Skip to main content

Goedenmiddag 

Nu jaren klant bij kpn ervaar ik sinds een jaar problemen met mijn wifi 

De wifi verbinding in de woonkamer is goed maar kom ik op de eerste verdieping of tuin dan heb ik een 2.4 ghz verbinding zeer slecht 

Na meerdere keren de wifi manager te hebben gedaan harde reset enz. Heb  met de klantenservice gesproken en heb een super wifi punt aanschaft dit heeft het probleem niet verholpen.heb ook mijn internet snelheid verhoogd ook niet de oplossing heb zelfs een monteur gehad 

Zijn oplossingen waren :

Modem hangt te laag 

Is je beglazing veranderd ? 

Wat voor isolatie ligt er onder het laminaat vloer 😂😂

De monteur heeft de zelfde problemen ervaren in het netwert

Mijn oplossing Zodra mijn telefoon op het 2.4 ghz zit verbreek ik de verbinding met de wifi en maak ik weer opnieuw verbinding. probleem opgelost waar in huis of tuin dan ook .

Dit zou toch niet moeten kunnen ?

Hallo @Chris.3891 zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Succes.

Is je beglazing veranderd ? 

Wat voor isolatie ligt er onder het laminaat vloer 😂😂

Beide zeer valide vragen als het gaat om de sterkte van het wifi netwerk.

Als je HR++(+) glas gebruikt dan zal de wifi buiten een stuk minder zijn dan als dat gewoon dubbel glas is.

Onder een laminaatvloer ligt normaliter een dampwerende ondervloer en als die voorzien is van een aluminium coating dan kan dat killing zijn voor jouw wifi. Dit geldt overigens ook voor vloerverwarming.

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet de wifi veldsterkte op de 1e verdieping en in de tuin.

Hoe heb je dat 'super"WiFi punt op de 1e verdieping overigens aangesloten, ,et een netwerkkabel of via wifi? Als dat via wifi is, wat is dan de veldsterkte van jouw Experia/KPN Box op de 1e verdieping?

Als je KPN box in de meterkast hangt zou je hem bijvoorbeeld buiten de meterkast kunnen installeren. 
Niet iedereen zal het mooi vinden, maar bij ons heeft het in elk geval geholpen om het wifi signaal sterker te maken.

Zoals al is aangegeven is het verstandig een super wifi punt BEDRAAD aan te sluiten op de 1e verdieping.

Ik heb op de boven verdieping 80% volgens wifi analyser 

In de woonkamer 50%

En 48 % in de tuin 

Ik heb op de boven verdieping 80% volgens wifi analyser 

In de woonkamer 50%

En 48 % in de tuin 

Wat voor een Wifi Analyzer app gebruik je dan want die zou de veldsterkte in dBm moeten aangeven.

Plaats anders eens een screenshot.

Reageer