Skip to main content

Ik ben géén klant meer bij KPN en wil dat al mijn gegevens met ingang van heden worden verwijderd uit de administratie. Graag een reactie daarop.

Gedurende de wettelijke bewaarplicht zullen de basisgegevens bewaard moeten blijven. Voor bedrijven geldt een bewaarplicht van 7 jaar. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/hoe-lang-moet-ik-mijn-financiele-administratie-bewaren


Beste Joep,

bedankt voor je snelle reactie. Ik ben géén bedrijf. Wat is dan de wettelijke bewaartermijn? Gaat het daarna automatisch of moet ik me dan weer melden?

gr.,

Jos


Bedrijven moeten dat bewaren. Kpn moet dus de fakturen die ooit naar jou zijn gestuurd dus 7 jaar bewaren.


Bedrijven moeten wettelijk hun administratie 7 jaar bewaren dus uw verzoek is niet mogelijk.

 

Ik ga niet gokken wat er na die 7 jaar gebeurt, of KPN deze administratie automatisch vernietigt of na een langere termijn of wat dan ook.


Op de facturen staat ook op welke nummers u gebeld heeft. Deze info word wel gewist na 8 maanden ofzo. Dit gebeurt bij iedereen, ook bij mensen die wel klant blijven.