Skip to main content

Er lijkt op dit moment een storing gaande met Sneller Internet Buitengebied. We krijgen klachten over het niet bijspringen van het 4G-modem.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 4: 12-10 om 19:32: Na verder onderzoek is de conclusie dat de storing toch echt verholpen is. Als er nog mensen zijn die problemen ervaren, dan verwachten wij dat dit individuele issues zijn. Hiervoor raden we dan aan contact op te nemen met de klantenservice (0800-0402), of een eigen topic aan te maken. 

Update 3: 11-10 om 09:27: Goedemorgen! Helaas lijkt de storing weer terug. We hebben de meldingen die gisteravond en vanmorgen gedaan zijn doorgegeven. Ervaar je de storing ook (weer)? Meld je in dit topic en zorg dat je forumprofiel is aangevuld met adres en klantnummer.

Update 2: 9-10 om 15:00: Vanuit techniek is een aanpassing gedaan. Hierdoor zou alles weer moeten werken zoals het hoort. Laat in het topic weten of dit ook inderdaad zo is.

Als je nog wel problemen ervaart, herstart je beide modems en test opnieuw. Als het dan nog niet werkt, geef het aan. Zorg dan ook dat je forumprofiel is ingevuld zodat wij kunnen doorgeven.

Update 1: We gaan dit onderzoeken en zijn daarvoor op zoek naar klantgegevens. Zou je, als je deze storing ook ervaart, je willen melden in dit topic en je adres en klantnummer in je forumprofiel plaatsen?

@Remco_ bedankt voor de update, zonder update😅.

Mag ik wel van KPN aannemen dat dit met grote prioriteit wordt opgepakt? Het gaat toch wel om een behoorlijke groep gebruikers die geen tot nauwelijks internet hebben.

Mijn gok: specifieke groep SIM-kaarten krijgt geen data-toegang meer.

Ik kijk uit naar de volgende update! 

 

Ik kan je verzekeren dat, ook door de omvang van de storing, dit zeker prioriteit heeft Pieter. Zodra wij meer details hebben voegen we deze toe aan de startpost in dit topic.


Hier ook geen 4g ondersteuning.

 


Omgeving Niebert (Groningen) ook geen 4G koppeling, wel alle blauwe Led's aanwezig. Contact gehad KPN.


Hallo allemaal!

Vanuit techniek is een aanpassing gedaan. Hierdoor zou alles weer moeten werken zoals het hoort. 

Kunnen jullie aangeven of dit ook inderdaad zo is?

Als het nog steeds niet werkt, herstart beide modems en probeer het opnieuw. Laat het weten als het daarna nog steeds niet werkt. Zorg dan ook dat je forumprofiel is ingevuld zodat we dit kunnen delen.


Hallo allemaal!

Vanuit techniek is een aanpassing gedaan. Hierdoor zou alles weer moeten werken zoals het hoort. 

Kunnen jullie aangeven of dit ook inderdaad zo is?

terug naar normaal!


Ja, issue opgelost. Snelheid weer naar normale waarden. Herstart was niet nodig.

Dank!


Hier werkt ie ook weer als tevoren!


Ja, werkt weer! 


Ja ook hier werkt het weer! Geen restart nodig.

dank voor de assistentie, 👍

 


Hier werkt het ook weer.

Nu is er waarschijnlijk wel een nieuwe modem en simkaart onderweg die dus niet nodig zijn.

Ik heb op het moment van schrijven nog geen sms voor afhalen ontvangen maar als die komt, wat doe ik dan?

@Remco_ 

@Marcia_

@Erik_


Top, goed om te horen :)

 

@Harry9, je kunt het pakje dan gewoon op het postpunt laten. Na een week gaat hij dan automatisch naar ons terug :)


Werkt weer als vanouds zonder herstart. Bedankt!!!


Hier werkt het ook weer. Nog geen 50mb/s als eerst maar met 30 mb/s na restart weer tevreden. Bedankt!

 


Hij doet het weer. Zonder reset weer een download 75 Mb/s.

Bedankt.


Het geleende modem is weer terug naar de buurman. Ik heb weer 77/14 i.p.v. 17/2. Top.

Maar de techneut/nerd in mij wil dolgraag weten wat er fout was…

 


@Erik_   Dan laat ik het pakketje gewoon op het postpunt liggen, bedankt.


Het geleende modem is weer terug naar de buurman. Ik heb weer 77/14 i.p.v. 17/2. Top.

Maar de techneut/nerd in mij wil dolgraag weten wat er fout was…

 

Ik begrijp je nieuwsgierigheid heel goed @Ernst-Jan maar daar mogen we de details helaas niet van delen, het spijt me! Fijn om te lezen dat de problemen zijn verholpen en iedereen bedankt ook voor het hier laten weten! 


Hallo,

Een andere forumgebruiker had me gisteren deze post door gelinkt en voor mij is het probleem nog niet opgelost met het 4G modem. Vanmorgen modems herstart en nog een test gedaan waarbij de snelheid nog steeds rond 17/2 Mbit/s zit ipv de normale 80/15.

 

link naar originele post: 

 


Hallo,

Na een reset wel weer 4G, normaal snelheid DSL download 6.5 up van 0.5 Mbps. Met 4G 9.8 download en 1.8 up. Onregelmatige snelheid, hoop op een andere modem die geschikt is voor een buiten antenne, om een hogere snelheid te gaan krijgen. 


Hallo,

Een andere forumgebruiker had me gisteren deze post door gelinkt en voor mij is het probleem nog niet opgelost met het 4G modem. Vanmorgen modems herstart en nog een test gedaan waarbij de snelheid nog steeds rond 17/2 Mbit/s zit ipv de normale 80/15.

 

link naar originele post: 

 

Je bent de enige lijkt het, dat is wel gek. Ik reageer zo even in jouw eigen topic, dan houden wij het hier bij de storing. Als ik jouw verbinding namelijk doormeet, meet ik ook een slechte verbinding naar het modem. 


Hier ook nog steeds problemen. Moet het van de PTT met een verbinding doen van ongeveer 2Mbps down en 3Mbps up.😭 Xperiabox en Sagem 4G modem diverse malen opnieuw opgestart.

 

 


En het probleem is weer terug. Vanaf een uur geleden geen 4G meer. Modem weer gewisseld met die van de buurman en die werkt weer goed.

Kortom… Werk aan de winkel voor de technici!

 


Hier ook geen 4G meer DSL 3.79 download en en 0 7 upload. Hopelijk gouw weer hersteld

 


@JonasvR123@Ernst-Jan@Roderik v Z & @Raisa_Bella, ik ga het weer doorgeven. Toch weer vier meldingen. Benieuwd wat wij kunnen achterhalen. 

@Roderik v Z, zou je nog voor de zekerheid jouw profiel van gegevens willen voorzien. Bedankt. 


Misschien relevant… als technici met de gegevens uit het klantprofiel de lijn testen dan zien ze bij mij dus geen storing omdat ik nu prima verbinding heb met het geleende 4G Sagemcom modem. Met mijn “eigen” modem heb ik geen 4G bijschakeling.

Gek genoeg maakt iets in het modem dus het verschil, ik vermoed de identificatie (serienr.?), de gegevens op de SIM o.i.d.