Skip to main content
Beantwoord

ONT (glasvezelkastje) wordt te heet door zonlicht

• June 6, 2026
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Mijn ONT (glasvezelkastje) is tijdens de laatste hete dagen oververhit geraakt (>44 graden op het zwarte plastic, deze is pal achter mijn raam geplaatst) het was toen erg zonnig en warm buiten. De stroom er een tijdje af gehad, wat het internet weer terugbracht, maar een uur later gebeurde het weer, weer de stroom er af en daarna leek het te blijven werken. 

Waar moet ik zijn om dit kastje eventueel te laten verplaatsen, deze is natuurlijk niet logisch geplaatst direct achter glas.

Erwin

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@AIRWIN, welkom op onze community. Dit lijkt me niet heel handig zo inderdaad! Ik denk dat het zeker geen kwaad kan hierover eens met ons te bellen zoals Huistijger al noemt. Ik weet niet zeker of mijn collega's er een proces voor hebben, je kunt het ook direct bij mijnaansluiting.nl aanvragen maar ik zou het eerst even telefonisch proberen!

Glasvezel aansluiting verplaatsen | KPN

7 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 6, 2026

Hoi ​@AIRWIN 
Beter even bellen 0800 0402 en zeg ik heb geen diensten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@AIRWIN, welkom op onze community. Dit lijkt me niet heel handig zo inderdaad! Ik denk dat het zeker geen kwaad kan hierover eens met ons te bellen zoals Huistijger al noemt. Ik weet niet zeker of mijn collega's er een proces voor hebben, je kunt het ook direct bij mijnaansluiting.nl aanvragen maar ik zou het eerst even telefonisch proberen!

Glasvezel aansluiting verplaatsen | KPN

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Heb je een foto van de situatie? In principe worden wij monteurs ook steeds vaker voor een verplaatsing aangestuurd. Maar dan gaat het vaak om enkele tot tientallen centimeters. Als het glasvezel daadwerkelijk heel ergens anders heen moet zal het via mijnaansluiting moeten gaan op dit moment.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2026

Heb je een foto van de situatie? In principe worden wij monteurs ook steeds vaker voor een verplaatsing aangestuurd. Maar dan gaat het vaak om enkele tot tientallen centimeters. Als het glasvezel daadwerkelijk heel ergens anders heen moet zal het via mijnaansluiting moeten gaan op dit moment.

Bij deze

rvk01
Slimmerik
  • June 10, 2026

Wat een maffe locatie voor een ONT 😉
Je zou zeggen dat die net boven de vloer op de muur gezet wordt, niet in een raamkozijn.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 10, 2026

Helaas kunnen we dit niet regelen. Dat gaat echt via mijnaansluiting.nl of via een storingsbon waarbij de monteur de bon door zet naar KPNNetwerk.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 10, 2026

Ik zie 2 relatieve simpele oplossingen, een klein spiegel tussen raam en ONT verplaatsen of de ONT niet direct op de FTU klikken maar met een verlengingskabel (groene connector) aansluiten.