Nieuwe woning gekocht en in overbrugging. Op nieuwe woning alvast extra internet en tv aangevraagd wegens toekomstige verhuizing. Bestaand huis verkocht niet, dus besloten nieuw huis weer te verkopen. Abonnement daar weer opgezegd en in de bestaande woning blijven wonen met het nog steeds bestaande KPN abonnement (25 jaar) Door fout KPN werd hier ook het abonnement afgesloten. 3 weken geen internet en tv. Na veel ellende opgelost. Boete van KPN a 650 euro wegens noodzakelijke verkoop van de andere woning, terwijl de verhuizing niet plaats kon vinden. Nooit ingeschreven gestaan op het nieuwe adres. Verhuizing van abonnement terug niet mogelijk, omdat deze al bestond. Hoe dan? 3 maal een klacht door KPN afgewezen. U moet dan maar rechtsbijstand regelen. Check. Gedaan. Nu is KPN weer aan bod. Dit gaat jullie geld kosten aan wellicht een stevige schadevergoeding. Concusie: relatie verpest. Bedankt KPN voor de ellende voor een verhuizing die niet door kon gaan.
- Community
- Internet en thuisnetwerk
- Internet
- Onterechte kosten voor mislukte verhuizing en blijven wonen op zelfde adres
Onterechte kosten voor mislukte verhuizing en blijven wonen op zelfde adres
- 11 maart 2025
- 86 reacties
- 1461 keer bekeken
Toon eerste bericht
86 reacties
- 3805 reacties
- 14 maart 2025
Wij hebben duidelijk aangegeven dat er tijdelijk een aansluiting moest komen in een nieuwe woning, omdat de bestaande te koop stond.
Je had een maandelijks opzegbaar abonnement kunnen nemen. Maar daarvoor had je zelf wakker moeten zijn. Een KPN verkoper gaat zoiets niet uit zichzelf voorstellen denk ik. Die verkoopt jou liever een nieuw jaarcontract.
- Wijsgeer
- 3577 reacties
- 14 maart 2025
Met je laatste bericht erbij …………………...
Beste Arjan, ik heb vanaf het begin goed gecommuniceerd. Dat is mijn werk als financieel adviseur met een eigen bedrijf en veel klantcontact. Wij mogen geen fouten maken.
Tja, het lijkt erhier toch op dat hier iemand toch duidelijk WEL een fout, een kostbare fout (à 650 euro) heeft gemaakt.
- Auteur
- Topper
- 38 reacties
- 14 maart 2025
Wij hebben duidelijk aangegeven dat er tijdelijk een aansluiting moest komen in een nieuwe woning, omdat de bestaande te koop stond.
Je had een maandelijks opzegbaar abonnement kunnen nemen. Maar daarvoor had je zelf wakker moeten zijn. Een KPN verkoper gaat zoiets niet uit zichzelf voorstellen denk ik. Die verkoopt jou liever een nieuw jaarcontract.
Wanneer KPN werkt met verkopers in plaats van adviseurs die erop uit zijn om mij een nieuw contract te verkopen, dan moet KPN en de instanties gaan ingrijpen en de klant beschermen tegen deze medewerkers, omdat ze wellicht worden beloond voor ieder afgesloten product en wellicht een bonus voor de werkzaamheden. In de Financiële wereld bij ons is dat al heel lang verboden. Een klant is de mindere partij die bij advies ervan uitgaat dat de medewerker van KPN deze juist inschat en niet uit eigenbelang handeld. Dit heet corruptie en schending van het consumentenbelang. Het is een leuke Case die je aanhaalt voor de landelijke media en de rechters. KPN zal dus diep door het stof moeten om zich te verantwoorden. Zelfs de klachtenafdeling zegt dat gesprekken soms wel en soms niet worden opgenomen terwijl dit nodig is om afspraken en gesprekken net medewerkers te kunnen ferifiëren. Wanneer KPN dit doet, dan is dat onwettelijk.
Ik heb als klant duidelijk aangegeven dat ik een abonnement wilde op een ander adres, omdat ik wilde verhuizen, maar mijn huis nog verkocht moest worden. Klaarblijkelijk heeft hij gedacht aan zijn/ haar eigen belang. Daar mag ik niet de dupe van zijn.
- Auteur
- Topper
- 38 reacties
- 14 maart 2025
Beste Arjan, ik heb vanaf het begin goed gecommuniceerd. Dat is mijn werk als financieel adviseur met een eigen bedrijf en veel klantcontact. Wij mogen geen fouten maken.
Tja, het lijkt erhier toch op dat hier iemand toch duidelijk WEL een fout, een kostbare fout (à 650 euro) heeft gemaakt.
Maar Arjan , hoe gaan we dit dan recht zetten?
- 3805 reacties
- 14 maart 2025
Neem dan maar een advocaat en span een rechtszaak aan. Ik wens je veel succes.
Misschien kan je je dan ook gelijk nog even verdiepen in dit topic:
Kan je zien hoe KPN werkt.
- Auteur
- Topper
- 38 reacties
- 14 maart 2025
Beste Marlon92, volgens mij heb ik aan jou niets en zit je op dit Topic om mensen te voeden. Ik weet niet wie je bent, stel je anders verder voor, werk je ook voor KPN?, want anders maar moet je misschien met inmenging in deze discussie stoppen.
- Auteur
- Topper
- 38 reacties
- 14 maart 2025
Maar Arjan , hoe gaan we dit dan recht zetten?
Ik verwacht snel een reactie van KPN. Voor iedereen is het maatschappelijk beter om deze discussie over het contract te beëindigen zonder kosten voor beide partijen.
- Auteur
- Topper
- 38 reacties
- 14 maart 2025
Deze zaak is inmiddels aangemeld met nummer RB-003094383 bij Stichting Achmea Rechtsbijstand. Eventuele vragen en tegenwerpingen kunt u hier vermelden. Samen gaan we dit oplossen. KPN heeft een uitdaging en zal ruimhartig een kostenvergoeding moeten geven voor alle ellende, fouten, intimidatie en alle gemaakte kosten voor herstel. Inmiddels bijkt na persoonlijk contact dat belangrijjke Landelijke Media belangstelling hebben in dit verhaal, omdat dit landelijk blijkbaar langer speelt. Een snel compromis is wellicht verstandig voordat dit op TV en via de digitale kranten op internet verschijnt. Ik voel mij niet verantwoordelijk wanneer dit gebeurt en u kent mijn invloed niet. Ik kan niet anders wanneer KPN mij niet wil horen.
- Wijsgeer
- 3577 reacties
- 14 maart 2025
Er zijn hier 2 zaken die van elkaar gescheiden zijn.
1)) Je had een 2e abonnement. Dat heb je vervolgens opgezegd met als gevolg dat je een boete moest betalen. Ik persoonlijk zie niet in waarom je hier een schadevergoeding voor zou kunnen krijgen.
2)) De KPN heeft ook jouw oude abonnement opgeheven met alles wat daar bij hoorde. Maar ik denk dat de KPN medewerker hier 2 maal hetzelfde adres of naam heeft gezien en toen beide abonnementen heeft verwijderd. Dit is een duidelijke fout van de KPN. Hier zou je misschien wel een schadevergoeding voor kunnen krijgen. Hoewel het zeer moeilijk in te schatten is hoe groot hier de aangerichte schade is.
Dit is een goede reden om (ook) POP te gebruiken in jouw emailprogramma (i.p.v. IMAP). Ikzelf heb ook een archief opgebouwd door naast IMAP OOK het POP protocol te gebruiken in mijn emailprogramma.
Ik denk ook dat de KPN hier in juridisch opzicht alles zeer goed heeft “dichtgetimmerd". Maar ik denk ook dat een brief met excuses van de KPN voor het onnodig opheffen van het oude abonnement al een heleboel “kou uit de lucht haalt".
- Wijsgeer
- 1229 reacties
- 14 maart 2025
Beste Marlon92, volgens mij heb ik aan jou niets en zit je op dit Topic om mensen te voeden. Ik weet niet wie je bent, stel je anders verder voor, werk je ook voor KPN?, want anders maar moet je misschien met inmenging in deze discussie stoppen.
We mogen reageren als we willen en wat je wist is lachwekkend
- Helper
- 169 reacties
- 14 maart 2025
Deze zaak is inmiddels aangemeld met nummer RB-003094383 bij Stichting Achmea Rechtsbijstand. Eventuele vragen en tegenwerpingen kunt u hier vermelden. Samen gaan we dit oplossen. KPN heeft een uitdaging en zal ruimhartig een kostenvergoeding moeten geven voor alle ellende, fouten, intimidatie en alle gemaakte kosten voor herstel. Inmiddels bijkt na persoonlijk contact dat belangrijjke Landelijke Media belangstelling hebben in dit verhaal, omdat dit landelijk blijkbaar langer speelt. Een snel compromis is wellicht verstandig voordat dit op TV en via de digitale kranten op internet verschijnt. Ik voel mij niet verantwoordelijk wanneer dit gebeurt en u kent mijn invloed niet. Ik kan niet anders wanneer KPN mij niet wil horen.
Terwijl jij KPN beschuldigt van intimidatie vind ik dit een erg intimiderende mail van jouw kant. Zeker als je zelf ook fouten hebt gemaakt zou een wat meer bescheiden en constructievere houding meer op zijn plaats zijn in plaats van hoog van de toren blazen door landelijke media er bij te halen. Ik denk niet dat je daar ook maar iets mee bereikt of dat KPN hiervan onder de indruk is. Mijn sympathie ligt in ieder geval bij KPN met een houding zoals de jouwe.
- Wijsgeer
- 3577 reacties
- 15 maart 2025
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de KPN hierop (snel) gaat reageren op dit forum, nu deze kwestie dit stadium (denk: indiening klacht) heeft bereikt.
- Wijsgeer
- 1229 reacties
- 15 maart 2025
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de KPN hierop (snel) gaat reageren op dit forum, nu deze kwestie dit stadium (denk: indiening klacht) heeft bereikt.
Kpn gaat denk ik niet meer reageren inhoudelijk in dit topic, aangezien het contact vermoedelijk gaat lopen via rechtsbijstand
- Wijsgeer
- 3577 reacties
- 15 maart 2025
Kpn gaat denk ik niet meer reageren inhoudelijk in dit topic, aangezien het contact vermoedelijk gaat lopen via rechtsbijstand
Helemaal mee eens.
- Wijsgeer
- 3577 reacties
- 15 maart 2025
Afgaande op reacties op dit forum laat de kwaliteit van de KPN klantenservice af en toe nog wel eens “te wensen over”. Misschien werken daar te veel “jonge broekies” ?
- Auteur
- Topper
- 38 reacties
- 15 maart 2025
Helemaal mee eens.
Dat is ook de beste keuze, omdat KPN helaas niet in staat blijkt duidelijke misverstanden op te lossen, ook niet in combinatie met dit Forum en kiest voor de dure en lange rechtsgang. Jammer hoor, maar het moet dan maar op die manier. Dit wordt een leuke case😁👌
- Helper
- 169 reacties
- 15 maart 2025
Helemaal mee eens.
Dat is ook de beste keuze, omdat KPN helaas niet in staat blijkt duidelijke misverstanden op te lossen, ook niet in combinatie met dit Forum en kiest voor de dure en lange rechtsgang. Jammer hoor, maar het moet dan maar op die manier. Dit wordt een leuke case😁👌
Nou, je hebt zelf ook fouten en een verkeerde keuze gemaakt in deze situatie. KPN is niet degene die een rechtsgang kiest, dat ben jij. Niet de zaken gaan verdraaien.
En KPN ligt echt niet wakker van wat jij "een leuke case" noemt. Gezien jouw houding in deze situatie zeg ik, succes KPN!
- Wijsgeer
- 3577 reacties
- 15 maart 2025
Geen commentaar. Least said, soonest mended.
- Wijsgeer
- 1229 reacties
- 15 maart 2025
Helemaal mee eens.
Nou, je hebt zelf ook fouten en een verkeerde keuze gemaakt in deze situatie. KPN is niet degene die een rechtsgang kiest, dat ben jij. Niet de zaken gaan verdraaien.
En KPN ligt echt niet wakker van wat jij "een leuke case" noemt. Gezien jouw houding in deze situatie zeg ik, succes KPN!
Ik ben wel benieuwd
Wie heeft er popcorn 🍿
- Helper
- 169 reacties
- 15 maart 2025
Dus hij weet zelf heel goed dat hij niet de slimste keuze heeft gemaakt. Dan moet hij niet alle schuld ten onrechte in de schoenen van KPN schuiven. Enige zelfreflectie is hier wel op zijn plaats.
- Wijsgeer
- 3577 reacties
- 15 maart 2025
Als ik de KPN was zou ik persoonlijk kiezen om deze zaak proberen te schikken. Dus bjiv. 1) een excuus brief schrijven voor al het ongemak en 2) de boete te halveren, de helft van de boete te retourneren. Of iets wat er hier op lijkt.
- Topper
- 1031 reacties
- 15 maart 2025
Dus hij weet zelf heel goed dat hij niet de slimste keuze heeft gemaakt. Dan moet hij niet alle schuld ten onrechte in de schoenen van KPN schuiven. Enige zelfreflectie is hier wel op zijn plaats.
Dit dus. 👍
- Wijsgeer
- 3667 reacties
- 15 maart 2025
Ik ken niet de hele gebeurtenissen maar zie hier dat vele voor de kant van KPN kiezen en
- Helper
- 169 reacties
- 15 maart 2025
Ik ken niet de hele gebeurtenissen maar zie hier dat vele voor de kant van KPN kiezen en
Er is geen sprake van
TS doet het voorkomen alsof alles de schuld van KPN is. En dat is natuurlijk niet waar. Hij heeft zelf ervoor gekozen een nieuw contract te sluiten. Dus logisch dat hij een boete moet betalen als hij dat nieuwe contract voortijdig beëindigt.
- Auteur
- Topper
- 38 reacties
- 15 maart 2025
Er is geen sprake van
TS doet het voorkomen alsof alles de schuld van KPN is. En dat is natuurlijk niet waar. Hij heeft zelf ervoor gekozen een nieuw contract te sluiten. Dus logisch dat hij een boete moet betalen als hij dat nieuwe contract voortijdig beëindigt.
Fout, het ging om een toekomstige verhuizing die achteraf nooit plaats heeft gevonden😉
De Kennisbank
...
Gerelateerde onderwerpen
Kan mijn aanvraag bundelwijziging ongedaan worden gemaakt?icon
Sim OnlyHoge kosten buiten bundelicon
Factuur en betalenHoe kom ik aan hoge kosten?icon
Factuur en betalenIk heb kosten gemaakt buiten de bundel, is er een coulance regeling?icon
Factuur en betalenPer ongeluk extra MB’s gekocht, wat nu?icon
Mijn Simyo app
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OK