Skip to main content
Beantwoord

Opzegging lopend contract na wijziging voorwaarden

• May 13, 2026
  • 2 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik wil contract ontbinden ahv wijziging in algemene voorwaarden aan KPN kant. Word ik niet beboet als ik binnen een maand na notificatie van wijziging van voorwaarden opzeg?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Joepsti, welkom op de community. Als je de mail hebt gekregen waarin de wijziging wordt aangekondigd is het mogelijk om zonder afkoopsom op te zeggen. Die mail wordt voor elk abonnement verzonden. Als je meerdere abonnementen hebt (zoals bijvoorbeeld een thuis abonnement en een mobiel abonnement) en 1 mail hebt ontvangen, kan je alleen het abonnement opzeggen waar die mail over ging. Als je het andere abonnement dan ook wilt opzeggen moet je nog even wachten tot je de mail daarvoor hebt. Wat Michel zegt kan dus alleen als je de mail voor het bewuste abonnement hebt gehad. Als je de mail nog niet hebt gehad kan dat nog niet.

Contact opnemen kan dan ook makkelijk via een terugbelafspraak, dan kan zelf kiezen wanneer je gebeld wordt.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Joepsti 

Welkom op de community van KPN.

Als jouw KPN abonnement wilt opzeggen omdat het niet eens bent met de nieuwe algemene voorwaarden, dan kun je opzeggen zonder extra kosten of een afkoopsom.
Dus je krijgt geen boete, zoals jezelf hebt geformuleerd in je vraag.

Je dient dan aan de medewerker die je te spreken krijgt, te zeggen dat je jouw abonnement wilt opzeggen omdat je niet akkoord gaat met de nieuwe algemene voorwaarden.

Opzeggen kun je telefonisch regelen met de klantenservice via 0800-0402.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Joepsti, welkom op de community. Als je de mail hebt gekregen waarin de wijziging wordt aangekondigd is het mogelijk om zonder afkoopsom op te zeggen. Die mail wordt voor elk abonnement verzonden. Als je meerdere abonnementen hebt (zoals bijvoorbeeld een thuis abonnement en een mobiel abonnement) en 1 mail hebt ontvangen, kan je alleen het abonnement opzeggen waar die mail over ging. Als je het andere abonnement dan ook wilt opzeggen moet je nog even wachten tot je de mail daarvoor hebt. Wat Michel zegt kan dus alleen als je de mail voor het bewuste abonnement hebt gehad. Als je de mail nog niet hebt gehad kan dat nog niet.

Contact opnemen kan dan ook makkelijk via een terugbelafspraak, dan kan zelf kiezen wanneer je gebeld wordt.