Skip to main content

Er lijkt op dit moment een storing gaande met Sneller Internet Buitengebied. We krijgen klachten over het niet bijspringen van het 4G-modem.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 4: 12-10 om 19:32: Na verder onderzoek is de conclusie dat de storing toch echt verholpen is. Als er nog mensen zijn die problemen ervaren, dan verwachten wij dat dit individuele issues zijn. Hiervoor raden we dan aan contact op te nemen met de klantenservice (0800-0402), of een eigen topic aan te maken. 

Update 3: 11-10 om 09:27: Goedemorgen! Helaas lijkt de storing weer terug. We hebben de meldingen die gisteravond en vanmorgen gedaan zijn doorgegeven. Ervaar je de storing ook (weer)? Meld je in dit topic en zorg dat je forumprofiel is aangevuld met adres en klantnummer.

Update 2: 9-10 om 15:00: Vanuit techniek is een aanpassing gedaan. Hierdoor zou alles weer moeten werken zoals het hoort. Laat in het topic weten of dit ook inderdaad zo is.

Als je nog wel problemen ervaart, herstart je beide modems en test opnieuw. Als het dan nog niet werkt, geef het aan. Zorg dan ook dat je forumprofiel is ingevuld zodat wij kunnen doorgeven.

Update 1: We gaan dit onderzoeken en zijn daarvoor op zoek naar klantgegevens. Zou je, als je deze storing ook ervaart, je willen melden in dit topic en je adres en klantnummer in je forumprofiel plaatsen?

Goedemorgen Marcia,

Dank hiervoor! Probleem is nog steeds aanwezig. Geen 4G ondersteuning. Snelheid komt niet hoger dan 7 down en 0,25 up, ook direct op de ExperiaBox met draad aangesloten.

Gegevens in profiel geüpdatet


Sinds 7-10 hier ook zelfde probleem. 4G springt niet bij. Alles lampjes branden, reset helpt niets.
 


Hierbij nog met het eigen 4G modem geen extra snelheid, met die van de buurman wel.

 


Bedankt voor jullie reacties! Ik heb alle tot dusver ingevulde gegevens intern doorgegeven en hoop snel op meer informatie. 


Hallo Marcia,

Hier net als Erik nog steeds hetzelfde probleem. Dat is al zo sinds vrijdag..

 


Al een paar dagen nauwelijks snelheid hier. 1down en 0 up. Erg vervelend omdat wij sterk van wifi afhankelijk zijn ivm vergaderruimte die wij verhuren. Snap ook niet waarom er op ons adres geen storingen bekend zijn als ik hiernaar zoek op KPN website, terwijl ik al dagen lees dat veel mensen met dit probleem kampen! Blijkbaar heeft snel internet in het buitengebied weinig prioriteit bij KPN.


Blijkbaar heeft snel internet in het buitengebied weinig prioriteit bij KPN.

Er zit in ieder geval slechte monitoring op. Het duurt bij verstoringen altijd lang voor dat er actie komt, en het is niet mogelijk storingsonderzoek te doen via de storingspagina, is het een mobiele dienst, is het vast internet? Je kunt niet specifiek testen of SIBG werkt via die hulp. 


Dat natuurlijk tegelijkertijd een aantal 4G modems defect raken is onmogelijk. De SIBG infrastructuur werkt wel. Dus moet het de authenticatie zijn van de modems die nu niet werken, ergo de SIM cards in deze modems zijn niet meer geldig. Zal een bepaalde reeks kunnen zijn. Wel bijzonder dat in de GUI van het modem staat dat LTE “up” is.

Aangezien internet via VDSL wel blijft werken zal het aantal meldingen hier in het forum beperkt zijn, want je merkt het alleen aan traag internet of met een SpeedTest.

En niet iedereen heeft dus last hiervan. 

 


Hallo Marcia,

Hier hetzelfde probleem, 4G springt niet meer bij. Sinds vrijdagavond 6-10. Alle lampjes op de 4G modem branden keurig blauw. Factory reset van beide modems gedaan, sim kaart er even uit gehad, geen resultaat.


@Marcia_ 
Up/down is nog maar ~8% (1,1mb/s down en 0,1075 mb/s up, even huilen😪) van wat het een week terug was. Naar mijn beleving is de storing woensdag begonnen en is het donderdag op het huidige dieptepunt gekomen en daar helaas gebleven. Experiabox en SIB box beiden ge-reboot zonder effect.   

SIB Box is aan en brandt positief maar levert geen bijdrage op de Experiabox. 


Probleem is ook hier aanwezig. Geen 4G ondersteuning. Snelheid komt niet hoger dan 8 down en 0,25 up, ook direct op de ExperiaBox met draad aangesloten.

Gegevens in forum profiel hiervoor geüpdate. 


Hier branden ook alle lampjes net als normaal bij het 4gmodem.

Maar volgens de speedtest voegt die niet veel meer toe.

eerst had ik hogere mbs en nu is het allemaal heel laag.

heb vaker gehad dat het de ene keer goed was en een paar weken later weer niks was.

Graag een oplossing.


Een oplossing heb ik op dit moment nog niet. Anders had ik die al gedeeld natuurlijk. Zodra ik meer informatie heb zullen wij dat ook delen uiteraard. Het wordt  nog verder onderzocht. Bedankt alvast voor het aanleveren van jullie gegevens. Daar kunnen wij verder mee. 


@Bart_Z heeft het nog zin om ook een melding bij te klantenservice te doen? 


@Pieter77 dit is een onderdeel van de klantenservice dus bellen met de klantenservice heeft geen zin.


Is er al enig idee wanneer dit opgelost wordt?

het is duidelijk een probleem bij en door KPN.

ik werk veel thuis en ben eigenlijk niet van plan om verplicht een uur naar mijn werk te moeten gaan rijden omdat thuis t internet niet naar behoren werkt🙈😆.

verwacht eigenlijk dat dit op zijn laatst morgen opgelost is….😑


@Erik Aertsen ik zou om teleurstellingen te voorkomen de verwachting maar wat ruimer nemen. 


@Erik Aertsen ik zou om teleurstellingen te voorkomen de verwachting maar wat ruimer nemen. 

Ben helaas hier ook bang voor ja.

maar hoop wel dat t zowiezo snel opgepakt wordt, want dit is ook niks zo.

 


het is jammer dat echt wel maar zviw worden er geen garantie op extra diensten qua beschikbaarheid als SIBG gegeven 


Wellicht kan @Marcia_  een update geven. Mag aannemen dat ze een oorzaak en status van de KPN techneuten kan opvragen?
Zou met een “KleinZakelijk” abonnement toch iets meer support verwachten. Vorig jaar was dit nog prima en werd je snel geholpen door iemand aan de telefoon. Of is hier ook weer op bezuinigd?


Ook hier sinds do/vr geen internet snelheid meer. Download 1,6 mb/s en up 0,25mb/s profiel aangemaakt met klantnr etc. Kastje geeft 2 blauwe lampjes voor signaal en alles al een keer gereset etc. Hopelijk snel opgelost


Hallo Marcia,

 

ook hier nog steeds het zelfde probleem, geen extra snelheid via het 4g modem.

6mb max.  
dank voor je hulp, hoop dat het snel opgelost wordt.

Groet,

Nico


Geen updates nog helaas, maar we zijn het aan het onderzoeken. Als er een update is dan laten we het hier weten! 

Bedankt voor het aanvullen van jullie profielen @Sjorsenjimmy04 en @Nico4G! Ik heb jullie meldingen ook doorgezet. 


Goedemorgen! Helaas nog geen updates maar het staat op de radar van de techneuten en het onderzoek loopt. Iedereen bedankt voor het invullen van het profiel, deze gegevens zijn nu doorgegeven. 


@Remco_ bedankt voor de update, zonder update😅.

Mag ik wel van KPN aannemen dat dit met grote prioriteit wordt opgepakt? Het gaat toch wel om een behoorlijke groep gebruikers die geen tot nauwelijks internet hebben.

Mijn gok: specifieke groep SIM-kaarten krijgt geen data-toegang meer.

Ik kijk uit naar de volgende update!