Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik zit met het volgende euvel.

 

Ik heb momenteel een kpncontract  voor internet, welke over een paar maanden automatisch wordt verlengd voor 1 jaar, wellicht via een aanbieding o.i.d.

Alleen zijn er momenteel plannen om te gaan verhuizen, waarbij ik langer dan 6 maanden ga inwonen bij mijn ouders.

Zij hebben al een internet contract met een andere provider

 

Hoe zit het met de boete? Aangezien ik tussentijds mijn abonnement opzeg.

Ik zag wel dat ik na 1 jaar, een maand opzegtermijn wordt gehanteerd.

Is deze aanname correct, zelfs als ik mijn abonnement via een aanbieding met 1 jaar verleng ?

 

Ik verneem graag van u.

 

Met vriendelijke groet,


 

Een abonnement word niet automatisch verlengt voor een jaar. Na het eerste jaarcontract, wat je afsluit als je nieuwe klant word bij KPN, kun je het abonnement op elk moment gewoon boetevrij opzeggen. Je hebt dan nog wel een opzegtermijn van een maand. En bestaande klanten krijgen ook geen aanbieding ofzo. Verlengen kan eigenlijk helemaal niet meer. Dat is geschiedenis. Je abonnement loopt gewoon onveranderd door.


Bedankt voor de terugkoppeling. Dan weet ik voldoende zo. 


Dus niks doen. Dan wordt je abo per maand opzegbaar. Als je verlengd, wat bij de vaste abonnementen zéér ongebruikelijk is zoals Nick83 al aangeeft, kun je niet met een maand opzeggen.

Looptijd van een abo is oneindig. Na 1 jaar wordt het per maand opzegbaar.

Alleen 1 maand voordat je verhuisd de opzegging regelen. I.v.m. de maand opzegtermijn.

In nieuwe woning dan weer abo nemen.