Skip to main content
Vraag

ONT nodig voor nieuwe aansluiting

• August 4, 2026
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Mijn oom heeft net een nieuwe aansluiting. Glasvezel PON. Hij heeft hiervoor een ONT kastje nodig. Alleen als ik klantenservice bel hebben ze alleen de optie voor TK01 of TY01  als NT optie. Maar heb dus een ONT nodig (Nokia of Genexis). Graag als iemand mij zsm kan helpen bvd. 

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 4, 2026

Goedemorgen ​@Babs771, je doet er verstandig aan om een monteur aan te vragen. Die is gratis bij een nieuwe aansluiting. De monteur kijkt meteen even of alles goed werkt. Je kunt hier een afspraak maken. Kies voor de Installatiemonteur!!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 7, 2026

Hi ​@Babs771, welkom allereerst bij onze community. 
Dank aan Joop voor zijn advies. De monteur kan dit sowieso meenemen, maak echter wel een afspraak na de installatiedatum, anders is de monteur niet gratis. 

Voordat je dit doet ben ik benieuwd of je oom zijn installatiepakket heeft ontvangen, normaal gesproken zit hier alles in. Uitzondering is dat er verplicht een monteur moet komen om de aansluiting gereed te maken. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 7, 2026

Standaard hoort een ONT al te hangen of opgestuurd te worden in het installatiepakket. Deze heeft een uniek serienummer dat geactiveerd wordt. Alleen een (andere) ONT aansluiten gaat niet werken. Deze moet dan ook geactiveerd worden. Wat Joep aangeeft is een optie. Monteur bestellen die vanuit de auto de ONT kan leveren en kan activeren via hun tooling.