Skip to main content
Beantwoord

Opzegging verhuizing - KPN kabel achter gestucte muur en niet toegankelijk

• January 13, 2026
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Goedenavond,

Altijd naar tevredenheid KPN gehad en ik was dan ook voornemens om KPN mee te nemen naar mijn nieuwe adres. Eenmaal de monteur op ons nieuwe adres gaf hij aan de (net gestucte) muur te moeten openbreken, aangezien daar blijkbaar de aansluiting achter zat. Hij adviseerde ons daarom een andere provider te nemen en zou dit ook zo vastleggen in het systeem.

Ik heb daarna contact gehad met de klantenservice en eerst kreeg ik de respons dat een contract onderbreking niet mogelijk was. Een uur later heb ik nog een keer gebeld en die betreffende medewerker (van Save KPN) snapte mijn verhaal wél en gaf aan dat ik een e-mail moest sturen met als bijlage een bewijs dat ik ben verhuisd. Het contract zou dan worden opgezegd per verhuisdatum, oftewel 2 december 2025. Ook kon ik de bon meesturen van de kosten van het uittreksel van de gemeente en dat zou dan ook worden vergoed. 

Inmiddels is mijn contract opgezegd, maar daarbij wordt ná verhuisdatum opeens een maand opzegtermijn in acht genomen waardoor mijn contract pas is opgezegd per januari en ik kom er nu niet uit met de klantenservice. Ik had KPN graag meegenomen, maar het ligt nu eenmaal niet in mijn risicosfeer dat ik sinds verhuisdatum geen gebruik kan maken van de aansluiting en een andere provider moest nemen. Een maand opzegtermijn is in dit geval dan ook niet van toepassing en dat heeft de medewerker mij destijds ook zo uitgelegd. Maar.. ik kom er met de klantenservicemedewerkers niet uit. Ook de vergoeding van de uittreksel kosten hadden zij nog nooit van gehoord gaven ze aan. 

Graag hulp hierbij. Het is jammer dat ik al die jaren met plezier klant ben geweest bij KPN, op deze manier zou ik het voor de toekomst niet meer snel overwegen.

Beste antwoord door Joep1965

Dan heeft die medewerker dat niet goed verteld want het is zeker niet het risico van kpn. Het israpunt had nooit mogen verdwijnen achter een stuclaag. U bent daar echt verantwoordelijk voor. Ik zou er geen tijd in stoppen want u gaat dat nooit "winnen",

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Dan heeft die medewerker dat niet goed verteld want het is zeker niet het risico van kpn. Het israpunt had nooit mogen verdwijnen achter een stuclaag. U bent daar echt verantwoordelijk voor. Ik zou er geen tijd in stoppen want u gaat dat nooit "winnen",

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 13, 2026

En heel eerlijk vindt ik openbreken echt een groot woord in dit geval. Wij hebben een apparaat waarbij de kabel een geluid gaat maken als we er bij in de buurt zijn. Hierdoor kunnen wij perfect lokaliseren waar het ISRA zit, daarna gaan we "open breken" oftewel het stucwerk voor de ISRA verwijderen en plaatsen we er een officheel ISRA zodat er niks meer te zien is... Dit had dus gewoon netjes kunnen worden opgelost zonder dat je er iets van had gezien. 

• January 13, 2026

Ik weet niet of je contractvrij was. Dat kan ik niet helemaal 100 % opmaken uit je post. Maar als dat niet het geval was, dan vind ik het zeer bijzonder dat KPN het contract stopgezet heeft.

Als ik nog eens op wil zeggen binnen de contractperiode, dan gooi ik gewoon een klodder stuc over het glasvezelkastje en hoppa, ik mag opzeggen? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 13, 2026

Heb goed lopen zoeken in al mijn foto's en heb helaas geen before-after gevonden. Heb ze zeker wel maar heb al snel meer dan 50.000 foto's. Heb wel een foto halverwege. Al onze invoerkabels zitten in een stuk plastic (vroeger metaal) welke we dus kunnen uithakken als deze zijn gevuld. Hierna een nieuw doosje er op en klaar is kees.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Wij hebben een apparaat waarbij de kabel een geluid gaat maken als we er bij in de buurt zijn. 

Hoe kunnen jullie onderscheiden tussen telefoonkabel en stroomkabel? Een leidingzoeker detecteert metaal, is jullie apparaat in staat bepaalde frequentie te detecteren?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 13, 2026

Wij hebben een apparaat waarbij de kabel een geluid gaat maken als we er bij in de buurt zijn. 

Hoe kunnen jullie onderscheiden tussen telefoonkabel en stroomkabel? Een leidingzoeker detecteert metaal, is jullie apparaat in staat bepaalde frequentie te detecteren?

Bij koper klanten kunnen wij altijd bij de andere kant van de kabel komen (in onze kast) en daar een pieper op zetten. Deze gooit dan inderdaad een frequentie over de lijn welke we met een tracer kunnen horen. 

https://youtu.be/TShux_43J5E

Niet echt dit maar wel een beetje, vanaf minuut 5. Volgens mij pakt hij hier een elektra draad maar dit kan met elke kabel welke geleid.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Bij koper klanten kunnen wij altijd bij de andere kant van de kabel komen (in onze kast) en daar een pieper op zetten. Deze gooit dan inderdaad een frequentie over de lijn welke we met een tracer kunnen horen. 

Interessante en toch simpele techniek. Ik dacht dat bij aanleg een bouwaantekening gemaakt en opgeslagen is, en jullie weten ongeveer waar de aansluiting ligt. Wat moeten jullie doen bij glasvezel? Het lijkt niet te vinden via een kabel tracer?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 14, 2026

Lasschetsen zijn soms wel en soms niet op te vragen, maar zeker niet zo precies als een tracer. 

Bij glasvezel is deze eigenlijk altijd in een meterkast of woonkamer. En bij elke aanleg noteren we dat uiteraard ook waar we ze plaatsen.