niets werkt.

Hi @GlasvezelWerktNiet en welkom op het forum. 

Niet de bedoeling dat het zo moeizaam gaat. 😕 Ik zie dat er een ticket open staat bij ons en dat de activatiedatum door de netwerkbeheerder verschoven lijkt te worden. 
Ik heb de vraag uitgezet over of er meer informatie te achterhalen is en wat er nu gedaan moet worden om glasvezel actief te krijgen bij jou. 

Zodra ik meer weet laat ik het direct weten! Ik verwacht dat dit binnen 3 dagen is.


We horen het dan graag. De communicatie van jullie is wel erg slecht, er is meerdere malen beloofd dat er contact opgenomen zal worden...


Is er al wat meer informatie @Sanne van KPN?


Sorry voor de late reactie! Duurde iets langer dan verwacht. 

Ik heb mijn collega's meerdere keren aan de mouw getrokken maar het enige dat aangegeven wordt is dat we op de netbeheerder (Glaspoort) moeten wachten. Die moet de werkzaamheden eerst afronden voordat wij wat kunnen regelen. 
We hebben geen inzage in hun planning dus het is afwachten tot zij aan de slag gaan. 

Ik wou dat ik je meer concrete informatie kon geven, maar helaas is dit alles wat ik kan achterhalen. 😕 Ondanks dat Glaspoort eerder aangaf dat wij hierin iets kunnen regelen is dat helaas niet het geval. 
In het kort blijft het dus afwachten. Weet wel, als je diensten eenmaal werken dan kun je via onze vergoedingspagina het abonnementsgeld dat je betaald hebt in de periode dat het niet werkte terugvragen. 
Mocht die pagina niet werken, dan kun je hierover ook met ons bellen. Dan kunnen we dat in elk geval wel regelen en hopelijk geeft Glaspoort snel een indicatie. 


Het is dan knap waardeloos dat we zo lang moeten wachten ☹️
Moeten we zelf nog achter Glaspoort aan of doen jullie dat?
Het abonnementsgeld laten we dan eerst wel door de bank terugstorten, anders staat er direct een rekening open van honderden euro's.


Je hebt nu wel internet via koper toch @GlasvezelWerktNiet ?



Het abonnementsgeld laten we dan eerst wel door de bank terugstorten, anders staat er direct een rekening open van honderden euro's.

Als je het zelf terug boekt dan staat er juist een bedrag open en kan je problemen verwachten.

Facturen gewoon betalen en laten crediteren achteraf hoe onlogisch het klinkt is het beste.


Woensdag 31 jan zou ik glasvezel kunnen gebruiken , nt kastje aangesloten op ftu punt , groen en rood lampje brand dus geen verbinding van alles zelf geprobeerd geen resultaat , KPN desk gebeld en afspraak voor monteur  ( duidelijk uitgelegd dat ik geen signaal heb!) monteur allervriendelijkste man , belde netjes van te voren  , kwam dus vrijdag 2 Februari  ( netjes rond 13:00) maar kon niets doen… geen signaal.. alles gecontroleerd , dit was dus voor KPN netwerk , ticket aangemaakt monteur van KPN netwerk zou binnen 4 uur komen lukt dit niet zouden ze dit vermelden , geen monteur en niets gehoord! Ik zit met een ftu glasvezel punt zonder signaal  KPN zegt “ja u kunt vanaf vandaag glasvezel gebruiken “ helaas zonder signaal dat gaat dus niet lukken! Hoe kan dit nu snel opgelost worden , bellen naar KPN netwerk of KPN? Of kan het forum mij helpen  , ik ga  iig niet wachten op mogelijke terug bel acties , ik denk dat het vrij simpel moet zijn waarschijnlijk punt niet gepatcht??

 


Je hebt nu wel internet via koper toch @GlasvezelWerktNiet ?

Via Ziggo.

 


Het abonnementsgeld laten we dan eerst wel door de bank terugstorten, anders staat er direct een rekening open van honderden euro's.

Als je het zelf terug boekt dan staat er juist een bedrag open en kan je problemen verwachten.

Facturen gewoon betalen en laten crediteren achteraf hoe onlogisch het klinkt is het beste.

Alleen krijg ik niks geleverd, en wie weet hoe lang het nog gaat duren (er zit geen schot in), dus betalen is niet logisch. Jij gaat toch ook niet betalen voor iets wat je niet krijgt?


Woensdag 31 jan zou ik glasvezel kunnen gebruiken , nt kastje aangesloten op ftu punt , groen en rood lampje brand dus geen verbinding van alles zelf geprobeerd geen resultaat , KPN desk gebeld en afspraak voor monteur  ( duidelijk uitgelegd dat ik geen signaal heb!) monteur allervriendelijkste man , belde netjes van te voren  , kwam dus vrijdag 2 Februari  ( netjes rond 13:00) maar kon niets doen… geen signaal.. alles gecontroleerd , dit was dus voor KPN netwerk , ticket aangemaakt monteur van KPN netwerk zou binnen 4 uur komen lukt dit niet zouden ze dit vermelden , geen monteur en niets gehoord! Ik zit met een ftu glasvezel punt zonder signaal  KPN zegt “ja u kunt vanaf vandaag glasvezel gebruiken “ helaas zonder signaal dat gaat dus niet lukken! Hoe kan dit nu snel opgelost worden , bellen naar KPN netwerk of KPN? Of kan het forum mij helpen  , ik ga  iig niet wachten op mogelijke terug bel acties , ik denk dat het vrij simpel moet zijn waarschijnlijk punt niet gepatcht??

 

open een eigen topic svp , ipv die van iemand anders te kapen


Mr_chip, 

Ik ben niet zo’n notoire forum gebruiker als jij , geen intentie om een topic te “kapen “  maar ik wacht tot volgende week of er nog iemand op de inhoud van mijn verhaal/ hulpvraag kan reageren, volgens mij is dat bedoeling van dit  forum?? Als ik dat op een andere manier moet doen , laat het me weten , misschien kun je daar je energie op richten!


@GerbertP Ik zie dat je inmiddels een eigen topic aan hebt gemaakt. Super! Daarin krijg je vanzelf reactie. 

@GlasvezelWerktNiet Onze backoffice heeft dit in beheer via het ticket dat hier nog voor open staat en zal Glaspoort regelmatig om updates vragen. Zij houden je ook op de hoogte, dus zodra er een update is dan krijg je dit van hen te horen of Glaspoort die contact met je opneemt. 

Wat de betalingen betreft, ik snap dat het wrang voelt om te moeten betalen voor iets wat je nog niet ontvangt, maar na afloop kun je daar de stappen voor volgen die ik eerder gegeven heb. Dan kunnen we ook dat rechtzetten. 🙂
De facturering is een automatisch systeem dus als er niet betaald wordt komen er ook herinneringskosten e.d. 

Inderdaad lang wachten zo en ik hoop echt dat er snel duidelijkheid is. 


@Sanne van KPN Volgens “Volg je storing” is er nu helemaal geen storing meer bekend. Wat een puinhoop zeg.


Dat is apart. 😕 Het ticket staat bij ons nog steeds open, dus dit

​​​​​@GlasvezelWerktNiet Onze backoffice heeft dit in beheer via het ticket dat hier nog voor open staat en zal Glaspoort regelmatig om updates vragen. Zij houden je ook op de hoogte, dus zodra er een update is dan krijg je dit van hen te horen of Glaspoort die contact met je opneemt. 

geldt nog steeds! Ik zie helaas nog geen concrete update in het ticket vanuit ons backoffice, behalve een notitie van 7 februari over dat je graag een update wilt. 
Hopelijk is die er snel!


Boven verwachting is de verbindingen gisteren gefikst. Alleen de vergoedingen pagina die hierboven genoemd is is onbruikbaar omdat deze maar maximaal twee dagen aan kan. Ik heb erover gebeld en ze zullen hier dan over terugbellen. Ik ben benieuwd of het dit keer wel lukt met bellen 🤣


Fijn dat het weer werkt! 😄 Zuur dat de pagina niet werkt, maar als je niet teruggebeld wordt dan gewoon nogmaals bellen. 
Je hebt recht op een vergoeding voor de abonnementskosten in de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement, dus dat moet gewoon geregeld worden. 

Hopelijk is het dan snel goed afgerond en kun je zonder zorgen van je diensten genieten. 


Geheel volgens verwachting heeft weer niemand contact opgenomen over het crediteren van de kosten. Kan jij hier nog iets in betekenen @Sanne van KPN?