Skip to main content
Vraag

Onterechte kosten voor mislukte verhuizing en blijven wonen op zelfde adres

• 11 maart 2025
  • 86 reacties
  • 1461 keer bekeken

Nieuwe woning gekocht en in overbrugging. Op nieuwe woning alvast extra internet en tv aangevraagd wegens toekomstige verhuizing. Bestaand huis verkocht niet, dus besloten nieuw huis weer te verkopen. Abonnement daar weer opgezegd en in de bestaande woning blijven wonen met het nog steeds bestaande KPN abonnement (25 jaar) Door fout KPN werd hier ook het abonnement afgesloten. 3 weken geen internet en tv. Na veel ellende opgelost. Boete van KPN a 650 euro wegens noodzakelijke verkoop van de andere woning, terwijl de verhuizing niet plaats kon vinden. Nooit ingeschreven gestaan op het nieuwe adres. Verhuizing van abonnement terug niet mogelijk, omdat deze al bestond. Hoe dan? 3 maal een klacht door KPN afgewezen. U moet dan maar rechtsbijstand regelen. Check. Gedaan. Nu is KPN weer aan bod. Dit gaat jullie geld kosten aan wellicht een stevige schadevergoeding. Concusie: relatie verpest. Bedankt KPN voor de ellende voor een verhuizing die niet door kon gaan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

86 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 11 maart 2025

Wij wij kochten een andere woning en zaten in de overbrugging. We regelden een abonnement op het nieuwe adres. Omdat onze bestaande woning niet verkocht, verkochten wij de nieuwe woning weer. Hier liep al 25 jaar een kpn abonnement. KPN brengt nu kosten in rekening. Vreemd, want als ik het nieuwe abonnement had verhuisd naar ons bestaande huis en het bestaande abonnement had opgezegd, was er niets aan de hand geweest. Dit kan toch niet waar zijn.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

• 3812 reacties
  • 11 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:

Boete van KPN a 650 euro wegens noodzakelijke verkoop van de andere woning, terwijl de verhuizing niet plaats kon vinden. Nooit ingeschreven gestaan op het nieuwe adres. 

Daar heeft KPN natuurlijk niets mee te maken. Jij hebt een contract afgesloten. Als jij dat voortijdig weer opzegt, dan moet je gewoon de boete betalen. 

• 3812 reacties
  • 11 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:

Verhuizing van abonnement terug niet mogelijk, omdat deze al bestond. 

Er bestond een abonnement met dezelfde naamgeving en rekeningnummer waarschijnlijk. En dat vinden ze niet fijn bij KPN. Dan houden ze het tegen omdat je dan ongeoorloofd gebruik maakt van de welkomsaanbieding denk ik.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22148 reacties
  • 11 maart 2025

Reken je nou niet rijk ​@Eric de Jong1 want ik zie nog geen enkele rede waarom je een schadevergoeding zou krijgen. 

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 11 maart 2025

Dat zullen we gaan zien. Het recht zal zegevieren.

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 11 maart 2025
Marlon92 schreef:
Eric de Jong1 schreef:

Verhuizing van abonnement terug niet mogelijk, omdat deze al bestond. 

Er bestond een abonnement met dezelfde naamgeving en rekeningnummer waarschijnlijk. En dat vinden ze niet fijn bij KPN. Dan houden ze het tegen omdat je dan ongeoorloofd gebruik maakt van de welkomsaanbieding denk ik.

Nooit in 35 jaar gebruik gemaakt van een welkomsaanbieding. Dit is dus een onterechte opmerking.

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 11 maart 2025
Marlon92 schreef:
Eric de Jong1 schreef:

Boete van KPN a 650 euro wegens noodzakelijke verkoop van de andere woning, terwijl de verhuizing niet plaats kon vinden. Nooit ingeschreven gestaan op het nieuwe adres. 

Daar heeft KPN natuurlijk niets mee te maken. Jij hebt een contract afgesloten. Als jij dat voortijdig weer opzegt, dan moet je gewoon de boete betalen. 

Daar klopt niets van wat je zegt. Als je terug verhuist, kan je het abonnement meenemen, maar die was er al 25 jaar op mijn ingeschreven adres op mijn naam.

• 3812 reacties
  • 11 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:

Nieuwe woning gekocht en in overbrugging. Op nieuwe woning alvast extra internet en tv aangevraagd ...

Op het nieuwe adres had je een nieuw abonnement afgesloten. Daar kreeg je als het goed is een welkomskorting of cadeau. Want je was op dat adres nieuwe klant.

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 11 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:
Marlon92 schreef:
Eric de Jong1 schreef:

Daar klopt niets van wat je zegt. Als je terug verhuist, kan je het abonnement meenemen, maar die was er al 25 jaar op mijn ingeschreven adres op mijn naam.

Ik heb daar nooit ingeschreven gestaan.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22148 reacties
  • 11 maart 2025

Maar je had toch een abonnement afgesloten voor dat adres?

• 3812 reacties
  • 11 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:
Eric de Jong1 schreef:

Daar heeft KPN helemaal niets mee te maken. Er zijn zat mensen die een internet abonnement hebben op een adres waar ze niet ingeschreven staan. Bijvoorbeeld een 2de huis voor de verhuur of vakantiewoning ofzo.

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 11 maart 2025
Marlon92 schreef:
Eric de Jong1 schreef:
Eric de Jong1 schreef:

Daar heeft KPN helemaal niets mee te maken. Er zijn zat mensen die een internet abonnement hebben op een adres waar ze niet ingeschreven staan. Bijvoorbeeld een 2de huis voor de verhuur of vakantiewoning ofzo.

Ik merk al, jullie snappen er niets van.

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 11 maart 2025
Joep1965 schreef:

Maar je had toch een abonnement afgesloten voor dat adres?

Je snapt het niet Joep. Laat maar....

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3578 reacties
  • 12 maart 2025

​@Eric de Jong1 

Ik persoonlijk zou geen nieuw abonnement hebben afgesloten. Ik zou hebben gewacht met het laten overzetten van het abonnement naar het nieuwe adres totdat het duidelijk was wanneer ik zou gaan verhuizen.

Dat de KPN ook het abonnement op het oude adres had afgesloten is hier heel duidelijk een grove fout van de KPN.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3578 reacties
  • 12 maart 2025

Correctie:

​@Eric de Jong1 

Ik vind dit geen “slimme zet". Ik persoonlijk zou geen nieuw abonnement hebben afgesloten voor dat nieuwe adres. Ik zou gewoon het oude abonnement hebben laten overzetten naar het nieuwe adres op het moment dat ik ging verhuizen naar dat nieuwe adres en geen moment eerder. Maar ja, dit is natuurlijk achteraf praten.

• 3812 reacties
  • 12 maart 2025
WMG-N schreef:

​Dat de KPN ook het abonnement op het oude adres had afgesloten is hier heel duidelijk een grove fout van de KPN.

Ik weet niet. Misschien was dat geen fout maar de bedoeling. En dan had het abonnement van de nieuwe woning verhuist moeten worden naar de oude woning. Dan had dit abonnement niet stopgezet hoeven worden.

Maar dat is niet gelukt blijkbaar. Kennelijk was er een andere afdeling van KPN die dat geblokkeerd heeft. Zo lees ik het zo ongeveer. 

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 12 maart 2025
Marlon92 schreef:
WMG-N schreef:

​Dat de KPN ook het abonnement op het oude adres had afgesloten is hier heel duidelijk een grove fout van de KPN.

Ik weet niet. Misschien was dat geen fout maar de bedoeling. En dan had het abonnement van de nieuwe woning verhuist moeten worden naar de oude woning. Dan had dit abonnement niet stopgezet hoeven worden.

Maar dat is niet gelukt blijkbaar. Kennelijk was er een andere afdeling van KPN die dat geblokkeerd heeft. Zo lees ik het zo ongeveer. 

Dat klopt helemaal. Ze hadden het nieuwe abonnement gewoon terug kunnen verhuizen en het bestaande abonnement (25 Jr oud) gewoon kunnen beëindigen. Er waren dan nooit kosten voor mij geweest. Maar of je nu het ene dan opzegt of het andere maakt dan niets uit lijkt mij.

• 3812 reacties
  • 12 maart 2025
Eric de Jong1 schreef:

Maar of je nu het ene dan opzegt of het andere maakt dan niets uit lijkt mij.

Dat maakt wel uit natuurlijk. Het nieuwe contract kan niet zomaar boetevrij stopgezet worden omdat er op een ander adres een ander contract is. Dat gaat nooit gebeuren. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3578 reacties
  • 12 maart 2025

​@Eric de Jong1 

Ik zie de volgende situatie:

Er waren 2 verschillende KPN abonnementen op 2 verschillende adressen. Als je dan het nieuwe abonnement op het nieuwe adres te snel opzegt krijg je een boete (volgens de algemene KPN voorwaarden ???). Dit is dus volgens het boekje gegaan en dan moet je ook niet gaan zeuren over die boete.

Misschien was het goedkoper geweest om het nieuwe contract gewoon te laten doorlopen en na de minimale contractduur op te zeggen  (zonder boete) ?

Misschien heb je zelf het idee naar voren gebracht om het oude abonnement op te zeggen en het nieuwe abonnement te laten verplaatsen naar jouw oude adres en heeft de KPN dit idee uitgevoerd met deze uitlkomst. Tja, dan verlies je ook alles wat er bij dat oude abonnement hoorde.

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 12 maart 2025
Marlon92 schreef:
Eric de Jong1 schreef:

Maar of je nu het ene dan opzegt of het andere maakt dan niets uit lijkt mij.

Dat maakt wel uit natuurlijk. Het nieuwe contract kan niet zomaar boetevrij stopgezet worden omdat er op een ander adres een ander contract is. Dat gaat nooit gebeuren. 

Wel waar, want KPN heeft op beide adressen het contract beëindigd. Dat is niet mijn schuld. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@Eric de Jong1. Je hebt wel wat beters aan je hoofd dan je continu met je KPN contract(en) bezig te moeten zijn. Je had al voldoende om je druk om te maken als ik het zo lees. Jammer dat het zo gelopen is. 

Ik zou zeggen dat dit een prima case is voor onze klachtenafdeling om zich hier even in te verdiepen en daar een uitspraak over te doen. Daar krijgt de gemiddelde klantenservicemedewerker geen tijd voor en ik ga er eerlijk gezegd ook niet over. Ik weet de ins en outs ook niet, dus ik ga mij verder niet uitlaten over wie hier fout is of wat er misgegaan is. Maar de klachtenafdeling heeft er al naar gekeken geef je aan. Dan is het afwachten wat de rechtsbijstand voor je kan betekenen. Zij zullen wel contact leggen met de juiste afdeling en daaruit volgt dan een uitkomst. 

Wel wil ik nog even aangeven dat het beste is om een verhuizing van je Internet (en TV) abonnement aan te vragen als je verhuisd naar een nieuw huis. Dan heb je nooit dubbele kosten, want het abonnement wordt stopgezet op het oude adres wanneer het actief wordt op het nieuwe adres. 

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 14 maart 2025
Arjan van KPN schreef:

Hoi ​@Eric de Jong1. Je hebt wel wat beters aan je hoofd dan je continu met je KPN contract(en) bezig te moeten zijn. Je had al voldoende om je druk om te maken als ik het zo lees. Jammer dat het zo gelopen is. 

Ik zou zeggen dat dit een prima case is voor onze klachtenafdeling om zich hier even in te verdiepen en daar een uitspraak over te doen. Daar krijgt de gemiddelde klantenservicemedewerker geen tijd voor en ik ga er eerlijk gezegd ook niet over. Ik weet de ins en outs ook niet, dus ik ga mij verder niet uitlaten over wie hier fout is of wat er misgegaan is. Maar de klachtenafdeling heeft er al naar gekeken geef je aan. Dan is het afwachten wat de rechtsbijstand voor je kan betekenen. Zij zullen wel contact leggen met de juiste afdeling en daaruit volgt dan een uitkomst. 

Wel wil ik nog even aangeven dat het beste is om een verhuizing van je Internet (en TV) abonnement aan te vragen als je verhuisd naar een nieuw huis. Dan heb je nooit dubbele kosten, want het abonnement wordt stopgezet op het oude adres wanneer het actief wordt op het nieuwe adres. 

Beste Arjan, dat heb ik destijds ook gedaan en gezegd dat mijn huidige woning nog verkocht moest worden. Op mijn huidige woning heb ik al 25 jaar een abonnement bij KPN. Ik had achteraf  het nieuwe abonnement ook terug kunnen verhuizen en die andere op kunnen zeggen met een maand opzegtermijn. Nu werd ik door een fout van KPN op beide adressen afgesloten en wordt ik ook nog eens geconfronteerd met 650 euro boete. Dit verdient niet de schoonheidsprijs.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 14 maart 2025

Met je laatste bericht erbij kan ik wel uit je reacties halen dat er op het nieuwe adres een nieuw abonnement is afgesloten in plaats van dat is gekozen voor een verhuizing van je diensten. Zo lang het abonnement niet actief is (of als je nog in de eerste 14 dagen na activatie zit) kun je je abonnement kosteloos annuleren. Je geeft aan dat je niet ingeschreven hebt gestaan op je nieuwe adres. Was kosteloos annuleren niet een optie geweest destijds? 

Maar door goede communicatie (met jou als klant) had deze situatie wel voorkomen kunnen worden schat ik zo in. Daar heb je niet zoveel aan, maar hopelijk speelt dit wel een rol in de casebehandeling via je rechtsbijstand. Er rolt dan vast een uitkomst uit waar wij als KPN en jij als klant achter kunnen staan. 

• Auteur
  • Topper
  • 38 reacties
  • 14 maart 2025
Arjan van KPN schreef:

Met je laatste bericht erbij kan ik wel uit je reacties halen dat er op het nieuwe adres een nieuw abonnement is afgesloten in plaats van dat is gekozen voor een verhuizing van je diensten. Zo lang het abonnement niet actief is (of als je nog in de eerste 14 dagen na activatie zit) kun je je abonnement kosteloos annuleren. Je geeft aan dat je niet ingeschreven hebt gestaan op je nieuwe adres. Was kosteloos annuleren niet een optie geweest destijds? 

Maar door goede communicatie (met jou als klant) had deze situatie wel voorkomen kunnen worden schat ik zo in. Daar heb je niet zoveel aan, maar hopelijk speelt dit wel een rol in de casebehandeling via je rechtsbijstand. Er rolt dan vast een uitkomst uit waar wij als KPN en jij als klant achter kunnen staan. 

Beste Arjan, ik heb vanaf het begin goed gecommuniceerd. Dat is mijn werk als financieel adviseur met een eigen bedrijf en veel klantcontact. Wij mogen geen fouten maken. Ik vind het jammer, dat na zo'n duidelijke Case vooral ik en ook KPN een juridische strijd moeten gaan voeren, terwijl jullie dit binnen 10 minuten met mij op kunnen lossen in plaats van dadelijk 1,5 jaar met wellicht voor jullie nog veel meer kosten via de rechter.Dat moet je als ondernemers niet willen toch? Verdiep jullie in de ontstane kwestie en neem contact met mij op. Ik heb veel belangrijkere zaken aan mijn hoofd. Hoe is het mogelijk dat jullie een eerlijke klant die al totaal gezien 35 jaar klant is bij KPN en zelfs de moeite neemt om zijn onterecht afgesloten abonnement van 25 jaar op zijn inschrijfadres gewoon weer bij KPN aan te sluiten, dit aan te doen omdat wij dit huis helaas niet konden verkopen, waardoor een abonnenent op dat nieuwe adres niet zinvol was en dit huis weer verkocht werd en de kopers daar op 6-01-2025 een nieuwe aansluiting hadden aangevraagd, wellicht bij jullie? Wij hebben duidelijk aangegeven dat er tijdelijk een aansluiting moest komen in een nieuwe woning, omdat de bestaande te koop stond. We moesten daar wel ons ding kunnen doen. Nu we die noodzakelijk weer moesten verkopen  doet KPN moeilijk. Graag wil ik dat KPN de daadwerlijjke moeite neemt om de hand in eigen boezem te steken. Dit is anders een storm in een glas water voor KPN die op niets uitloopt.

• 3812 reacties
  • 14 maart 2025

Bedenk je heel goed dat het niet KPN z'n probleem is. Het is jouw probleem. Dus KPN zal jouw zomaar niet gaan bellen denk ik.