Skip to main content

 

Ik wil een kpn modem aansluiten in mijn nieuwe huis. Welk aansluitpunt moet ik hiervoor gebruiken en wat moet ik vervolgens doen? De kabel uit het cogas kastje of de telefoonkabel(?) in de meterkast? Zie afbeeldingen.

Hoi @Jelmerw123 ,

Kun je een foto maken van de meterkast?

Die witte telefoonkabel is in ieder geval niet de grondkabel.Er zal ergens in je huis nog een ander aansluitpunt(waarschijnlijk een lasdop) moeten zitten.

Mogelijk werkt die kabel echter wel, je kunt rood/blauw en oranje/wit proberen.


Je hebt een Cogas glasvezel liggen. Dat is nu Delta. 

 

Daar levert kpn niet over. 

Dus blijft de telefoonlijn over.

 


Is dat een kpn isra punt bij die pijl?


Scherp @DLD 👍 Dat lijkt een KPN aansluiting. Kan @Jelmerw123 daar even een foto van plaatsen? 


De telefoonkabel komt uit deze lasdop in de meterkast. @DLD bij de pijl is een gewoon stopcontact. 


@Jelmerw123,

Dat is het juiste aansluitpunt.Ik zou het modem dan in de meterkast plaatsen, de bijgeleverde DSL kabel op de lasdoos aansluiten.Je kunt deze vastschroeven door aan één zijde het stekkertje af te knippen, het witte omhulsel 2cm te strippen en vervolgens het rode en blauwe draadje 6mm te strippen.

 


@Jelmerw123,

Dat is het juiste aansluitpunt.Ik zou het modem dan in de meterkast plaatsen, de bijgeleverde DSL kabel kan je strippen en op de lasdoos aansluiten.

 

Okay is mis denk ik nog een doorlusdoos, deze ga ik bestellen bij kpn en dan moet het lukken volgensmij. Erg bedankt voor je hulp!


De telefoonkabel komt uit deze lasdop in de meterkast. @DLD bij de pijl is een gewoon stopcontact. 

De kans is aanwezig dat da witte kabeltje naar het aansluitpunt in de woonkamer loopt. Dat punt waar @DLD een pijl naar getekend heeft. U kunt dus de Experiabox/KPN Box ook in de woonkamer plaatsen.


Hallo @Jelmerw123 Die aansluitdoos van COGAS, nu Delta Fiber, is een glasvezelaansluiting, daar zou ik voor kiezen i.p.v. KPN over een oude xDSL-lijn.

 

 


Hallo @Jelmerw123 Die aansluitdoos van COGAS, nu Delta Fiber, is een glasvezelaansluiting, daar zou ik voor kiezen i.p.v. KPN over een oude xDSL-lijn.

Het ligt eraan wel snelheid KPN kan leveren. Misschien is dat wel 200 mbit. Dan is daar helemaal niets mis mee.


het gaat ook niet altijd om snelheid


het gaat ook niet altijd om snelheid

Nou ja... als KPN maar 5 mbit kan leveren... dan gaat het wel om snelheid...


het gaat ook niet altijd om snelheid

Nou ja... als KPN maar 5 mbit kan leveren... dan gaat het wel om snelheid...

Vroeger hadden 5Kbit/s en toen ging het ook😎

 


het gaat ook niet altijd om snelheid

Nou ja... als KPN maar 5 mbit kan leveren... dan gaat het wel om snelheid...

Vroeger hadden 5Kbit/s en toen ging het ook😎

 

Vroeger hadden we geen internet. Toen.... Enfin.

Tijden en technieken veranderen.


 

Welk aansluitpunt moet ik hiervoor gebruiken en wat moet ik vervolgens doen? 

als ik zo naar de foto kijk, lijkt het mij dat deze kabel vanuit de lasdop komt.

hier zou dan op Rood/Blauw normaal gesproken signaal moeten staan. als dit niet het geval is kun je Oranje/Wit nog proberen.


tegenwoordig gaat dat niet meer


tegenwoordig gaat dat niet meer

Waarom niet? Als @joey92 zijn kabel uit de lasdop komt kan dat prima. Maar eigenlijk zou ik altijd een monteur laten komen voor een lasdop. 


al was in de quote functie vergeten