Skip to main content

Hey

 

Op 1-6-2021 overstap naar kpn aangevraagd met het idee dat ik er veel voordeel van zou hebben, ik heb nu nog 2 maand korting daarna klimt het maand bedrag dik over bedrag wat ik bij m'n vorige aanbieder kwijt was, schrok ik van en daar heb ik me dan ook flink op verkeken

als ik nu beslis om over te stappen is er dan een vaste boete die ik moet betalen of is de boete de resterende maanden dat het abbonnement nog door loopt?

Groet Marco

Er zit geen boete aan vast als je vroegtijdig opzegt, wel is het zo dat je het restant van het contract moet af betalen. 

 

Er zijn wat uitzonderingen mogelijk waardoor het contract ontbonden kan worden bij hele bijzondere situaties zoals bijvoorbeeld overlijden maar daar is hier nu geen van.


Er zit geen boete aan vast als je vroegtijdig opzegt, wel is het zo dat je het restant van het contract moet af betalen. 

 

Er zijn wat uitzonderingen mogelijk waardoor het contract ontbonden kan worden bij hele bijzondere situaties zoals bijvoorbeeld overlijden maar daar is hier nu geen van.

Snap wat u bedoelt maar ergens is het wel gewoon een boete want ik hik nu tegen die komende hoge kosten, en wil dat eigenlijk helemaal niet maar wil ik er van af moet ik de portemonnee trekken klinkt als..

 


Tja... dat had je je van tevoren moeten bedenken.


Tja... dat had je je van tevoren moeten bedenken.

Dit inderdaad. Hoe lullig het ook klinkt is dit toch echt eigen verantwoordelijkheid. Er zijn best wel wat kosten gemoeid om een nieuwe aansluiting uit te voeren en daarom dat je ook de rest van het contract moet afbetalen. Ik kan me dan ook voorstellen dat dat de reden is dat een maandelijks opzegbaar abonnement duurder is dan een standaard jaarabonnement.


Tja... dat had je je van tevoren moeten bedenken.

Dit inderdaad. Hoe lullig het ook klinkt is dit toch echt eigen verantwoordelijkheid. Er zijn best wel wat kosten gemoeid om een nieuwe aansluiting uit te voeren en daarom dat je ook de rest van het contract moet afbetalen. Ik kan me dan ook voorstellen dat dat de reden is dat een maandelijks opzegbaar abonnement duurder is dan een standaard jaarabonnement.

 

Klopt helemaal tuurlijk is dat mijn eigen verantwoordelijkheid, ik heb me daar op verkeken


Hi @Forthenite! Welkom op ons Forum. Het klopt dat onze community zegt. Het is voordeliger om het abonnement uit te zitten dan dat je tussentijds overstapt. De ‘boete’ bestaat namelijk uit de resterende maanden abonnementsgeld. Ik weet niet of je op dit moment extra diensten afneemt als bijvoorbeeld zenderpakketten. Want -om de prijs te drukken- kun je met je KPN Hussel abonnement altijd terug naar ‘Internet Only’. Je kunt je abonnement maandelijks aanpassen.

 

 


Ik neem als extra zenders espn en ziggo sport, ik heb ziggo sport totaal go een maand geprobeerd maar dat beeld happerde te veel tijdens streamen naar tv via m'n telefoon dat ik het zender pakket nam en aangezien ik liefst naar 50mb abbo ga is het maar de vraag of ziggo go überhaupt vlekkeloos werkt


Ik neem als extra zenders espn en ziggo sport, ik heb ziggo sport totaal go een maand geprobeerd maar dat beeld happerde te veel tijdens streamen naar tv via m'n telefoon dat ik het zender pakket nam en aangezien ik liefst naar 50mb abbo ga is het maar de vraag of ziggo go überhaupt vlekkeloos werkt

Je hoeft met het Ziggo Sport-pakket niet perse te kijken via Ziggo Go. Via kanaal 233 op de tv ontvanger kun je het ook kijken.


Ik neem als extra zenders espn en ziggo sport, ik heb ziggo sport totaal go een maand geprobeerd maar dat beeld happerde te veel tijdens streamen naar tv via m'n telefoon dat ik het zender pakket nam en aangezien ik liefst naar 50mb abbo ga is het maar de vraag of ziggo go überhaupt vlekkeloos werkt

Je hoeft met het Ziggo Sport-pakket niet perse te kijken via Ziggo Go. Via kanaal 233 op de tv ontvanger kun je het ook kijken.

ik bedoel ziggo tv pakket opzeggen en dan via de Go app kijken en naar tv streamen 


Wel gek. Dat abo via Ziggo Sport Go kost hetzelfde als via kpn. Je vraagstelling komt zo wel heel raar over. 


Wel gek. Dat abo via Ziggo Sport Go kost hetzelfde als via kpn. Je vraagstelling komt zo wel heel raar over. 

onjuist abbo ziggo sport totaal go is anders geprijst, maar hoe kan ik er achter komen als het streamen naar tv door het internet komt, want dat liet ziggo toen weten dat het happeren niet van uit hen komt


Dat kan je proberen door het op andere apparaten te proberen. Bijvoorbeeld op een andere tv/Chromecast of met een andere smartphone. 50Mbps moet ruim voldoende zijn voor dergelijke streams. Tevens moet er wel een stabiele wifi-verbinding zijn, als er bij de tv geen goed wifi-signaal is dan kan dat ook voor dergelijke problemen zorgen.


Ik had een 3 jaars contract bij kpn.Je moet iets en waarom ook niet.Maar niemand weet eigenlijk waar die staat na 3jaar er kan zoveel gebeuren in die tijd.Ik heb in iedergeval ook een boete gekregen voor vroegtijdig het abonnement moeten opzeggen van 200euro.Ook door onverwachte omstandigheden ik ging nou eenmaal samenwonen bij iemand en die had al een abonnement.

 

Ik vind het om eerlijk te zijn het wel een beetje belachelijk soms gebeuren er gewoon van die onverwachte gebeurtenissen.Om dan bij alles maar een boete er boven op te leggen.vind ik ook wel iets heftigs.Zo moet je bij elk dingetje wel kijken of je in je leven na wat jaren een verandering maakt en dat je kan rekenen op een boete.🫠

 


3 jarig. Dat klinkt als een zakelijk contract @Monique138. En ja, zoiets moet je alleen afsluiten als je zeker weet dat er de komende 3 jaar niets veranderd. Juist omdat het een zakelijk contract is, zijn ze daar nogal streng in.

Bij een particulier contract zou misschien samen gaan wonen zowat nog wel reden kunnen zijn voor ontbinding. Zeker als de ander ook een KPN abonnement heeft. Maar bij zakelijk is dat zomaar niet zo.


Ik had een 3 jaars contract bij kpn.

Je bent hier bij KPN Consument (particulier). Hier zijn 3 jarige contracten niet mogelijk. Hooguit 2 jaren voor mobiel.

Neem dus contact op met KPN Zakelijk. Dat kan via 

0800-0403

Zakelijk forum http://zakelijkforum.kpn.com 

KPN winkels

En de website KPN Zakelijk: http://kpn.com/zakelijk