Skip to main content
Vraag

Ontevreden over KPN als nieuwe klant: glasvezel niet leverbaar

• June 30, 2025
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Enfin hier komt mijn zeur verhaal.

Medio maart contact opgenomen met KPN. Ik wilde graag overstappen met zowel mobiel als internet/tv.

Verkoper doet zijn praatje en maakt loze beloftes. Bij de concurrent heb ik glasvezel, wanneer ik zou kiezen voor de 200mbit verbinding zou de glasvezel aansluiting geregeld zijn voordat mijn KPN contract start. Dit zou medio april zijn.

We hebben nu juli.... Nog steeds een koper verbinding! Ik heb duidelijk aangegeven glasvezel te willen, geen koper. 'Nee meneer, dit wordt voor u geregeld. Maakt u zich geen zorgen.'

Na meermaals zelf gebeld te hebben, meerdere klachten ingediend te hebben, krijg ik een of ander zuur mens van de klachtenafdeling aan de lijn. Meent mij te mededelen dat KPN precies doet wat afgesproken was. Wanneer deze tante in het systeem gekeken had, was duidelijk dat dit dus niet zo was. KPN doet niet aan compenseren en schuift blaam naar klant toe.

Nu de klapper. We proberen u voor 6 augustus aan te sluiten. What in the actual f#€% KPN?! Wat een onwijs slechte service! En dan heb ik het nog niet gehad over de fouten die gemaakt zijn bij het telefoon abonnement.

Ik betaal dus nu al sinds april voor een pauper verbinding. Wat gaan jullie doen om dit recht te trekken?! Want waarom zou ik van de concurrent met glasvezel zijn weggegaan om genoegen te nemen met koper voor 5 maanden.

Zou mooi zijn van KPN als jullie iets compenserends terug kunnen doen, want die korting van 1 jaar lang is al 5 maanden voor Jan met de korte achternaam...

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Beste ​@Trimmah wat zegt de postcode check over de aanleg van glasvezel op jouw adres?

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Beste ​@JanD ,

Het gaat hier in deze niet om wat de checker aangeeft maar dat KPN grove fouten heeft gemaakt die ze afschuiven op mij. Vanaf half maart is heel duidelijk aangegeven; ik wil glasvezel! De halve straat is ondertussen al aangesloten, maar omdat er mensen hebben zitten slapen bij KPN is pas nu sinds halverwege juni bekend dat ik glasvezel wil. En zoals hierboven in mijn eerste berichtgeving; 'ze proberen het voor 6 augustus te regelen.' 

Ze komen met niets over de brug en daar schuurt het! Ze behoren dit netjes af te handelen, hun fouten te erkennen en er een passende oplossing voor te bieden.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 2, 2025

De netwerkbeheerder bepaald of en wanneer de aansluiting gereed wordt gemaakt. Niet kpn waar jij een abonnement hebt. Die hebben gedaan wat ze moesten doen. Een signaal leveren. Type drager maakt niets uit. Pas als de netwerkbeheerder de aansluiting opgeleverd heeft en dit doorgeven heeft aan alle providers is er levering mogelijk. 

obelisk
Wijsgeer
  • July 2, 2025

De verkoper had geen abonnement moeten aanbieden omdat deze niks kon garanderen. 

• July 2, 2025

Je sluit een abonnement af bij het provider gedeelte van KPN. Deze afdeling is niet verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel. En kan de aanleg van glasvezel op jouw adres ook op geen enkele manier bespoedigen ofzo. Ze hebben daar gewoon helemaal niets over te zeggen.

Als jij een verbinding wilt over glasvezel, dan moet je gewoon wachten totdat jij glasvezel hebt. En niet eerder een abonnement afsluiten. 

obelisk
Wijsgeer
  • July 2, 2025

Leuk en aardig, welliswaar heb je als klant ook onderzoeksplicht. Echter, als een klant duidelijk aangeeft wat de eisen zijn dan moet een verkoper ook de lef hebben om een contract te weigeren omdat/als er niet geleverd kan worden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ai wat zuur deze hele situatie ​@Trimmah..  Het is een open deur om te zeggen (schrijven, in dit geval), maar ik meen het wel: het is niet de bedoeling dat 't zo gaat. Of het had duidelijker uitgelegd moeten worden destijds, toen je dit abonnement aangeboden is. De aanleg van glasvezel is wel een planning natuurlijk, maar kan, om verschillende redenen, anders lopen/uitlopen. 

Mocht je dat interessant vinden, je leest hier meer over hoe de glasvezelaanleg in zijn werk gaat.

Deze community is van KPN als provider, wij zorgen voor het signaal op je koper- of glasvezelverbinding. Dat gebeurt dus zo gauw de aansluiting klaar voor gebruik is. De aanleg gebeurt vanuit de glasvezeltak van KPN. Ik durf daarom niet toe te zeggen wat ik voor je kan doen, maar ik kijk graag even mee naar wat voor opties ik heb, of kan vinden. Je weet nooit. Vul je je profiel zo volledig mogelijk in, en geef je daarna hier een seintje? Dan weet ik dat je ze hebt ingevuld.