Skip to main content
Vraag

Onzekerheid over overname glasvezel van Kabeltex naar KPN

• April 16, 2026
  • 2 reacties
  • 57 keer bekeken

Kabeltex en KPN hebben een brief gestuurd om te vragen of ik het ermee eens ben dat het vastrecht van de glasvezel kabel van Kabeltex wordt overgezet naar KPN. Om die vraag te beantwoorden moet ik toch eerst weten wat de voorwaarden (bijv. vast IP adres) en de prijs van een nieuwe aansluiting bij KPN gaan worden. Kabeltex kan er niets overzeggen, KPN heeft niemand die je daarover kan emailen of bellen. Als ik bezwaar maak tegen het overzetten wordt internet afgesloten door Kabeltex. De glasvezel kiezer geeft aan dat mijn adres geen glasvezel heeft terwijl ik één van de eerste gebruikers van glasvezel op Texel ben. Wie kent iemand bij KPN of weet een telefoonnummer van KPN waar ik een antwoord kan krijgen om uit deze chaos te komen (0800-0402 weet het ook niet)? Of lijkt het verstandig om toch maar vast een Starlink abonnement af te sluiten als backup?

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 17, 2026

Een vast IP adres garandeert kpn niet bij consumenten en klein zakelijk. Doorgaans wijzigt het alleen (soms) bij verhuizing of ander netwerk. 

Ik heb kpn sinds 1999. Mijn enige ip wijziging was in '22 bij de omzetting dsl naar glasvezel. 

Ga er dus vanuit dat je een 'kpn' ip krijgt bij de omzetting. 

Niet akkoord gaan is niet echt een optie. Kabeltex wordt beëindigd. 

Je kunt ook meer informatie vinden in het artikel op Tweakers. 

https://www.texelsecourant.nl/nieuws/algemeen/335568/omzetting-kabeltex-naar-kpn-van-start

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 17, 2026

Deze vaste maandelijkse toeslag (niet meer door kabeltex maar KPN) moet men bovenop de abonnementskosten betalen of eenmalig afkopen. Als je niet akkoord gaat, stopt de internetabonnement