Skip to main content

Er lijkt op dit moment een storing gaande met Sneller Internet Buitengebied. We krijgen klachten over het niet bijspringen van het 4G-modem.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 4: 12-10 om 19:32: Na verder onderzoek is de conclusie dat de storing toch echt verholpen is. Als er nog mensen zijn die problemen ervaren, dan verwachten wij dat dit individuele issues zijn. Hiervoor raden we dan aan contact op te nemen met de klantenservice (0800-0402), of een eigen topic aan te maken. 

Update 3: 11-10 om 09:27: Goedemorgen! Helaas lijkt de storing weer terug. We hebben de meldingen die gisteravond en vanmorgen gedaan zijn doorgegeven. Ervaar je de storing ook (weer)? Meld je in dit topic en zorg dat je forumprofiel is aangevuld met adres en klantnummer.

Update 2: 9-10 om 15:00: Vanuit techniek is een aanpassing gedaan. Hierdoor zou alles weer moeten werken zoals het hoort. Laat in het topic weten of dit ook inderdaad zo is.

Als je nog wel problemen ervaart, herstart je beide modems en test opnieuw. Als het dan nog niet werkt, geef het aan. Zorg dan ook dat je forumprofiel is ingevuld zodat wij kunnen doorgeven.

Update 1: We gaan dit onderzoeken en zijn daarvoor op zoek naar klantgegevens. Zou je, als je deze storing ook ervaart, je willen melden in dit topic en je adres en klantnummer in je forumprofiel plaatsen?

Sinds een anderhalf uur geen SIBG meer. Gewoon verbinding met het 4G modem, normaal signaal (zoals altijd 2 van de 3 signaal en 4G is blauw dus er is ontvangst) en KPN 4G op de smartphone doet het.

Maar geen enkele extra snelheid via het SIBG 4G modem.

Meer mensen dit probleem?

 


@Ernst-Jan hier werkt het zoals gebruikelijk. 


Dank, dan zal het iets lokaal zijn. Alles al gereset, geen SIBG. Bijzonder.

 


Even het 4G Sagemcom modem van de buurman geprobeerd, die werkt goed!

Kortom; mijn 4G Sagemcom modem is overleden!

Gelukkig heeft de buurman hem even niet nodig.

Moderator: kan KPN mij een nieuw 4G Sagemcom toezenden? Het type met aansluitingen bovenop voor een externe antenne?

Gegevens staan in mijn profiel.


Ook toevallig, onze 4g buitengebied modem komt ook niet meer bij. De lampjes branden gewoon. Wilde net vragen of er meer zelf aan te doen was dan resetten en het simkaartje er opnieuw insteken (met modem uit natuurlijk). Morgen maar bellen dan, of beter, ruil onze modem ook maar meteen om beste KPN.

(mochten er meer mensen zijn met dit euvel, kan KPN iets aangepast hebben in een selectie 4g modems met dit als gevolg?)


Ook toevallig, onze 4g buitengebied modem komt ook niet meer bij. De lampjes branden gewoon. Wilde net vragen of er meer zelf aan te doen was dan resetten en het simkaartje er opnieuw insteken (met modem uit natuurlijk). Morgen maar bellen dan.

 

Dat is bijzonder. Misschien is er dan wat loos met een bepaalde reeks SIM cards o.i.d., die van mij heeft net als die van u alle normale lampjes maar doet verder dus niets. Die van de buurman aangesloten en in 1 keer werkend.


Er kunnen gerust meer mensen zijn met dit euvel, of deze modems gaven per toeval gelijktijdig de geest.

Hopelijk kunnen we het snel oplossen want dit is ook niks.

 


Zo, dat is bar slecht zeg. Is dat alleen met VDSL? Pff..

Ik heb met alleen VDSL nog 17/2.

 


Ja het is niet best maar KPN doet niets aan de grondkabels hier.

Kom er net bij toeval achter dat de vaste telefoon ook niet meer werkt dus misschien is hier meer aan de hand. 


misschiek kpn bellen , 24x7 bereikbaar voor storing


Ik heb eerder op de avond al gebeld maar voor de 4g buitengebied storing was de helpdesk niet meer bereikbaar. Ik werd afgewimpeld door de computerstem. Morgen weer een poging wagen, zou zaterdag tussen 8:00 en 17:00 moeten kunnen als me het goed herinner.

De vaste telefoon werkt weer via de KPN app. Dat zal wel met de resets van het modem te maken hebben gehad.

Hadden ze maar zoiets voor de 4g buitengebied modems in die app.


Hier zelfde probleem met 4g buitengebied.  Sinds gisteren geen snelheid meer, slechts 6mb max.

alles opnieuw opgestart geen resultaat.

expediabox en 4g modem, sagemcom hard reset gedaan ( fijn o.a. alle port forwarding weg) maakt niets uit. Expediabox vervangen met reserve, geen resultaat.

in de 4g modem zie ik wel dat de 4g verbinding UP is, zou dus moeten werken.

ik vermoed dat KPN iets met data toegang voor een hele rits 4g modems heeft gestopt.

KPN doe iets a.u.b.!   Ik wil graag F1TV kijken vandaag ! 
 

ps sinds een paar weken brand ook het servicelampje oranje, en vaak slecht internet.  Zal ermee te maken hebben.

Weet iemand een tel nummer van de helpdesk waar je een mens aan de lijn krijgt? 


Ik ben bang dat je eerst de klantenservice moet bellen Nico4G. Ik meen 0800-0402

Kostte me ongeveer 40 minuten waarvan het meest in de wacht. Die hebben een ticket aangemaakt met de belofte dat ik binnen een werkdag teruggebeld zou worden.  Ik had nog geen uur later een hele vriendelijke kerel aan de lijn. Allerlei stappen van mijn en zijn kant, en niets werkt.

Volgende stap is een nieuwe 4gmodem met simkaart die ik maandag moet kunnen halen.

Als het dan werkt zou dat heel mooi zijn maar mocht dat niet zo zijn dan is de volgende stap een monteur met kennis van dat systeem.

We gaan het zien.

 


ik heb precies hetzelfde probleem. het is echt raar dat alle modems tegelijkertijd uitvielen, dus ik vermoed dat KPN iets in hun infrastructuur heeft veranderd door de klanten met hybride verbindingen te negeren.

Kan een van de beheerders ook contact met mij opnemen, of beter nog, gewoon een ticket openen en mij een nieuw 4G-modem sturen?


Ja, er is dus echt wel wat aan de hand. Hopelijk snel een oplossing.

 


ja, Ik heb exact hetzelfde hier en de buren ook. geen 4G versterking, lampjes branden wel op 4G modem en de speed test geeft 6MB aan.


Hier werkt het nog wel... Speedtest geeft netjes 60mbit aan (tov 28 met alleen dsl)


Hier precies hetzelfde probleem. Normaal omgeveer 70 mbit nu 6🙈

net gesproken met een medewerker van kpn.

het blijkt een “generieke storing te zijn aan het modemnetwerk van 4g buitengebied.”

ik was bij de medwerker de 2 de met exact dezelfde melding.

hij heeft er melding van gemaakt en het wordt opgepakt, ik hoop snel.

ik ben blij dat ik op mijn gsm ongelimiteerde data heb, en een hotspot kan aanmaken.

zeker nu met formule 1 dit weekend!!!
hopelijk wordt dit snel opgepakt, ik werk namelijk ook veel thuis en kan dus eigenlijk niet zonder snel internet…..


Sinds een paar dagen is mijn internet rampzalig laag. Ik heb internet via een koperleiding van ongeveer 4 km aangevuld met een 4G modem.

Normaal is mijn downloadsnelheid 60 - 80 Mbps maar sinds een paar dagen is dit maar 10 Mbps.

Deze daling geeft aan dat ik via de 4G niets meer binnen krijg.
Mijn 4G modem geeft geen storing en van de ontvangst branden twee van de drie ledjes.

Ik woon in postcode gebied ****


Hier werkt het nog wel... Speedtest geeft netjes 60mbit aan (tov 28 met alleen dsl)

Ja, het is niet bij iedereen. Mijn 4G modem doet niets, die van mijn buurman is goed.


Hier precies hetzelfde probleem. Normaal omgeveer 70 mbit nu 6🙈

net gesproken met een medewerker van kpn.

het blijkt een “generieke storing te zijn aan het modemnetwerk van 4g buitengebied.”

ik was bij de medwerker de 2 de met exact dezelfde melding.

hij heeft er melding van gemaakt en het wordt opgepakt, ik hoop snel.

ik ben blij dat ik op mijn gsm ongelimiteerde data heb, en een hotspot kan aanmaken.

zeker nu met formule 1 dit weekend!!!
hopelijk wordt dit snel opgepakt, ik werk namelijk ook veel thuis en kan dus eigenlijk niet zonder snel internet…..

Goed te horen dat KPN wakker wordt. Geen melding op de storingspagina. Maar er is dus echt wel wat aan de hand.


Zelfde verhaal hier (Hoeksche Waard). Lampjes enzo allemaal goed, power cycle gedaan van alles in het netwerk, geen verbetering. Alleen de basis snelheid via dsl en dat is 6/0.25 op dit moment😫.

Lijkt me inderdaad een groter probleem bij KPN Buitengebied. Ik zal morgen ook maar eens de helpdesk bellen.


Zelfde verhaal hier (Hoeksche Waard). Lampjes enzo allemaal goed, power cycle gedaan van alles in het netwerk, geen verbetering. Alleen de basis snelheid via dsl en dat is 6/0.25 op dit moment😫.

Lijkt me inderdaad een groter probleem bij KPN Buitengebied. Ik zal morgen ook maar eens de helpdesk bellen.

Ik heb ook al twee moderatoren die zo te zien “dienst hebben” een bericht gestuurd. Geen reactie.

 


Welkom in dit topic allemaal! Ik heb jullie reacties even samengevoegd in een storingstopic. Hoe staat het er nu mee? Ervaren jullie dit nog steeds? Kan iedereen (die dat nog niet gedaan heeft) zijn/haar forumprofiel aanvullen met het adres en klantnummer?


Hallo Marcia, het probleem is er nog steeds.

nog steeds geen extra 4g signaal bovenop ons dsl signaal. 6 mbit ipv 70 🙈

graag hier snel een oplossing voor!