Skip to main content

[Storing] Servers van Strato zijn onbereikbaar

Er is op dit moment een storing met de bereikbaarheid van de servers van Strato. Hier wordt aan gewerkt. 

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 1 19-10-2024 19:10
De storing is opgelost, de servers van Strato zijn weer bereikbaar.

Delta geeft ook problemen, een VPN gebruiken werkt wel.

Jammer dat Strato niets deelt, weet iemand een hosting provider die wel betrouwbaar is?

Jammer dat Strato niets deelt, weet iemand een hosting provider die wel betrouwbaar is?

Het probleem lijkt voor nu bij KPN te zitten en alleen in Nederland te spelen. 

Ik ervaar een vergelijkbaar iets. 

Alle gebruikers op onze Teamspeak server met KPN als provider kunnen geen verbinding meer maken (inclusief mezelf).

Dit begon ergens tussen 22:30 - 23:00 gisteravond. Weet de exacte tijd niet meer.

Via VPN kan ik wel verbinding krijgen, maar VPN gebruiken is niet wenselijk.

Overigens raar dat ik alle sites van Strato zonder VPN wel kan benaderen, in ieder geval sinds 16:00

Strato is betrouwbaar genoeg, doe al jaren zaken met ze.
Omdat ze heel groot zijn, heeft een kleine verstoring al snel een grotere impact dan bij andere “kleinere” hostings. Voor nu lijkt het probleem toch echt niet bij Strato te liggen.

Ik ervaar een vergelijkbaar iets. 

Alle gebruikers op onze Teamspeak server met KPN als provider kunnen geen verbinding meer maken (inclusief mezelf).

Dit begon ergens tussen 22:30 - 23:00 gisteravond. Weet de exacte tijd niet meer.

Via VPN kan ik wel verbinding krijgen, maar VPN gebruiken is niet wenselijk.

Overigens raar dat ik alle sites van Strato zonder VPN wel kan benaderen, in ieder geval sinds 16:00

Uptime Kuma begint bij mij nu ook vaker aan te geven dat zaken weer online komen, hoewel net nog mijn reverse proxy offline ging. 

Ik zie hier in de ping dat er even helemaal geen ping meer wat en nu is er geen time-out meer en kan ik ook weer bij Strato!

Heb ook kpn glas, maar gebruik standaard ook PIA vpn. Zelfde probleem met strato.

Na het uitzetten van pia software (niet enkel de vpn verbinding) is alles weer bereikbaar. Pia werkt enkel met ipv4. En strato is momenteel alleen via ipv6 bereikbaar blijkt.

Strato is betrouwbaar genoeg, doe al jaren zaken met ze.
Omdat ze heel groot zijn, heeft een kleine verstoring al snel een grotere impact dan bij andere “kleinere” hostings. Voor nu lijkt het probleem toch echt niet bij Strato te liggen.

Automatische updates o.i.d. zoals Microshit en AWS ook kunnen? Ze laten niets van zich weten, terwijl het probleem bij hun ligt.

Hier werkt alles weer goed, met en zonder vpn, en zowel ipv4 als ipv6.

Maar waar zat het probleem?

Hier werkt alles weer goed, met en zonder vpn, en zowel ipv4 als ipv6.

Maar waar zat het probleem?

Bij Strato, maar die gaan dat niet toegeven.

Hi allemaal, 

Bedankt voor alle doorgezette signalen, zowel hier als via X en Facebook. 

We zijn er nog mee bezig, het lijkt er echter wel op dat het langzamerhand toegankelijk wordt. Ik zie al een aantal reacties dat het weer werkt, is dit bij iedereen zo? 
Ik hoor graag van jullie. 

Hi allemaal, 

We zijn er nog mee bezig, het lijkt er echter wel op dat het langzamerhand toegankelijk wordt. Ik zie al een aantal reacties dat het weer werkt, is dit bij iedereen zo? 

Yes, het werkt weer op glas en via mobiel van KPN! Kunnen jullie later nog een korte post doen over de oorzaak, mocht die bekend zijn? 

Hi allemaal, 

Yes, het werkt weer op glas en via mobiel van KPN! Kunnen jullie later nog een korte post doen over de oorzaak, mocht die bekend zijn? 

Als jullie er mee bezig zijn, mag ik dan aannemen dat het probleem bij kpn zit?

@Josje 55

Waarom verwijst u naar tweakers?

hier...: https://allestoringen.nl/storing/strato/ staat ook het een en ander.

Omdat Tweakers een nieuwssite is, misschien? 😉

Hier lijkt het ook weer te werken. 

De storing is opgelost en de servers zijn weer bereikbaar, nogmaals bedankt voor alle berichten. 

Inmiddels zijn Strato.nl en de daar gehoste websites weer bereikbaar. Het zou fijn zijn als KPN de reden en oplossing van de blokkade hier zou vermelden.