Skip to main content

Ik heb deze aansluiting in mijn huis van kpn, moet ik het linker witte kastje nu vervangen door het zwarte kastje dat ik heb gekregen? Want om te installeren zouden het 2 losse delen zijn maar onder het witte kastje zit 1 groot paneel…

@IngeSm

je zult de linker Genexis ( A zijde) moeten vervangen voor de nieuwe zwarte Genexis NT die je in het installatie pakket hebt ontvangen. 

bovenop de grondplaat zit een lipje die je moet indrukken om deze witte Genexis te ontgrendelen.

niet vergeten om het zwarte dopje uit de nieuwe zwarte Genexis NT te halen voordat je deze erop schuift.


De grijze plaat is in een gedeelte het zijn geen 2 losse delen. Als ik de witte eraf haal blijft het bovenste witte rechthoek zitten. Net als bij de rechterkant.


Welk zwarte kastje heb je gehad, kan je hier een foto plaatsen ?


 


Het is de juiste die je hebt gehad, het verhaal van @joey92 moet gewoon lukken.
En hij kan het weten, want hij is KPN monteur.
Probeer het nog eens, mocht het niet lukken leg hier dan uit waarom niet.
Ondersteun dit met foto's, zo kan @joey92 je beter helpen.


Het kan niet omdat het witte rechthoekje van de witte kast die ik eraf kan halen blijft zitten (net zoals je op de foto aan de rechterkant ziet) en het grijze onderste paneel is uit 1 stuk, niet uit 2 stukken.


De grijze plaat is in een gedeelte het zijn geen 2 losse delen. Als ik de witte eraf haal blijft het bovenste witte rechthoek zitten. Net als bij de rechterkant.

ja ik zie het nu ook. dit is een model NT die een geheel is. hiervoor zul je dus beide delen moeten ontgrendelen voordat je deze omhoog kunt schuiven. 

daarna wel de nieuwe zwarte Genexis op de linkerkant schuiven, de A zijde.


Op de linkerzijde? Omdat de kabel aan de rechterzijde binnenkomt niet aan de rechterzijde?


Ik ken dit systeem niet echt, maar achter de witte kap / want gaat een fiber kabel naar links als het goed is.
Dus je moet het NT kastje links monteren, vergeet de stofdop niet te verwijderen.


Voorbeeld van Google


Ok ik ga het proberen, bedankt voor de hulp.


Ok ik ga het proberen, bedankt voor de hulp.

Laat even weten of het gelukt is!


@IngeSm 

Je moet het glasvezelkastje links op de FTU plaatsen daar staat het signaal op.

De rechterkant was vroeger voor analoge tv.

Die wordt niet meer gebruikt.

Het zal beter en netter zijn om rechts een dummy te plaatsen.

Zo heb ik het.

Ik gebruik dan een eigen router direct op glasvezel rechts zie je bij mij de dummy.

 


Op de linkerzijde? Omdat de kabel aan de rechterzijde binnenkomt niet aan de rechterzijde?

 

De kabel komt weliswaar aan de rechterzijde binnen maar aan de binnenkant lopen de twee losse glasvezels uit die kabel een paar keer rond en daarna is er eentje links afgewerkt en eentje rechts. Binnen die twee uitstekende kokers die er voorop zitten, kun je een connector zien zitten. Links een blauwe, rechts een groene.

De groene wordt tegenwoordig niet meer gebruikt door KPN en providers die via KPN inkopen (KPN WBA), de blauwe wel.

Verder inderdaad wat hier al is aangegeven. De ontvangen NT kan je (met de handleiding) op de linkerkant schuiven en klikken. Aan de rechterzijde zou het fijn zijn als er nog ergens een lege witte of oranje kap in de meterkast lag vanuit de tijd dat die vorige plaats er op is geschoven (dat zal jaren geleden zijn zo te zien). Dan kan die er weer op.

Is die kap er niet meer, dan helaas maar zo laten. Ze zijn moeilijk nog te verkrijgen namelijk. Dan komt er wel veel stof op die groene connector maar goed, die wordt ook niet veel meer gebruikt.


Hoi @IngeSm en welkom hier op ons forum :)

Mooi om te zien dat je al zoveel goede reacties hebt mogen ontvangen vanuit de community! Is het met deze informatie nog gelukt?


Het is vandaag gelukt om alles aan te sluiten. Bedankt voor de tips allemaal!


Het is vandaag gelukt om alles aan te sluiten. Bedankt voor de tips allemaal!

Heel erg mooi @IngeSm en bedankt ook dat je dat hier nog even hebt laten weten :)Â