Skip to main content

Ik ben al jaren klant van Ziggo/Vodafone omdat zij de beste provider zijn ‘in mijn meterkast’. Ik neem tv, internet en een mobiel telefoonabonnement af en kreeg daardoor combinatiekorting. Onlangs heeft KPN Netwerk glasvezel in mijn meterkast aangelegd en daarom heb ik op 12 juni jl. een bestelling geplaatst bij KPN Provider: internet 1GB, 1 tv en mijn telefoonabonnement. Zie mijn forum profiel voor de details. 

Het porteren van het 06 nummer is inmiddels uitgevoerd: ik bel nu met KPN. Bij Ziggo loopt een overstapservice dus ik kom niet zonder internet te zitten. Tot hier is alles positief verlopen. 

Bij het bestellen werd de datum 15 juli genoemd als glasvezel aansluitdatum. Dit staat momenteel ook nog in ‘Mijn KPN’. Deze informatie heeft mij doen beslissen om over te stappen naar KPN. Enkele dagen voor de 15e ontving ik de wifipunten, de tv-box en het modem. Alleen het ethernet kastje dat op het glaspunt aangesloten moet worden ontbrak. Op dat moment had ik al een aantal keren gebeld met KPN Provider, KPN Netwerk en Allinq (aannemer). Ik wilde namelijk de afspraak die op 15 juli in Mijn KPN stond bevestigen maar dit kreeg ik maar niet voor elkaar. Wel stond bij Bekijk en wijzig de afspraak dat de afspraak op 28 maart 2025 zal plaatsvinden. Ik hoop niet dat dit realistisch is. 

De status is nu dat mijn 06 al overgezet is naar KPN. Voor dit abonnement betaal ik deze maand 22 euro (t.o.v. 9 euro bij Vodafone) omdat er geen kortingen actief zijn zolang de glasvezel niet is opgeleverd. Ook krijg ik geen korting op Netflix (wat onderaan de streep zorgt voor een positieve financiële beslissing voor KPN). Daarnaast is mijn factuur die ik van Ziggo ontvang deze maand ook hoger omdat de combinatiekorting daar ook vervallen is. 

Dit vind ik behoorlijk slordig: ik rekende erop (op 12 juni toen ik bestelde) om vanaf vorige week maandag te internetten, tv te kijken en te bellen via KPN en dat ik vanaf dat moment het gunstige tarief (combinatiekorting, korting op Netflix etc.) voor deze diensten te betalen. 

Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om per direct gebruik te gaan maken van ADSL zodat alle diensten via KPN lopen en mijn combinatiekortingen ingaan (en ik geen facturen meer van Ziggo ontvang). Uiteraard wil ik nog steeds direct gebruik maken van de glasvezel wanneer deze opgeleverd wordt. Is dit mogelijk en welke consequenties heeft dit? Als dit niet mogelijk is, hoe gaan jullie dit dan compenseren?

Hoi @NielsL86 
welkom bij KPN

Je vraag kan het forum niet beantwoorden, hiervoor raad ik je aan te bellen met het gratis nummer 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Reageer