Skip to main content
Ik zie dat in mijn woonplaats 2 straatkasten zijn waarvan er 1 (3681) in september wordt geupgraded. Ik kan niet ontdekken op welke straatkast ik zelf ben aangesloten,



https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=3681



Ik maak al gebruik van pairbonding, via fourtstack krijg ik hele andere (lagere) waardes terug dan ik zelf nu heb,



FOURSTACK

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

31 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

63 Mbit/s



STATUS INFO OP ROUTER

Line ID Line1 Line2

Link Status Up Up

Modulation Type VDSL VDSL

Actual Rate(Up/Down) 8188/40311 kbps 8618/39827 kbps

Attainable Rate(Up/Down) 8234/42307 kbps 8666/42230 kbps

Bonding Total Rate(Up/Down) 16806/80138 kbps



Ga ik dan die upgrade "automatisch" ervaren?
Interesante website. Er staat bij mij vlak in de buurt een telefoongebouwtje. Ik dacht altijd dat wij daar op aangesloten zaten, maar ik zie op deze website dat da gebouwtje een wijkcentrale is. Daar zitten geen huizen rechtstreeks op aan gesloten?



Op Fourstack zie ik staan dat mijn distributiepunt mdf is. Terwijl alle straatkasten in mijn postcode volgens deze website sdf zijn.



Ik woon een beetje aan de buitenkant van het dorp, dus ik zou ook verbonden kunnen zijn met een straatkast in het naburige dorp, maar die zijn ook allemaal sdf.
De upgrade ga je als kpn klant automatisch krijgen. De kast mag dan in september opgeleverd worden maar dan moet je lijn nog daadwerkelijk omgezet worden. Dus reken maar op eind oktober/begin november.
@Joep1965 dan wacht ik dat nog even af.



@Joran of @RobinFlikkema kunnen jullie “zien” of ik verbonden ben met genoemde straat/wijkkast?
Hoi Marcel, je bent niet aangesloten op die straatkast maar 'rechtstreeks' op de centrale. Die bevindt zich op de Dorpsstraat 38. Jouw verbinding loopt via de passieve straatkast (de kabelverdeler) op de Lepelaarstraat 21. Deze op Robins site: Straatkast: 1452XL 21 KVD - VVDSL.robinflikkema.nl. Als die straatkast wordt omgebouwd naar een actieve straatkast zal je een flinke snelheidsverhoging merken. Van deze upgrade merk je dus helaas niets.



@Nick83: Aansluitingen hoeven niet per se via een straatkast te lopen, jij bent dan ook rechtstreeks aangesloten op de centrale aan de andere kant van het water. De kabels nemen wel een flinke omweg waardoor de afstand ongeveer 300 meter is.



MDF betekent dat je rechtstreeks aangesloten bent op een centrale (al dan niet via een kabelverdeler, ook wel een passieve straatkast genoemd). SDF staat voor een actieve straatkast. Dat is dus niet alleen een kabelverdeler, maar bevat ook alle apparatuur die in een centrale zou zitten.
Hoi Joran, dank je voor je reactie. Jammer dat deze straatkast nog niet voor de upgrade ingepland staat, ik wacht het dan nog even rustig af.

Reageer