Skip to main content

sinds kort krijg ik deze melding bij een paar sites melding lokale server heeft geen antwoord gekregen van een server die als autoriteit optreed. ik heb niets veranderd aan instellingen ofzo. Het gebeurde ineens…

Wie kan er iets over zeggen dat kan leiden naar de oplossing ..

een van de sites is annas-archive.org 

Als ik google, dan lees ik dat Annas-archive.org sinds gisteren geblokkeerd moet worden door KPN. Er is dus niets mis met je verbinding, maar deze sites mag KPN niet meer aan je tonen.
 

https://torrentfreak.com/dutch-court-orders-isp-to-block-annas-archive-and-libgen-240322/


Dat is ook reden dat ik nooit ISP DNS servers gebruiken. Een DNS server in USA zal misschien op last van een US rechtbank een website blokkeren (gebeurt bijna nooit omdat free of spreech daar heel hoog staat), maar nooit op verzoek van Brain of Nederlandse overheid


nslookup annas-archive.org
Server:  UnKnown
Address:  2606:4700:4700::1002

Non-authoritative answer:
Name:    annas-archive.org
Addresses:  2a06:98c1:3121::

          2a06:98c1:3120::
          188.114.96.0
          188.114.97.0

 

nslookup annas-archive.org 192.168.2.254
Server:  mijnmodem.kpn
Address:  192.168.2.254

*** mijnmodem.kpn can't find annas-archive.org: Query refused


KPN heeft de site geblokkeerd @ChristineS zie onderstaande afdruk:

 


bedankt voor de melding


Dat is ook reden dat ik nooit ISP DNS servers gebruiken. Een DNS server in USA zal misschien op last van een US rechtbank een website blokkeren (gebeurt bijna nooit omdat free of spreech daar heel hoog staat), maar nooit op verzoek van Brain of Nederlandse overheid

Tegenwoordig worden er naast het niet resolven van het domein ook steeds vaker blokkade van het achterliggende IP adres doorgevoerd.


@wjb Met cloudfare anti malware dns

 


Klopt, ik zeg ook alleen maar dat er tegenwoordig ook steeds vaker een blokkade op IP adres wordt doorgevoerd, niet dat dat in dit geval ook gebeurd is.

Ook ik gebruik de anti-malware DNS server van Cloudflare, maar weet dat als KPN een gerechtelijk bevel ontvangt om een IP adres te blokkeren dat ze dat ook zullen doen. Dan zal je dus naast een andere DNS server ook een VPN verbinding naar buiten het netwerk van KPN moeten opzetten om die site te benaderen.


annas-archive.org word gehost bij Cloudfare. Als ze het ip zouden blokkeren zouden er nog meer sites niet beschikbaar zijn denk ik...


Reageer