Skip to main content

Beste,

Onlangs ben ik verhuisd waar op dit adres al glasvezel van KPN zou zijn aangesloten, eenmaal via de website een abonnement voor tv en internet te hebben afgesloten en de toezegging hierbij dat er inderdaad al glasvezel beschikbaar is. Dit abonnement zou 16-12-23 ingaan en kon ik zelf heel simpel thuis installeren, echter liepen we meteen vanaf de aansluitingsdatum tegen het probleem op dat we een alarm signaal op het glasvezel kastje kwam te staan. Meteen ben ik gaan bellen met de KPN Klantenservice en die gaven inderdaad aan dat er iets niet klopte en dat ze een langs zouden sturen, deze monteur is 2 dagen langs geweest maar omdat het een speciaal gebied is en hij daar niet zomaar in mag werken moest hij een nieuwe ticket aanmaken en hiervoor speciaal een andere monteur voor laten langskomen die deze rechten wel had. Eenmaal weer een week verder is er een monteur langs gekomen en die gaf aan dat alles bij mij verder oké is maar de verbinding nog steeds niet werkt… Hij is dus beneden in het gebouw gaan kijken en heeft geconcludeerd dat toen der tijd ze de glasvezel kwamen aanleggen het niet is afgemaakt waardoor 9 van de 10 kabels het niet doen, hij heeft hier een melding van gemaakt (22-12-23) tot op heden hier nog niks meer van mogen vernemen en maar wekelijks er zelf  achter aan bellen kom ik tot de volgende opsomming van excuses vanuit de KPN klantenservice, 

> KPN (klantenservice) is niet verantwoordelijk voor dit probleem maar KPN netwerk. 

>KPN (netwerk) zegt, zolang wij geen opdracht krijgen vanuit KPN kunnen en mogen wij niks doen hoe graag we je ook willen helpen wij krijgen zonder opdracht niet betaald. 

>KPN (klantenservice) we hebben een escalatie laten ingaan dit betekent dat er spoed bij zit en je binnen 1 tot 1,5 week gebeld wordt of een oplossing krijgt. 

>KPN (klantenservice) We hebben nog geen afspraak kunnen maken want he vriest en er moet gegraven worden.

>KPN (Netwerk) Nee hoor er hoeft niet gegraven te worden alleen is deze zaak iets tussen KPN netwerk en volkerwessels telecom, die hebben het toen der tijd niet goed aangelegd en die hebben de garantstelling en niet KPN netwerk. Zo ver deze er niet uitkomen gaat er niets gebeuren. 

>Volkerwessels telecom, nee hoor meneer wij hebben alles afgerond zoals ook in het systeem staat en wij hebben verder ook nog geen melding van KPN gehad. 

>KPN (klantenservice) we kunnen je een dongel sturen met 100GB internet voor een paar dagen, we verwachten dat dit zo is opgelost.

>KPN (klantenservice) We kunnen wellicht kijken om de koperleiding intussen weer open te zetten want die heeft u nog wel maar is door ons al afgesloten ivm glasvezel, uitkomst nee niet mogelijk want dit kost teveel moeite en er moet een monteur voor komen, dus kunnen we beter wachten tot de glasvezel werkt…

 

Nu op 31-01-24 voorde laatste keer zelf gebeld met KPN er is toen gezegd wij nemen contact met je op en nu op 16-2-24 nog steeds niks gehoord, nog steeds geen internet en TV maar ondertussen blijven de incasso en facturen binnenkomen. Want ja u moet wel blijven betalen voor iets wat je niet krijgt en niet opgelost krijgt…

Bovenstaande is het korte verhaal en het meest van toepassing voor een eventuele oplossing, 

Ik ben ook meermaals voor zeurkous uitgemaakt in andere worden en zuchten via de klantenservice, er is ook meerdere keren zomaar opgehangen omdat ik nop het gegeven moment niet meer akkoord ging met “we zijn er mee bezig ik kan alleen op dit moment niks voor je betekenen" en "je zou gewoon moeten wachten"

 

Mvg,

Brandon

16-02-2024

 

Admin: dubbel aangemaakt topic verwijderd, het is niet de bedoeling om hetzelfde bericht meerdere keren te plaatsen

Hi @Brandon_vn en welkom bij de KPN Community. Logisch dat je duidelijkheid wilt hierover. 😕 Wat gek dat het nog zo lang duurt voordat je duidelijkheid hebt. 

KPN Netwerk gaat inderdaad over het glasvezelnetwerk, maar als je met hen en VolkerWessels al contact hebt gehad en er nog geen duidelijkheid is dan ben ik ook erg benieuwd hoe dit nu zit. 
Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit.


Hi @Brandon_vn en welkom bij de KPN Community. Logisch dat je duidelijkheid wilt hierover. 😕 Wat gek dat het nog zo lang duurt voordat je duidelijkheid hebt. 

KPN Netwerk gaat inderdaad over het glasvezelnetwerk, maar als je met hen en VolkerWessels al contact hebt gehad en er nog geen duidelijkheid is dan ben ik ook erg benieuwd hoe dit nu zit. 
Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit.

Hallo Sanne,

Als het goed is heb ik de belangrijkste info aangevuld. Succes! Ik heb geen vertrouwen meer in KPN en hoop dat jij een uitweg kan bieden…

 

Overigens erg fijn dat de zaken met spoed voorgaan! Het is immers wel de bedoeling om je zo lang mogelijk te laten wachten op een oplossing.😂

Admin: dubbel aangemaakt topic verwijderd, het is niet de bedoeling om hetzelfde bericht meerdere keren te plaatsen


Bedankt @Brandon_vn! Voor snel contact kun je het beste met ons bellen via 0800-0402. 😬 Zoals je merkt kan die reactietijd hier nog wel eens uitlopen. 

Ik heb gekeken en ik zie dat er nog een ticket open staat voor het leveren van je verbinding. Ik heb daar nu een notitie in achtergelaten voor ons backoffice om dit uit te zoeken en contact met je op te nemen wat betreft de glasvezel activatie. 
Alle informatie die ik heb gevonden geeft me helaas ook niet meer duidelijkheid. 😕 Dit is dus echt iets wat het backoffice uit moet pluizen en ik hoop dat ze hier snel terugkoppeling over geven. 

Excuses voor het ongemak, mocht je in de tussentijd vragen hebben laat hier dan gerust weer een reactie achter!


@Sanne van KPN Hi Sanne, 2 maanden en monteurs verder nog steeds geen oplossing. KPN meermaals gebeld ik zou teruggebeld worden maar dit gebeurd niet…  Vanaf vandaag weer bij begin aan, er is zojuist een monteur mijn kant opgestuurd die wederom geen niet van KPN netwerk is en geen rechten heeft voor een “pom gebied”?  Ik weet het na 5 maanden even niet meer??? 


Hi @Brandon_vn, jeetje dat het nog steeds niet geregeld is. 😕

Goed dat je aan de bel trekt. Ik zie de aantekening van de monteur terug, die heeft hem weer teruggezet naar de technische dienst omdat het door ons niet opgelost kan worden. 
Iets wat met de eerdere drie bezoekjes ook al duidelijk was. 😅

Vanuit hier kan ik weinig meer doen dan aan te raden om af te wachten waar onze technische dienst mee komt, maar dat hebben we eerder ook al gedaan.
Daarom wil ik je vragen om een klacht bij KPN Netwerk aan te maken. Die komt dan uit bij degenen die verantwoordelijk zijn voor de aanleg van je glasvezelaansluiting en ik hoop dat je dan echt snel een werkende verbinding hebt.
Dat mag inmiddels wel. 🙃

Laat je weten hoe het verloopt?