Skip to main content

Aanleg en installeren glasvezel.

Het hele wijk is dit jaar aangesloten op het glasvezel netwerk behalve mijn portiek omdat tijdens de aanleg de kabels verkeerd waren afgeknipt ..te kort dus.

wij hebben gesproken met de mensen die het hebben aangelegd ,email en alle telefoon nummers die daar mee te maken hebben .

Iedereen zeg maar wat of meestal helemaal niks en ze staan gewoon te liegen .

Als voorbeeld ..er staat in ons account dat er nooit iemand thuis is op ons portiek . De onderste bewoners zijn gepensioneerd, 2 st etage werkt overdag  ,3 de etage werkt thuis en wij werken tot 14.00 ..er is nooit een briefje in de bus gestopt ..helemaal niks .

Je wordt ook nooit terug gebeld wat altijd wordt beloofd .

Waarom is KPN zo .

Ik wil gewoon als klant gehoord worden en Glasvezel .

Ik ga net zolang door tot ik fatsoenlijk antwoord krijg en het glasvezel netwerk werkt in ons portiek .

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hallo @Tjeerdvandelden niet KPN de provider, waarvan je nu het forum bezoekt, maar KPNNetwerkNL is verantwoordelijk voor de infrastructuur. Bij hen kun je informeren naar de mogelijkheden bij jou thuis, o.a. via onderstaande link:

www.kpnnetwerk.nl

je geeft daar je postcode in en je weet waar je aan toe bent, of:

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ of:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


Beste Jan, kpnnetwerk heeft nog nooit ergens op gereageerd ..nooit teruggebeld nooit iets geregeld .Ik ben klant bij KPN..en zijn uiteindelijk daar verantwoordelijk voor .


@TjeerdvandeldenDit is wel eens vaker op dit forum te lezen geweest dat iemand overgeslagen is om wat voor reden dan ook. Als de eerste bulk van aanleg is gedaan trekt men verder naar volgende straat/wijk en is het kennelijk te veel gedoe om bij 1 adres nog nawerk te doen en ook aansluiting in orde te maken. Bij ons, (niet KPN) ook iets dergelijks. Ik heb na een tijdje maar de projectmanager gebeld met de mededeling dat er nog op 2 plekken in het veld de plastic buisje nog uit de grond staken dus geen wonder dat het niet werkte. Toen kwam dan een keer een ervaren monteur met stagair langs, die hebben het even gelast, zand erover en toen kwam er licht uit de vezel.

Maar jij hebt hopelijk nog wel fatsoenlijk snel internet nu van KPN, dan heeft men niet zo’n haast is mijn indruk. Heb jij en KPN ook niks over te zeggen of het nu DSL of glasvezel is, dat bepaalt die andere partij waar JanD naar linkt.


Beste Jan, kpnnetwerk heeft nog nooit ergens op gereageerd ..nooit teruggebeld nooit iets geregeld .Ik ben klant bij KPN..en zijn uiteindelijk daar verantwoordelijk voor .

Zie mijn andere bericht, je kan niet expliciet voor glasvezel kiezen, je kiest een bepaalde abo snelheid uit het huidige aanbod. Pas als de KPN groothandel (WBA) het heeft vrijgegeven voor gebruik aan providers, kan je de router ompluggen van DSL naar glasvezel.


Het gaat er mij om hoe ik het voor elkaar krijgt dat KPN ons belt en zeg .. we komen de glasvezel kabels bij jullie verlengen en aansluiten en mijn vraag is hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar krijgt  als er iemand van KPN reageert 


Het gaat er mij om hoe ik het voor elkaar krijgt dat KPN ons belt en zeg .. we komen de glasvezel kabels bij jullie verlengen en aansluiten en mijn vraag is hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar krijgt  als er iemand van KPN reageert 

Jouw doel is duidelijk, maar de harde werkelijkheid is dat het een commercieel bedrijf is, ze zijn jouw niks verplicht als het puntje bij paaltje komt. Je hebt werkend internet.

Maak er niet zo’n punt van, ik heb al met al 2 jaar moeten wachten. In 2023 beginnen ze met afschakelen van DSL waar glasvezel is, ruim voor die tijd hebben ze bij jouw echt wel de vezel gelast. Als ze nu geen tijd hebben om een fout te herstellen hebben ze gewoon geen tijd en doen die mensen aan de telefoon maar wat (valse) beloftes.

Maar hoe snel is je internet nu?  Of anders: waarvoor denk je dat dat glasvezel nodig is?


Ik begrijp het punt van @Tjeerdvandelden wel. Als de hele buurt glasvezel heeft gekregen, dan wel je dat ook. Ook al heb je dat in theorie (nog) niet nodig.

Aanleg en installeren glasvezel.

Het hele wijk is dit jaar aangesloten op het glasvezel netwerk behalve mijn portiek omdat tijdens de aanleg de kabels verkeerd waren afgeknipt ..te kort dus.

Wat bedoelt u met "te kort"? Zijn ze buiten het gebouw afgeknipt?


Maak er niet zo’n punt van, ik heb al met al 2 jaar moeten wachten.

@tmoesel Ik moet toch even kwijt dat ik dit een erg paternaliserende toon vind. Bovendien doet het feit dat jij er 2 jaar op hebt moeten wachten niet terzake (whataboutism). TS wacht er namelijk nog steeds op; misschien al 10 jaar...


Maak er niet zo’n punt van, ik heb al met al 2 jaar moeten wachten.

@tmoesel Ik moet toch even kwijt dat ik dit een erg paternaliserende toon vind. Bovendien doet het feit dat jij er 2 jaar op hebt moeten wachten niet terzake (whataboutism). TS wacht er namelijk nog steeds op; misschien al 10 jaar...

Dat de toon in slechte aarde kan vallen weet ik ook wel, maar hoe wou jij ervoor zorgen dan dat TS werkend glasvezel krijgt?


maar hoe wou jij ervoor zorgen dan dat TS werkend glasvezel krijgt?

Persoonlijk denk ik dat mijn mogelijkheden hierin beperkt, zo niet volledig afwezig, zijn. Maar KPN medewerkers lezen hier ook mee en zij zouden natuurlijk wel meer voor elkaar kunnen krijgen.

 

P.S. Ik ken het verhaal dat KPN en KPNNetwerk 2 verschillende bedrijven zijn, maar KPN medewerkers kunnen op bedrijfsniveau met KPNNetwerk communiceren, iets wat consumenten niet kunnen.


P.S. Ik ken het verhaal dat KPN en KPNNetwerk 2 verschillende bedrijven zijn, maar KPN medewerkers kunnen op bedrijfsniveau met KPNNetwerk communiceren, iets wat consumenten niet kunnen.

Als het echt 2 verschillende bedrijven zijn, zouden ze om te beginnen niet beide “KPN” in hun naam moeten voeren, is wel zo duidelijk. Door dat wel te doen wekken ze bij mij de indruk dat ze reclame maken voor elkaar. Moet je eens proberen als het concurrenten zouden zijn.

En als een medewerker van van bedrijf A met gegevens (adres) van een klant op eigen houtje met een medewerker van bedrijf B gaat communiceren, kan het maar zo zijn dat 1 of beide medewerkers een vermaning krijgen omdat ze door de bedrijfsvoering van 1 of beide fietsen. En het suggereert dat binnen die 2 bedrijven ze dus eigenlijk stiekem onder 1 hoedje werken, wat een ander bedrijf als WBA klant dan een kwalijke zaak zou kunnen gaan vinden en daar tegen gaat ageren. En wat te denken van de algemene klant, die zal nog meer dan nu al het gevoel krijgen dat het een kippenhok is binnen de muren van de betreffende bedrijven. Fouten met chaos bestrijden volgens mij.


P.S. Ik ken het verhaal dat KPN en KPNNetwerk 2 verschillende bedrijven zijn, maar KPN medewerkers kunnen op bedrijfsniveau met KPNNetwerk communiceren, iets wat consumenten niet kunnen.

Als het echt 2 verschillende bedrijven zijn, zouden ze om te beginnen niet beide “KPN” in hun naam moeten voeren, is wel zo duidelijk.

Dat heb ik ook wel eens gezegd. Vroeger was het Reggefiber. Dat hadden ze beter zo kunnen houden.


@Tjeerdvandelden Er is bij uw adres bij de aanleg van glasvezel een fout gemaakt door personeel van KPN Netwerk NL ( of door een onderaannemer daarvan), omdat zoals u zegt de kabel te kort is afgeknipt. Men had dit ter plekke moeten oplossen of in ieder geval moeten melden bij de betreffende organisatie. Dat is niet gebeurd begrijp ik uit uw topicverhaal. Ik zou het volgende doen in uw geval;

Zoek de voorman/leidinggevende op van die ploeg grondwerkers die de glasvezelkabels aanleggen, (wellicht verder in de wijk nog bezig?) en trek die aan zijn jasje dat er op uw adres een glaskabel fout is afgeknipt en wanneer men denkt die te gaan herstellen. Tevens dient u met uw mede portiekbewoners dit aanhangig te maken en collectief een klacht indienen bij KPN Netwerk NL.

 


Het zou kunnen dat de kabel zodanig afgeknipt is dat die net binnen komt. Dat de aannemer van plan was de aansluitpunten onder in een meterkast of technische ruimte te maken ofzo. Of onder de trap. En dat de bewoners willen dat die doorgetrokken word tot in de woning. Daarvoor zou die dan dus te kort zijn. Dat is een verschil van inzicht. 


Het gaat er mij om hoe ik het voor elkaar krijgt dat KPN ons belt en zeg .. we komen de glasvezel kabels bij jullie verlengen en aansluiten en mijn vraag is hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar krijgt  als er iemand van KPN reageert 


Hey ​​​​@Tjeerdvandelden, welkom op het forum!

Bij KPN Netwerk hebben ze hierover meer informatie dan dat ik heb, zij gaan namelijk over de aanleg van glasvezel naar de woning toe. Wij als KPN de provider zijn verantwoordelijk vanaf de aansluiting in je woning.

Ik lees dat je al eens contact hebt gehad met KPN Netwerk. Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid van ze gekregen over de aanleg van glasvezel naar jouw woning toe?