Skip to main content
Vraag

Ontevreden over stabiliteit van tv dienst en internet in huis

• February 20, 2026
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds ongeveer een half jaar ben ik klant bij jullie. Ik ben destijds overgestapt van Odido naar KPN omdat ik daar ontevreden was over de internetsnelheid, stabiliteit en service. Helaas moet ik constateren dat mijn ervaring bij KPN nog slechter is.

Ik ervaar structurele problemen met mijn internetverbinding. Op mijn slaapkamer heb ik nauwelijks tot geen bereik. In de woonkamer stottert de televisie, terwijl deze zich naast de router bevindt. Binnen ons huishouden zorgt dit dagelijks voor veel frustratie.

Ik heb inmiddels meerdere keren contact gehad met de klantenservice. Telkens krijg ik dezelfde standaardoplossingen voorgesteld (stekker eruit, 10 seconden wachten, resetten, etc.). Deze handelingen bieden geen structurele oplossing. Ik heb sterk het gevoel dat mijn klacht niet serieus wordt genomen en dat er niet daadwerkelijk naar een duurzame oplossing wordt gezocht.

Gezien de aanhoudende problemen wil ik graag weten welke mogelijkheden er zijn om mijn contract kosteloos te ontbinden, aangezien de geleverde dienst niet voldoet aan wat redelijkerwijs verwacht mag worden.

Ik ontvang graag op korte termijn een inhoudelijke reactie en passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 20, 2026

Hallo ​@Reinoudt ,

In de woonkamer stottert de televisie, terwijl deze zich naast de router bevindt. Binnen ons huishouden zorgt dit dagelijks voor veel frustratie.

Heb je de TV en/of de TV-ontvanger dan wel bedraad aangesloten op het modem? Dat zou een kleine moeite moeten zijn als dat modem vlakbij staat. 

Daarmee zal de TV-ontvangst dan vlekkeloos moeten zijn. 

Wat betreft de slaapkamer, daarvoor kun je naast een bedrade aansluiting ook een WiFi-versterker gebruiken. 

Wat betreft opzeggen: 

Je kunt jouw aanvullende TV-abonnement per direct opzeggen. Het internetabonnement loopt uiteraard wel gewoon door tijdens de afgesproken contractperiode.

Als alternatief kun je bv tv kijken via Canalplus of NLZiet. 

https://www.canalplus.nl/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=22607094197&gbraid=0AAAAAC_lxooilFDuugjTypZ-ZCdHWotGM&gclid=Cj0KCQiAhtvMBhDBARIsAL26pjH7fvL7NGT7YLTadLgYArYuZxk5caqJ45Xx-fxZxyh6l9rL_nYoVa8aAuxhEALw_wcB

https://www.nlziet.nl/nl/?utm_source=google_ads&utm_medium=cpc&utm_campaign=%7B%7Bcampaign_name%7D%7D&utm_content=%7B%7Badset_name%7D%7D&keyword=%7Bnlziet%7D&utm_id=%7B%7Bcampaign_id%7D%7D&gad_source=1&gad_campaignid=870953976&gbraid=0AAAAADpPNrDPeivLw4YH_nHFjbs1owxn_&gclid=Cj0KCQiAhtvMBhDBARIsAL26pjEyHmMdCAoFhln86JTZcwShMDAwlCOV9eLgf5d0QqOJLLSMymh-ZW0aAjvNEALw_wcB

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2026

Dag Noordzee,

Allereerst dank voor je reactie.

De televisie is bekabeld aangesloten op het modem, maar ondanks deze directe verbinding ervaar ik nog steeds problemen. Het beeld stottert regelmatig of laadt niet, en ik krijg vaak de melding dat er geen actieve internetverbinding is. Dit lijkt mij niet acceptabel voor een bekabelde aansluiting.

Wat betreft de wifi-versterker: ik woon in een kleine tussenwoning. Het modem staat in de woonkamer en direct daarboven bevindt zich mijn slaapkamer, er zit slechts één plafond tussen. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat ik in zo’n situatie een wifi-versterker zou moeten aanschaffen om überhaupt bereik te hebben.

Ter vergelijking: bij Odido had ik zelfs op zolder een stabiele en sterke verbinding. Dat het bereik bij KPN in een kleinere woning nu al tekortschiet, vind ik moeilijk te begrijpen en eerlijk gezegd teleurstellend.

Met vriendelijke groet,

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Gaat dit om een glasvezel aansluiting of (x)DSL?

Als het glasvezel is, waar komt die dan binnen en hoe groot is de afstand naar de router? Als het DSL is, zit de modem dan direct met een kort kabeltje op het ISRA punt?

Bedraad aangesloten moet je natuurlijk geen probleem hebben. En in een klein huis moet je normaal gesproken voldoende hebben aan het wifi van de router (tenzij er echt met veel staken bewapening in de muren en plafonds is gewerkt).

Welke snelheid kun je maximaal halen met een bedraad aangesloten pc (bedraad, ook al is dat even tijdelijk) en welke snelheid heeft je abo?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 20, 2026

Vervelend natuurlijk. Heb je die problemen ook als je de KPN TV+-app gebruikt? 

Kijk je nu via de losse ontvanger, dan zou je die ook rechtstreeks kunnen aansluiten op het modem.

En wat de slaapkamer betreft: een mogelijk alternatief voor daar is Digitenne. Dat kost jou maar 6,00 per maand en is na een maand weer direct opzegbaar. Probeer dat eens uit. Dat kun je aanvragen via MijnKPN. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 26, 2026

Vervelend natuurlijk. Heb je die problemen ook als je de KPN TV+-app gebruikt? 

Kijk je nu via de losse ontvanger, dan zou je die ook rechtstreeks kunnen aansluiten op het modem.

En wat de slaapkamer betreft: een mogelijk alternatief voor daar is Digitenne. Dat kost jou maar 6,00 per maand en is na een maand weer direct opzegbaar. Probeer dat eens uit. Dat kun je aanvragen via MijnKPN. 

​@Reinoudt 

Weet je zo voldoende?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Reinoudt ik ben ook even nieuwsgierig wat de stand van zaken is. Ik zie dat ​@Noordzee  en ​@rvk01 je van tips hebben voorzien om de problemen te verhelpen. Hebben die geholpen?